Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Prutsert
Vandaag om 22:15:54
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 22:09:31
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
  

Auteur Topic: LS Models BB 7003  (gelezen 43454 keer)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #105 Gepost op: 23 September 2011, 19:51:28 »
Bijzonder die foto, beide loks met beide panto's tegen de draad.

Wat een onzin trouwens dat 3e frontsein... Geen van de 106 E-locs series 1000-1300 had een derde frontsein maar zo''n uitheemse huurloc moest van een provisorisch aangebrachte derde pit voorzien worden...

Maar die konden toch wel een omgekeerd L-sein maken, dus met 3 witte lampen? D.m.v. zo'n hoog geplaatst in kleur wisselbare lamp. Zoals ook de DE-1 en 2, Hondekoppen (voor ze die lamp bovenop de neus hadden), de 2200, de 2400 dat hadden, om maar wat te noemen.
Dat L-sein lukte dus bij die 7003 niet, met alleen rode sluitlichten naast de frontseinen. En 3 lampen was nu éénmaal verplicht, dus zo'n oplossing.
Wat wel leuk te zien is dat het met een kabeltje aan de buitenkant, over de neus, aangesloten is.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #106 Gepost op: 23 September 2011, 20:20:15 »
Ja, da's waar... daar had ik niet aan gedacht... Merkwaardig overigens om iets onzin te vinden wat je niet begrijpt, beetje primaire reactie van mij... :-[
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #107 Gepost op: 23 September 2011, 21:08:45 »
10 x 1000, 60 x 1100, 25 x 1200, 15 x 1300 is toch 110 locs ;-)
Mischa

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #108 Gepost op: 23 September 2011, 21:35:17 »
Was het leven maar zo simpel...

Uit de NS materieellijst 01-01-1976:
1001, 1003-1005, 1007-1010, 1101-1130, 1132-1155, 1157-1160, 1201-1225, 1301, 1302, 1304-1316
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #109 Gepost op: 23 September 2011, 21:42:50 »
Ah t ging om een exacte datum..heb ik niks gezegd  ;D
Mischa

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #110 Gepost op: 23 September 2011, 21:46:50 »
Nee, geen exacte datum, het ging wel om het tijdsgewricht waarin de BB 7003 bij NS te gast was...

Consequent was je niet: er zijn 16 1300'en voor NS gebouwd, zij het dat het aantal aanwezige locs nooit hoger is geweest dan 15: de 1303 is vervangen door de 1311 en die laatste is ook nog eens opgebouwd met een groot aantal onderdelen van de 1303.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #111 Gepost op: 23 September 2011, 21:50:05 »
Ik heb ook nog een RailColor foto van de BB7003 met meetrijtuig plus kolenbakken maar om nu al die foto's die ik niet gemaakt heb hier te posten...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #112 Gepost op: 23 September 2011, 21:56:22 »
Haha juist omdat er nooit tegelijk 111 locs zijn geweest zei ik 110!
 :)
Mischa

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #113 Gepost op: 23 September 2011, 23:51:36 »
@ JAB,

'n paar kan toch geen kwaad ?

Leuk voor de inzetbaarheid op onze clubbaan.

Mvg Ad

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #114 Gepost op: 24 September 2011, 00:05:05 »
Hello.
You should better not! order (and buy) anything at Hobby-Trains in France.

In the past I ordered some freight-waggons there and paid with credit-card. As I have in mind that were 3 orders and so I got 3 parcels. But one parcel was packed so bad that the items were damaged. I should have be warned  :(.

But than it got really worse:
In his shop an Electrotren model was listed as "on stock". I ordered it and paid with credit-card (as before). But "suddenly" it wasn't on stock (he said it was a "computer-mistake"), but in around 2 weeks he would be able to deliver the model. I trusted him and so I did not! contact the credit-card-company to get the money back (Today I know that I have "only" 4 weeks to get the money back). So at least 2 month were gone and nothing arrived. I said and wrote: I want my money back. But another 2 weeks nothing happened. So I went to the german police and made an "Anzeige" (sorry I know only the german word). At least it would not have helped "really", because the french police would not react (only at murder and cases with 100.000 of Euros and more) but now the owner of Hobby-Trains showed a reaction and send me back the money (with wire transfare).

