In het geval van een blunder (of incompetente productiemachines) zou de 2241 toch ook verkeerde cijfers moeten hebben?
En wat doe je als eindcontroleur als de helft van de inhoud van een set een verkeerd opgedrukt nummer heeft (vooropgesteld dat het opgevallen is)? De hele batch afkeuren?
Kijk naar de rode Artitec DE-1; de eerste oplage is er ook doorgekomen en pas daarna konden er zaken worden aangepast.
We kunnen wel gissen, maar echt weten zullen we het waarschijnlijk toch nooit.
En opeens een - voor je banksaldo betekent dat je teveel treintjes gekocht hebt
Ilya, ondanks dat we volgens mij in hetzelfde vakgebied werkzaam zijn, zitten we hier niet op één lijn.
Grotendeels ben ik het echt wél met je eens, alleen niet met het feit dat je je er zo druk om maakt (vandaar de kwinkslag).
Dat heeft helemaal geen zin, want de modellen zoals ze nu zijn blijven zo,
en ze worden (getuige de reactie van Chris) nog goed verkocht ook.
Dat bewijst dat wij, klinknageltellers of azijnzeikers, in de minderheid zijn.
Het is in Nederland tegenwoordig mode om achteraf na te gaan hoe iets fout gegaan kon zijn in plaats van het bij voorbaat te voorkomen.En dan vaak slechts om een zondebok te kunnen aanwijzen, niet om de fout in de toekomst uit te sluiten. Jammer vind ik dat.Laten we hopen dat Roco er weer wat van opsteekt en bij een eventuele heruitgave in de toekomst beter oplet zodat wij puristen ook tevreden zijn
Ik denk niet dat de dummy een decoder aansluiting heeft aangezien de stroomafname strips op de dummy ontbreken En dat vind ik wel een groot gemis, voor die paar cent. Want nu moet je stroomafnemers zelf maken of bestellen.Gr. Remco.
Persoonlijk kan ik ook zeuren en een model kritisch beoordelen (prijs kwaliteit), maar we moeten ons ook realiseren dat het modelspoor is! En dan zijn enige beperkingen / fouten nu eenmaal niet te vermijden.
Het leukste vind ik nog dat er iemand binnen Roco moet zijn geweest die moet hebben gezegd: hé laten we er een fout cijfertype op zetten in plaats van het goede zoals bij de rest. Als ik daaraan denk, kan ik een glimlach niet onderdrukken...
En waarom kan dat -blijkbaar- op dit (soort) forum nooit gewoon feitelijk geconstateerd worden zonder dat er weer een barrage van "klaag niet", "wees blij", "wees niet zo'n azijnzeiker / klinknagelteller" berichten komt (die uiteraard ook weer reacties ontlokken).
Wat is er zo uniek / beperkend aan modelspoor dat voorheen volledig (of tenminste optisch) correcte lettertypes van bestaande modellen nu ineens op één loc van een set van twee verkloot worden?En waarom kan dat -blijkbaar- op dit (soort) forum nooit gewoon feitelijk geconstateerd worden zonder dat er weer een barrage van "klaag niet", "wees blij", "wees niet zo'n azijnzeiker / klinknagelteller" berichten komt (die uiteraard ook weer reacties ontlokken).
juist omdat het keer op keer weer gebeurt en het kennelijk trekken aan een dood paard is. Dus niet kopen, óf wel kopen en zelf verbeteren (ergens nog leuk ook).
Ondanks dat ik hieraan in het verleden ook heb meegewerkt,
als het niet correct is maak het dan zelf, alvast succes!
Ilya; ik reken mijzelf ook tot klinknagelteller/azijnzeiker, dus voel je door mij niet beledigd!Kijk eerdere 2200 (maar ook andere modellen) draadjes er maar op na; ik was de eerste die afgaf op de 2225 met grijs chassis. Daar kreeg ik vervolgens ook commentaar op. De 2456 heb ik ook laten liggen vanwege het te hoog zittende NS vignet. Die heeft Roco/MTE ook niet retour gestuurd omdat het bij de 2417 wel juist kon. Ik ben het dus geheel met je eens dat Roco (maar ook anderen) steeds weer fouten maakt die in het verleden of op soortgelijke modellen niet worden gemaakt. Dat is een feit.Echter; doordat de meeste modelspoorders die modellen wel kopen (omdat ze zich er niet aan storen of omdat ze het zelf verbeteren) is er voor de fabrikant geen reden tot een terugroepactie (bij de 2328 zou een losse cabine al de oplossing zijn).