Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door saskia
Vandaag om 17:39:46
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:17:49
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 17:10:54
Yamorc:loconet goes loco door Karst Drenth
Vandaag om 16:53:10
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 16:41:52
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:34:12
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 12:26:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 02:25:29
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12

Auteur Topic: Hoe is/was OntraXs 2010?  (gelezen 60364 keer)

henk

• Offline Offline
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #210 Gepost op: 01 March 2010, 13:10:13 »
Misschien een klein verbeterpuntje voor  het volgend jaar... verschillende rijen :)

Die zijn er ook Ronald. Met een internetkaartje of een museumkaart kun je via een ingang 30 meter naar rechts naar binnen. Staat ook eigenlijk vrij goed aangegeven.  ;)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #211 Gepost op: 01 March 2010, 13:12:14 »
Citaat
Probleem met parkeren? Geen last van gehad... ben met de trein gekomen... Misschien iets voor de organisatie om meer te promoten. Bijvoorbeeld dat je ook in driebergen-zeist kan opstappen op de speciale trein Utrecht - "driebergen-zeist" - Utrecht malibaan. Dan ben je voor 2 euro P.P. heen en weer, hoeft je niet met de auto  Utrecht in... en je stapt letterlijk uit in het spoorwegmuseum. Echt super!

Dat laatste is een goed idee... dat eerste is er al, het staan namelijk met grote letters in alle advertenties en posters: " Kom met de trein"! ;)

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #212 Gepost op: 01 March 2010, 13:17:49 »
Met een internetkaartje of een museumkaart kun je via een ingang 30 meter naar rechts naar binnen. Staat ook eigenlijk vrij goed aangegeven.  ;)

Ha Henk...
.... daar heb je de woorden "vrij goed aangegeven". Maar blijkbaar niet duidelijk genoeg... Inderdaad boven die ingang stond museumjaarkaarthouders en op het raam "press"... ik heb geen museumjaarkaart en ik ben geen pers  ;) Goed ik ben vrij snel binnen gekomen :)

Groeten Ronald K.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #213 Gepost op: 01 March 2010, 13:44:07 »
Er stond inderdaad rechts (daar loop je trouwens als eerste langs als je met de pendeltrein komt) alleen aangegeven dat museumkaarthouders daar naar binnen mochten, dan denk je als geduldig en welopgevoed mensch er niet meteen aan daar naar binnen te dringen met je internetkaartje. Het is leuk dat ik dat nu weet, maar het bleek verder nergens uit. Overigens is dat geen kritiek aan de Ontraxs organisatie maar meer voor het NSM. Ook voor volgende maand als het Thomas de trein weekend van start gaat aldaar geldt waarschijnlijk weer hetzelfde.
Nu moest ik mij toch met zachte dwang langs wachtenden voor de kassa wringen, een vorm van voordringen die niet door iedereen werd begrepen en gewaardeerd.
RETROBAHN A.G.

Spoors

• Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
« Reactie #214 Gepost op: 01 March 2010, 13:46:48 »
Ben vrijdag geweest en heb erg genoten. Vooral leuk om al die kids met hun pa's en ma's te zien rondstruinen ... gaat de nerderigheid er eindelijk eens vanaf ...  (y)

... en wat een banen! Vooral Rhenen van Gert, wat een topper en wat een details! En dan die Engelse baan die net voor D-day speelt, waar af en toe een Lancaster met Rolls Royce Merlin motoren kwam overdonderen ... of die fantastische Oe baan ...
Te veel om op te noemen dus en al dat Amerikaans ... ik vind het mooi om te zien hoeveel aandacht en liefde de bouwer in de details van hun banen hebben gestoken ... en of dat nou een baan met een Nederlands, Frans, Amerikaans of zelfs Indonesisch thema is, maakt mij geen sodemieter uit. Ook geen enkel kind huilend naar buiten zien lopen omdat er te weinig Nederlandse banen waren ... daar hebben we gelukkig andere aanstellers voor  ;D

Verder nog met Zeta bijgepraat over de voortgang van de productie van de NS 1300 in schaal N van Startrain ... denk dat we de eerste modellen eind Maart in de winkels mogen verwachten. Daarnaast ben ik ook weer op de hoogte gebracht van de voortgang van de NS 600/2000 in schaal N van Wim Mesu ... het spaarvarken kan nog voor de tweede helft van het jaar kapot geslagen worden ...  (y)

Top, top, top, dus!

Groet,

Jeroen

PS: en op de site van het Spoorwegmuseum staat het volgende al weer aangegeven:
Citaat
De deuren zijn nog niet gesloten of er wordt alweer vooruit geblikt. Noteer alvast in de agenda: On traXS! 2011 vindt plaats op 25, 26 en 27 februari 2011

nederbelg

• Offline Offline
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
« Reactie #215 Gepost op: 01 March 2010, 14:25:09 »
Ook geen enkel kind huilend naar buiten zien lopen omdat er te weinig Nederlandse banen waren ... daar hebben we gelukkig andere aanstellers voor  ;D

Een zeer zielige uitspraak. ???

dave

DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #216 Gepost op: 01 March 2010, 14:26:17 »
Gewoon geintje. Meer niet.