That was the first and only dealer up to now, where something like that happened. And I buy much items (in foreign countries also). In french forums Hobby-Trains was known for that behaviour.

So better choose another dealer.


greetings
Ralf Wittkamp


Zelfs in Frankrijk lijkt 't lastig. Op de site van Hobby-Trains.fr, normaal goed gesorteerd ook met LSM, kun je wel je email adres achterlaten, krijg je een mail als ie leverbaar is.
http://www.hobby-trains.fr/fr/traction-electrique/808-bb-7003-sncf.html

(Heb daar zelf o.m. een Veolia 437500 lok besteld (en geleverd gekregen).)
« Laatst bewerkt op: 24 September 2011, 00:16:09 door Ralf Wittkamp »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #115 Gepost op: 24 September 2011, 00:25:00 »
Maar ik heb hem dus in Duitsland besteld. Met creditcard, bij iemand die hem niet op voorraad heeft. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3804
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #116 Gepost op: 24 September 2011, 00:35:04 »
Een plaatje met Franse- en Nederlandse stroomafnemer tegen de draad en zaklamp tussen de frontruiten.
klik
SNCF 7003 op proef in Utrecht
09 oktober 1976.

En nog maar een, ook de luchthappers zijn goed zichtbaar;
klik
SNCF BB7003,
Utrecht,
09 oktober 1976.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
145* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3610
    • Flickr
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #117 Gepost op: 24 September 2011, 07:42:52 »
Ik heb dezelfde ervaring met Hobby Trains als Ralf. Ging gelukkig maar om een paar euro, iets dat nageleverd zou worden maar nooit gekomen is (wel betaald dus). Dat hij dingen niet heeft die wel op de site staan als beschikbaar is zeker de laatste twee jaar normaal geworden. Eerdere ervaringen met Hobby Trains waren goed.
Ik doe tegenwoordig mijn bestellingen bij Jura Modelisme (vriendelijk contact, veel voorraad, erg snel) of als alternatief Pierre Dominique.

groeten Sicco

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #118 Gepost op: 24 September 2011, 10:47:25 »
@Gerardvv,

Bedankt voor de 2 foto's, alle beetjes helpen.

Nog iemand meer ? Alle foto's zijn welkom.

Wanneer zij de luchthappers geplaatst?
Is dit bij de NS gebeurd ? en waarom?
Zien we dat terug bij onze 16/17/1800en( in andere vorm misschien?)?
Wie weet meer?

Mvg Ad

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #119 Gepost op: 24 September 2011, 12:20:06 »
De luchthappers zijn na het eerste bezoek van de 7003 in Frankrijk geplaatst. De reden hiervoor was dat bij het eerste bezoek in ´75 de koeling van de motoren niet voldoende bleek te zijn. De loc moest namelijk veel optrekken en afremmen, in tegenstelling tot Frankrijk waar veel treinen langere ritten maken met een meer constante snelheid. Hierdoor raakten de motoren oververhit.

Even de uiterlijke verschillen op een rij tuss het bezoek van 1975 en 176:

1975: loc grotendeels in SNCF-staat, alleen voorzien van een 3e frontsein.
1976: naast het 3e frontsein krijgt de loc ook i.p.v. een van de SNCF-stroomafnemers een een NS-stroomafnemer, de luchthappers zijn inmiddels geplaatst en de loc is voorzien van ATB-lezers aan de draaistellen.

Kijk ook eens op dit Franse forum voor meer foto´s (in Frankrijk) en een artikel: http://histoire.trains-en-vadrouille.com/viewtopic.php?f=164&t=53936&p=368715

Wat ik wel vreemd vind, is dat ik nog nergens een foto van de loc heb kunnen vinden waarbij aan een kant de typhoons aan een kast gemonteerd zitten zoals bij het model van LSM is. Misschien dat deze maar vrij kort op de loc gezeten heeft?

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom