Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 15:31:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
Vandaag om 15:28:19
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Ronald Halma
Vandaag om 15:22:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:03:02
Welke winkel voert deze merken? door Ronald Halma
Vandaag om 14:26:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:12:18
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound door bekie
Vandaag om 14:07:47
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 13:57:37
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 13:50:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 13:37:38
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 12:52:55
Acme nieuwe ICNG door Treinbestuurder
Vandaag om 12:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:29:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:15:43
Aachenau West door Chris Westerduin
Vandaag om 12:12:21
Minder wissels door H0eGenaamd
Vandaag om 11:59:07
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:51:05
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 11:24:57
The Summer of 69 door Eric v C
Vandaag om 11:23:46
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 11:19:20
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door meino
Vandaag om 10:07:49
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 09:53:28
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:37:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 09:14:35
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 08:38:48
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:34:30
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 08:17:52
Modelspoorbaan van Einte door Jelmer
Vandaag om 08:11:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:06:55
LIMA IRM Cardanassen door Duikeend
Vandaag om 00:48:46
  

Auteur Topic: LS Models BB 7003  (gelezen 44143 keer)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #105 Gepost op: 23 September 2011, 19:51:28 »
Bijzonder die foto, beide loks met beide panto's tegen de draad.

Wat een onzin trouwens dat 3e frontsein... Geen van de 106 E-locs series 1000-1300 had een derde frontsein maar zo''n uitheemse huurloc moest van een provisorisch aangebrachte derde pit voorzien worden...

Maar die konden toch wel een omgekeerd L-sein maken, dus met 3 witte lampen? D.m.v. zo'n hoog geplaatst in kleur wisselbare lamp. Zoals ook de DE-1 en 2, Hondekoppen (voor ze die lamp bovenop de neus hadden), de 2200, de 2400 dat hadden, om maar wat te noemen.
Dat L-sein lukte dus bij die 7003 niet, met alleen rode sluitlichten naast de frontseinen. En 3 lampen was nu éénmaal verplicht, dus zo'n oplossing.
Wat wel leuk te zien is dat het met een kabeltje aan de buitenkant, over de neus, aangesloten is.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8997
  • Hengelooo 1:160
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #106 Gepost op: 23 September 2011, 20:20:15 »
Ja, da's waar... daar had ik niet aan gedacht... Merkwaardig overigens om iets onzin te vinden wat je niet begrijpt, beetje primaire reactie van mij... :-[
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #107 Gepost op: 23 September 2011, 21:08:45 »
10 x 1000, 60 x 1100, 25 x 1200, 15 x 1300 is toch 110 locs ;-)
Mischa

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8997
  • Hengelooo 1:160
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #108 Gepost op: 23 September 2011, 21:35:17 »
Was het leven maar zo simpel...

Uit de NS materieellijst 01-01-1976:
1001, 1003-1005, 1007-1010, 1101-1130, 1132-1155, 1157-1160, 1201-1225, 1301, 1302, 1304-1316
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #109 Gepost op: 23 September 2011, 21:42:50 »
Ah t ging om een exacte datum..heb ik niks gezegd  ;D
Mischa

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8997
  • Hengelooo 1:160
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #110 Gepost op: 23 September 2011, 21:46:50 »
Nee, geen exacte datum, het ging wel om het tijdsgewricht waarin de BB 7003 bij NS te gast was...

Consequent was je niet: er zijn 16 1300'en voor NS gebouwd, zij het dat het aantal aanwezige locs nooit hoger is geweest dan 15: de 1303 is vervangen door de 1311 en die laatste is ook nog eens opgebouwd met een groot aantal onderdelen van de 1303.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #111 Gepost op: 23 September 2011, 21:50:05 »
Ik heb ook nog een RailColor foto van de BB7003 met meetrijtuig plus kolenbakken maar om nu al die foto's die ik niet gemaakt heb hier te posten...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #112 Gepost op: 23 September 2011, 21:56:22 »
Haha juist omdat er nooit tegelijk 111 locs zijn geweest zei ik 110!
 :)
Mischa

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #113 Gepost op: 23 September 2011, 23:51:36 »
@ JAB,

'n paar kan toch geen kwaad ?

Leuk voor de inzetbaarheid op onze clubbaan.

Mvg Ad

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #114 Gepost op: 24 September 2011, 00:05:05 »
Hello.
You should better not! order (and buy) anything at Hobby-Trains in France.

In the past I ordered some freight-waggons there and paid with credit-card. As I have in mind that were 3 orders and so I got 3 parcels. But one parcel was packed so bad that the items were damaged. I should have be warned  :(.