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #217 Gepost op: 01 March 2010, 14:32:17 »
Probleem met parkeren? Geen last van gehad... ben met de trein gekomen... Misschien iets voor de organisatie om meer te promoten. Bijvoorbeeld dat je ook in driebergen-zeist kan opstappen op de speciale trein Utrecht - "driebergen-zeist" - Utrecht malibaan. Dan ben je voor 2 euro P.P. heen en weer, hoeft je niet met de auto  Utrecht in... en je stapt letterlijk uit in het spoorwegmuseum. Echt super!

De optie ie ik te weinig heb gehoord en die wij tot ons geluk op de terugweg hebben gekozen (de trein duurde ons echt te lang met die omrij-onzin) is gewoon een lekkere wandeling. Het is ongeveer 20 minuten lopen van CS naar Malibaan, met het centrum (goed voor de eventueel gewenste pitstop) halverwege.

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #218 Gepost op: 01 March 2010, 14:34:34 »

Ik kreeg met mijn module een passende plaats toegewezen vlak naast een leeftijdgenoot.

Dat ik er tenslotte een muisarm van kreeg had ik graag voor deze geweldige ervaring over.

Voor de liefhebber hier nog enkele ervaringen van een insider. ;D

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #219 Gepost op: 01 March 2010, 14:42:14 »
mijn vader en ik zetten de auto op westraven en gaan dan met de tram en bus verder.
kost maar 4euri voor de hele dag.
en dan mag je ook nog binnen utrecht met de bus
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #220 Gepost op: 01 March 2010, 14:51:09 »
@ Jaap:
Het was leuk om je prachtige werkplaats eens live te mogen aanschouwen, toch ff anders dan alleen foto's. Jammer dat er weinig gelegenheid was voor een praatje, wat stond er een rij voor je kraampje!
@ Sicco:
Wanneer je met (kleine) kinderen op stap gaat is Utrecht doorwandelen geen optie, ze zijn het dan al zat voor je binnen bent geweest. Ik kan de pendeltreinoptie echt aanbevelen. En parkeren in Utrecht (behalve op Westraven) is gewoon niet te doen.
RETROBAHN A.G.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #221 Gepost op: 01 March 2010, 15:06:44 »

Nu moeten ze alleen nog wat doen aan die bakken boven de baan,

Bij het ontwerpen van de “Oude Lijn” door de leden van de HSM groep  gingen wij ervan uit dat de baan een achtergrond en een frieslijst moest hebben. Bediening van de baan zou ook aan de voorzijde gebeuren zodat er een goed contact met het publiek was en grijpgrage vinger(tjes) vermeden konden worden. Voor de goede orde, wij bouwden de baan voor ons zelf en vonden wel dat het publiek hiervan mocht mee genieten. Uitgangspunt was de stelling dat je als individu alles rondom je heen op ooghoogte ziet en het ook zo beleef. Dat was de reden dat de baan op ooghoogte moest komen. Om de illusie van beleving te versterken kwam er een gesloten achtergrond die hoger was dan de gemiddelde ooghoogte. Om deze illusie niet te laten verstoren door de omgeving boven en naast de modelbaan, kwamen er zijschotten en een frieslijst. Deze frieslijst was ideaal om er de nodige verlichten in onder te brengen die essentieel is voor het goed uitlichten van de diverse onderwerpen op de baan. Door deze lijst iets lager te maken dan de gemiddelde ooghoogte (van de HSM-ers )wordt je gedwongen om naar beneden te kijken en worden de storende elementen rondom het thema modelspoor geëlimineerd. Nu alles op iets minder dan ooghoogte was gebouw leek het net of dat je midden in het tafereel beland was. Later is dit ook toegepast bij de stadsmodules van Den Haag, Rotterdan en Amsterdam. Helaas kon ik deze keer door werk niet naar Ontrax, maar dat zal volgend jaar hopelijk wel weer lukken.-SK
« Laatst bewerkt op: 01 March 2010, 15:57:24 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #222 Gepost op: 01 March 2010, 15:35:14 »
Wanneer je met (kleine) kinderen op stap gaat is Utrecht doorwandelen geen optie, ze zijn het dan al zat voor je binnen bent geweest.
Laat ik nou toch denken dat ze daarvoor buggies hebben uitgevonden. :)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #223 Gepost op: 01 March 2010, 15:50:31 »
Er is een fase tussen buggy en bijdehand waarin je geen kilometers gaat lopen met ze.... ;)
RETROBAHN A.G.

Machinist Johan

• Offline Offline
  • gevorderd beginner
« Reactie #224 Gepost op: 01 March 2010, 18:16:10 »
Ik ben afgelopen zaterdag geweest, ik moet zeggen een leuke beurs met
diverse (uiteraard geselecteerde) modelbanen.

Daarnaast het brede scala aan productnoviteiten en vernieuwingen waarbij ik
toch soms even langer moest staan kijken.
Er zat toch echt mooi spul tussen wat niet onderdoet voor een ander merk  8)
.....

Ze ziet er een stuk strakker uit dan de Lima voorganger.

.....
Gr.

Robbert Jan.

Is dat DDm materieel rechtsop de foto van rivarossi of van artitec?/

Johan