Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Big Scale Trains - NS SLT in H0 door NS-Daniël
Vandaag om 23:40:11
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
Vandaag om 23:30:30
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
Vandaag om 23:04:35
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Benelux795
Vandaag om 22:51:19
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
Vandaag om 22:49:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door sncf231e
Vandaag om 22:46:21
IMA 2025 (40e) / Marklin Tage 2025 door Jan-Peter
Vandaag om 22:44:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jan-Peter
Vandaag om 22:08:23
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 22:03:47
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Benelux795
Vandaag om 21:52:28
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Ronald Halma
Vandaag om 21:42:05
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door Falcon10
Vandaag om 21:29:42
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 21:18:42
NS-1000 in spoor-1 door Bahn-AG
Vandaag om 21:10:29
Raadplaatje door henk
Vandaag om 21:01:53
Materieel ombouw, aanpas en verbouw zooi. door Simplex
Vandaag om 20:48:26
Pendel module door Te 2/2
Vandaag om 20:41:15
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door sneek
Vandaag om 20:30:11
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door Mar-Cas
Vandaag om 20:25:55
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 20:17:32
Gewoon wat busfoto's door R1954
Vandaag om 20:14:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:52:10
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:45:21
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door puntenglijder
Vandaag om 19:34:29
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 19:31:57
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door RobVille
Vandaag om 19:02:28
Sprinter SLt Big scale Trains door Reinout van Rees
Vandaag om 18:44:38
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 17:36:51
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door spoorijzer
Vandaag om 17:13:54
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door niels1093
Vandaag om 17:05:28
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706  (gelezen 54676 keer)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #90 Gepost op: 07 April 2010, 11:54:59 »
P.S.

De coupérijtuigen van Janw in karton vind ik er heel goed uitzien. In styreen vind ik die toch minder, omdat de wanddikte toch te groot is voor mooie ramen erachter. En achter zo'n mooie 1700 moeten toch eigenlijk messing rijtuigen.

Maar daar mag iedereen anders over denken ;)

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #91 Gepost op: 07 April 2010, 12:12:22 »
Jan heeft dan ook een hele mooie 2100 van karton om ervoor te zetten. (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #92 Gepost op: 07 April 2010, 12:19:16 »
Citaat van: Ivo tB
Treinsamenstelling continued.............

Hartelijk dank voor de research Ivo ! Vooral om dat het tegenwoordig lastig is aan al die oude(re) boeken te komen. Misschien wil/kun je eens een lijstje van ISBN nummers hier posten ;)

Citaat van: Ivo tB
....achter de 1700 een ex SS C10c (lijkt meer op de Piko) een ex SS BC9c en een D uit de serie die in een ander draadje van Karst wordt gebouwd uit een pruisische Fleischmann D...

Dat klinkt als de trein die in het Vriezenveen spoorboek staat. En naar aanleiding waarvan ik de D ben gaan bouwen.

Citaat van: Ivo tB
...een samenstelling met Artitec groentewagens in Antraciet met verschillende open wagens een zeer acceptabele mogelijkheid....

Allen al in de collectie aanwezig ;)

Citaat van: Ivo tB
P.S.
...In styreen vind ik die toch minder, omdat de wanddikte toch te groot is voor mooie ramen erachter.

Met de 'nieuwe methode' wordt dat veel beter ;)

Citaat van: Ivo tB
...En achter zo'n mooie 1700 moeten toch eigenlijk messing rijtuigen... Maar daar mag iedereen anders over denken ;)


Natuurlijk, en vooral mijn portemonaie  :P


Grtzz,

Karst

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #93 Gepost op: 07 April 2010, 12:25:19 »
Gewoon analoog met een trafo gaan rijden en al die digitale kaarten de deur uit doen...  ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2219
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #94 Gepost op: 07 April 2010, 12:32:41 »
Jan heeft dan ook een hele mooie 2100 van karton om ervoor te zetten. (y)
Niet van karton maar messing en aluminium, maar bovenal: niet af...

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #95 Gepost op: 07 April 2010, 12:34:28 »
Hartelijk dank voor de research Ivo ! Vooral om dat het tegenwoordig lastig is aan al die oude(re) boeken te komen. Misschien wil/kun je eens een lijstje van ISBN nummers hier posten ;)

De Bennekomse bieb is altijd open ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #96 Gepost op: 07 April 2010, 12:37:52 »
Niet van karton maar messing en aluminium, maar bovenal: niet af...

Neem mij niet kwalijk! :-[
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gerco van Beelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1570
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #97 Gepost op: 07 April 2010, 12:49:06 »
P.S.

 In styreen vind ik die toch minder, omdat de wanddikte toch te groot is voor mooie ramen erachter. En achter zo'n mooie 1700 moeten toch eigenlijk messing rijtuigen.

Maar daar mag iedereen anders over denken ;)

mvg,
Ivo

Misschien eens proberen om een 0,3 versie te maken en deze dan met seconde lijm te bouwen.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #98 Gepost op: 07 April 2010, 13:24:43 »
Voor de couperijtuigen is dat idd 1 van m'n ideeen  :P

Want de wand loopt licht gebogen, en zal dus 'opgebouwd' moeten worden om mooi rond gebogen kunnen worden.
En dan ter hoogte van de ramen er een vlakke strip transparant 0.5 achter met zwarte folie. komt volgens mij heeel dicht in de buurt van messing !
Geetste sponningen zou ook nog een optie kunnen zijn, maar dat moet dan wel heel dun ( 0.15 mm oid ) worden.

Grtzz,

Karst


stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #99 Gepost op: 07 April 2010, 15:40:24 »
Waarom dan niet hele wanden etsen als je toch al sponningen gaat etsen.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #100 Gepost op: 07 April 2010, 15:53:16 »
You have point...  ::)

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2605
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #101 Gepost op: 07 April 2010, 18:53:38 »
Als je de wanden gaat etsen, dan kan je net zo goed het hele rijtuig doen ;)
Zit nog handel in ook  8)

Grtz,
Ton

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6743
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #102 Gepost op: 07 April 2010, 19:01:51 »
Eigenlijk hoopte ik nog op een of andere geniale creatieve ingeving om die piko's wat op te leuken, ik heb er een stuk of 10 van namelijk :-\.

In het boek ; Stoomtractie bij de Nederlandse Spoorwegen 1944-1958 staan ook nog een paar foto's van jou treintje (2xMariënberg, 1xEmmen, 1x Vriezenveen en 1x te Almelo) echter allemaal niet met jou type bagagekar.
Het boek is regelmatig 2de hands voor een schappelijke prijs te vinden.

Stephan.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #103 Gepost op: 08 April 2010, 16:07:40 »
piko's opleuken: draaistellen houden, rest wegpleuren en die draaistellen gebruiken voor zelfgebouwde modellen. Misschien passen de ramen ook nog wel in een HSM-C.  ;D

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6743
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #104 Gepost op: 08 April 2010, 17:41:48 »
         








                                                                                                                                                                                  mok >:(