But than it got really worse:
In his shop an Electrotren model was listed as "on stock". I ordered it and paid with credit-card (as before). But "suddenly" it wasn't on stock (he said it was a "computer-mistake"), but in around 2 weeks he would be able to deliver the model. I trusted him and so I did not! contact the credit-card-company to get the money back (Today I know that I have "only" 4 weeks to get the money back). So at least 2 month were gone and nothing arrived. I said and wrote: I want my money back. But another 2 weeks nothing happened. So I went to the german police and made an "Anzeige" (sorry I know only the german word). At least it would not have helped "really", because the french police would not react (only at murder and cases with 100.000 of Euros and more) but now the owner of Hobby-Trains showed a reaction and send me back the money (with wire transfare).

That was the first and only dealer up to now, where something like that happened. And I buy much items (in foreign countries also). In french forums Hobby-Trains was known for that behaviour.

So better choose another dealer.


greetings
Ralf Wittkamp


Zelfs in Frankrijk lijkt 't lastig. Op de site van Hobby-Trains.fr, normaal goed gesorteerd ook met LSM, kun je wel je email adres achterlaten, krijg je een mail als ie leverbaar is.
http://www.hobby-trains.fr/fr/traction-electrique/808-bb-7003-sncf.html

(Heb daar zelf o.m. een Veolia 437500 lok besteld (en geleverd gekregen).)
« Laatst bewerkt op: 24 September 2011, 00:16:09 door Ralf Wittkamp »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #115 Gepost op: 24 September 2011, 00:25:00 »
Maar ik heb hem dus in Duitsland besteld. Met creditcard, bij iemand die hem niet op voorraad heeft. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

GerardvV

  • Online Online
  • Berichten: 3835
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #116 Gepost op: 24 September 2011, 00:35:04 »
Een plaatje met Franse- en Nederlandse stroomafnemer tegen de draad en zaklamp tussen de frontruiten.
klik
SNCF 7003 op proef in Utrecht
09 oktober 1976.

En nog maar een, ook de luchthappers zijn goed zichtbaar;
klik
SNCF BB7003,
Utrecht,
09 oktober 1976.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3615
    • Flickr
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #117 Gepost op: 24 September 2011, 07:42:52 »
Ik heb dezelfde ervaring met Hobby Trains als Ralf. Ging gelukkig maar om een paar euro, iets dat nageleverd zou worden maar nooit gekomen is (wel betaald dus). Dat hij dingen niet heeft die wel op de site staan als beschikbaar is zeker de laatste twee jaar normaal geworden. Eerdere ervaringen met Hobby Trains waren goed.
Ik doe tegenwoordig mijn bestellingen bij Jura Modelisme (vriendelijk contact, veel voorraad, erg snel) of als alternatief Pierre Dominique.

groeten Sicco

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #118 Gepost op: 24 September 2011, 10:47:25 »
@Gerardvv,

Bedankt voor de 2 foto's, alle beetjes helpen.

Nog iemand meer ? Alle foto's zijn welkom.

Wanneer zij de luchthappers geplaatst?
Is dit bij de NS gebeurd ? en waarom?
Zien we dat terug bij onze 16/17/1800en( in andere vorm misschien?)?
Wie weet meer?

Mvg Ad

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:LS Models BB 7003
« Reactie #119 Gepost op: 24 September 2011, 12:20:06 »
De luchthappers zijn na het eerste bezoek van de 7003 in Frankrijk geplaatst. De reden hiervoor was dat bij het eerste bezoek in ´75 de koeling van de motoren niet voldoende bleek te zijn. De loc moest namelijk veel optrekken en afremmen, in tegenstelling tot Frankrijk waar veel treinen langere ritten maken met een meer constante snelheid. Hierdoor raakten de motoren oververhit.

Even de uiterlijke verschillen op een rij tuss het bezoek van 1975 en 176:

1975: loc grotendeels in SNCF-staat, alleen voorzien van een 3e frontsein.
1976: naast het 3e frontsein krijgt de loc ook i.p.v. een van de SNCF-stroomafnemers een een NS-stroomafnemer, de luchthappers zijn inmiddels geplaatst en de loc is voorzien van ATB-lezers aan de draaistellen.

Kijk ook eens op dit Franse forum voor meer foto´s (in Frankrijk) en een artikel: http://histoire.trains-en-vadrouille.com/viewtopic.php?f=164&t=53936&p=368715

Wat ik wel vreemd vind, is dat ik nog nergens een foto van de loc heb kunnen vinden waarbij aan een kant de typhoons aan een kast gemonteerd zitten zoals bij het model van LSM is. Misschien dat deze maar vrij kort op de loc gezeten heeft?

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom