Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:42:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS 2104
Vandaag om 17:08:48
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:06:43
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:38:24
Welke koppeling is dit? door Quinzeedied
Vandaag om 16:36:50
Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A door saskia
Vandaag om 16:23:35
Baanplan Belkamp H0 door spoorijzer
Vandaag om 16:19:56
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 16:15:20
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald Halma
Vandaag om 16:07:23
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Montanbahn
Vandaag om 15:57:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:31
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:39:15
Rondom Charlois door Gert Arkema
Vandaag om 15:37:45
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 15:36:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Rick
Vandaag om 15:01:07
Hulp gezocht omgeving Drachten door rjr
Vandaag om 14:53:42
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 14:23:31
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 13:45:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:29:35
Bumper voor de LH-101 handregelaar door robstuart
Vandaag om 13:24:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:59:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:37:46
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door GD
Vandaag om 12:23:09
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen door kar
Vandaag om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij door Montanbahn
Vandaag om 11:53:45
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 70880 keer)

Niels1990

  • Offline Offline
  • Berichten: 176
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #75 Gepost op: 16 March 2010, 17:58:04 »
Vorige week woensdag zag ik vanuit de ICE toevallig de Dolfijn nog rijden.

Loc 1856 hing voorop.

Gr. Niels

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #76 Gepost op: 16 March 2010, 18:40:55 »
Euh? 1600, 1700, 1800 en daarna de 1200? Die begijp ik niet helemaal.

1200derden stond er. Klik hier even !

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #77 Gepost op: 17 March 2010, 10:45:49 »
toch wel raar hoor,ddm uit dienst,en tevens de 1800den.
das toch toch materieel wat in dienst kwam toen ik al bewust treintjesgek was.
zou dit horen bij het niet willen accepteren dat je ouder wordt? ;D en ben toch pas 33 :-\
Groetjes Patrick

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4030
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #78 Gepost op: 17 March 2010, 10:51:42 »
 Hallo,
 Wacht maar tot je 70 ben , (zoals ikke ) dan heb je de Hondekoppen zien komen en  gaan , de laatste echte stoom en nu gaan de Plan T's en V ook al verdwijnen. :(
  Vr gr.
         Peter, die mss de Koplopers nog zal zien verdwijnen.   
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #79 Gepost op: 17 March 2010, 11:03:36 »
Afgelopen zaterdag zag ik Bvk 50 84 26-37 111 aan 1 zijde zonder afbeelding van de tijger. Ook de cheetah mist aan 1 zijde zijn afbeelding.

Het schijnt dat de dieren niet meer op het DDM-1 materieel geplakt worden als ze bijvoorbeeld bij het verwijderen van graffity gesneuveld zijn.

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4243
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #80 Gepost op: 17 March 2010, 11:36:28 »
das toch toch materieel wat in dienst kwam toen ik al bewust treintjesgek was.
Sja, ik heb ze ook in dienst zien komen als eerste serie dubbeldekkers van de NS. Helaas hebben deze rijtuigen niet de charme van een eerste serie van nieuw soort materieel (zoals bv de Blokkendozen in de jaren twintig en de Dieseldrie in de jaren dertig wél hebben) , ik vind DDM-1 na pakweg 30 jaar nog steeds lelijk, met of zonder de dierfiguren. Dan zijn de nieuwere dubbeldekkers toch een stuk beter geslaagd.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6052
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #81 Gepost op: 17 March 2010, 11:40:13 »
Wat ik wel goed zou vinden is dat er 1 stel museaal bewaard zou blijven, lelijk of niet, het is voor de latere en huidige spoorfanaten toch leuk als er 1 van de 1e nederlandse dubbeldekkers bewaard zou blijven...

Daarnaast is het ook een soort van mijlpaal geweest en kenmerkend. Tegenwoordig kunnen we niet meer zonder...
Spoor 0 adept

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3648
    • Flickr
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #82 Gepost op: 17 March 2010, 11:43:51 »
1200derden stond er. Klik hier even !

twaalfhonderdderden dus.... wat zijn dat?  ;D
Maar de opmerking was: "NS waar zijn jullie mee bezig" en dan de ACTS 1200-en erbij betrekken is voor een spoorwegliefhebber toch merkwaardig  :D

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #83 Gepost op: 17 March 2010, 12:00:23 »
Wat ik wel goed zou vinden is dat er 1 stel museaal bewaard zou blijven, lelijk of niet, het is voor de latere en huidige spoorfanaten toch leuk als er 1 van de 1e nederlandse dubbeldekkers bewaard zou blijven...

Daarnaast is het ook een soort van mijlpaal geweest en kenmerkend. Tegenwoordig kunnen we niet meer zonder...

Ik denk dat je dat wel kunt vergeten. Men zal dan eerder tegen die tijd kiezen voor een bak DD-AR of als ze in een goeie bui zijn een heel stammetje. Dat is ook niet erg, want DD-AR is gewoon een vervolgserie op DDM-1  met een ander kleur interieur en wat kleine aanpassingen.

En de door jou genoemde mijlpalen worden door de museumwereld ook niet echt belangrijk gevonden ,want dan had er ook een Beneluxtrein afvaardiging bewaard moeten zijn en ook minimaal een kopbak TEE. En zeg nu niet, we hebben in NL toch een TEE? Ja, dat klopt, maar dat is puur mazzel hebben omdat de Zwitserse TEE stichting geen geld meer had en de uit Canada geredde bakken wel MOEST verkopen. Toen de TEE bakken in Canada te koop waren, is er niet één kopbak door het NSM aangekocht om als statisch object in het museum te zetten.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 17 March 2010, 12:02:19 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #84 Gepost op: 17 March 2010, 12:23:14 »
Schenk ze dan (of verkoop ze )aan een voetbalclub voor supporters vervoer.

Kunnen ze gelijk dienen als Sponsor reclame opbrengst object.(ruimte genoeg)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #85 Gepost op: 17 March 2010, 12:27:55 »
Maar ook dan zullen de bakken eerst gereviseerd moeten worden, omdat ze aan hun revisietermijn zitten.

Een voetbalclub gaat dat niet betalen en als NSR ze zou laten reviseren, kunnen ze ze net zo goed dagelijks weer inzetten.

Dat is dus geen alternatief (helaas).

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #86 Gepost op: 17 March 2010, 12:58:29 »
voetbalsupporters kun je beter in zelflossers vervoeren... en reken maar dat ze het dan nóg voor elkaar krijgen om t interieur te mollen.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #87 Gepost op: 17 March 2010, 13:29:37 »
Zonde dat die Takkls gesloopt zijn.....  :-\

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1120
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #88 Gepost op: 17 March 2010, 16:53:26 »
Hohoho niet alle voetbalsupporters over een kam scheren he.
Degene die treininterieur slopen gaan al lang niet meer mee naar uitwedstrijden aangezien alles geregistreerd en gecontrolleerd wordt. Tegenwoordig ben je verplicht een pasfoto in te leveren als je mee wilt naar uitwedstrijden, en daar hebben o.a. trein-interieur-slopende-voetbalsupporters geen zin in.

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #89 Gepost op: 17 March 2010, 16:56:43 »
voetbalsupporters kun je beter in zelflossers vervoeren... en reken maar dat ze het dan nóg voor elkaar krijgen om t interieur te mollen.

 ;D ;D

Of graanwagons, die kunnen dicht en ook meteen minder herrie.

Maarja ontopic.

Gr Bruce
Passat driver:)