De redenering van Dirk is niet onbegrijpelijk of onnavolgbaar, maar er zit iets ongerijmds in. Voor iedere rit van iedere autobezitter geldt dat de vaste lasten er niet hoger of lager van worden. De vaste lasten op de ene rit wel en op de andere rit niet van toepassing verklaren, is altijd willekeur en bovendien subjectief. Waar de een vindt dat er geen keuze is, ziet de ander dat heel anders. De redenering van Dirk volgt uit het autobezit en nergens anders uit. ........
....@ Tjalling: de verkeerscamera's van Rijkswaterstaat nemen NIET op. Die zijn puur observatief, om in te kunnen grijpen bij files en ongelukken.....
De overheid houdt wel degelijk bij wie waar is, het lukt alleen niet die informatie in te zetten ten behoeve van de bevolking.
Het is immers allemaal omwille van 'verantwoordelijkheid', 'algemeen belang' en 'veiligheid'?
Eerst is ze een maand van Gulpen naar haar werk in Brunssum gereden met de auto kosten geheel voor haar rekening incl tax en onderhoud.kom ik uit voor een ritje van 21 Km per dag uit op: 4,18Maar ze moet ook nog terug, dus komen we op: 8,36De 2e maand met het OV (bus)En om objectief te blijven via mijn rekening. (aan het einde van de maand komen zowel haar als mijn kosten toch op één hoop uit)Kom ik op een ritje van 33 Km uit 0p 4,93En terug: 9,86Jos.
Je vergeet "terrorismebestrijding" en "belastingontduiking"
.......En het heeft nog een voordeel, registratie palen langs de weg volgen de fiets niet want die heeft geen kentekenplaatje.Roelco
Twee jaar geleden kwam het bekende tweedekamerlid Atsma van het CDA met het idee om iedere fiets te voorzien van een chip, zodat deze gevolgd kunnen worden ("diefstalbestrijding" was het argument )Gelukkig is op dat moment het voorstel afgeschoten, maar ook dat komt nog wel weer een keer terug.....Groet,Tjalling
Dus veel vaste kosten kun je buiten beschouwen laten als je niet de extreme keus kan of wilt maken.