Blij dat mijn baas er anders over denkt bij de declaratie van een dienstreis met mijn eigen auto. "Je krijgt alleen de benzine vergoed hoor, want de vaste lasten heb je toch al betaald en die worden niet hoger of lager door een dienstreis." Ken niet veel mensen die zo'n redenering redelijk zouden vinden. Nu gaat het om een vast bedrag per kilometer, maar dat is wel degelijk gebaseerd op een soort gemiddelde voor benzine (te weinig voor mijn auto) en vaste lasten (te veel).
..... niet meer anoniem kunnen reizen, dan zul je ook je mobieltje thuis moeten laten ......
Behalve het kaartje om gerbruik te mogen maken van het openbaarvervoer is er ook nog een verborgen kostenpost.Het openbaarvervoer ontvangt jaarlijks subsidie van de Rijksoverheid en die subsidie wordt verstrekt vanuit de belastingpot die door ons gevuld wordt.
Mijn eerste OV weggooi kaartje by RhB-Mikey, on FlickrVandaag met succes met de wegwerp OV Chip gereisd. werk bij de automaat gewoon net als vroeger alleen je je moet even rekening houden met in en uitchecken. nadeel is alleen de 1 euro toeslag goed ik heb een anonieme kaartje maar de saldo was te laag en om boven de 20 euro te komen was meer dan een los kaartje kan trouwens de conducteur zien waar je je hebt ingecheckt? lijkt mij alleen om de poortjes mee te kunnen openen en om de kaart geldig te maken verder is het net zo makkelijk als de oude vertrouwde papieren kaartje.