Doel:€250.00
Donaties:€118.00

Per saldo:€-132.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 06:38:51
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door Dave.......
Vandaag om 02:18:43
Oude metalen trafo's gebruiken....... door frits959
Vandaag om 01:06:08
rommenholler gasketelwagens door ex44
Vandaag om 00:19:13
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Montanbahn
15 april 2024, 23:55:32
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Klaas Zondervan
15 april 2024, 22:56:19
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Noordernet
15 april 2024, 22:50:08
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
15 april 2024, 22:23:35
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Tijdperk||
15 april 2024, 22:16:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 april 2024, 21:46:35
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
15 april 2024, 21:32:02
Station Roodeschool door Ronaldk
15 april 2024, 21:27:21
Nederland in Z door Mitchell
15 april 2024, 21:05:26
EifelBurgenBahn door Ferdinand Bogman
15 april 2024, 20:54:01
RhB H0m, Albulisch door Boertje
15 april 2024, 20:32:47
Tachowagon door Bert55
15 april 2024, 20:30:53
US diorama in H0 door Frank 123
15 april 2024, 20:28:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
15 april 2024, 20:07:11
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
15 april 2024, 19:11:38
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
15 april 2024, 19:00:51
Een NS 5500 knutselen door Rob Ellerman
15 april 2024, 18:45:59
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door HuubvG
15 april 2024, 18:28:02
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
15 april 2024, 15:55:58
Elektrificatie spoorlijnen in Overijssel door Rick
15 april 2024, 15:18:59
Ton bouwt goederenwagens door TonM
15 april 2024, 14:41:40
Kent iemand deze fabrikant? door henk
15 april 2024, 13:32:09
  

Auteur Topic: Artitec: DDM-1  (gelezen 381269 keer)

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4497
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #15 Gepost op: 04 februari 2010, 18:46:45 »
Geweldig. Hier zat denk ik wel een groot deel op te wachten.

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #16 Gepost op: 04 februari 2010, 18:48:25 »
Ook dit is weer een toppie aankondiging!!  ;) (y)

Een DDM-stam is op zich al leuk, maar enkele rijtuigen in een stammetje in combinatie met LSM ICR's zal ook wel leuk staan.  ;D

En wellicht dat er nu ook op DD-AR in 1:87 gewacht kan worden.... (?)  :-X
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2010, 18:49:59 door Bartje81 »

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1475
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #17 Gepost op: 04 februari 2010, 19:03:18 »
Leuke rijtuigen en ik denk dat veel modelspoorders deze ook gaan aanschaffen!  (y)

Ik zelf wacht even op de DD-AR bakken, die zullen vast ook wel eens door Artitec worden uitgebracht. Waarom DD-AR en geen DDM? Je hoeft minder rijtuigen te hebben voor een realistische stam. DD-AR-stammen zijn al mogelijk met maar 3 bakken: 1700/mDDM + 2 rijtuigen + stuurstand. Als ik een DDM-stam ga samenstellen wordt het me allemaal net wat te lang.


Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5141
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #18 Gepost op: 04 februari 2010, 19:08:32 »
Voor hen die wat minder bekend zijn met DDM-1, in tegenstelling tot wat Artitec schrijft, zijn er naast zes en zevendelige stammen ookm jarenlang vijfdelige stammen geweest.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #19 Gepost op: 04 februari 2010, 19:09:42 »
DDM-stam ga samenstellen wordt het me allemaal net wat te lang.

Dan is 1:100 een uitkomst  ;D ;D ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7512
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #20 Gepost op: 04 februari 2010, 19:11:59 »
2m30 te lang??
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1475
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #21 Gepost op: 04 februari 2010, 19:12:54 »
Jos ga je mond spoelen!  :P

Met te lang bedoel ik in dit geval dat het geen gezicht is om een 6-delige DDM naast een 6/7 delige IC (ICR/Plan W, 80's ;)) te zetten. Dan is de stoptrein wat te groot. Bovendien moet ik ook budgettair denken, 2010 wordt al een duur modelspoorjaar! :D

Oh ja, nu niet eigenwijs gaan doen dat DD-AR nog niet reed in de '80s! :P

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #22 Gepost op: 04 februari 2010, 19:15:21 »
Kon het effe niet laten.  ;D ;D
Dat moest er nog even ingesmeert worden.  ;) ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8819
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #23 Gepost op: 04 februari 2010, 19:16:58 »
Voor hen die wat minder bekend zijn met DDM-1, in tegenstelling tot wat Artitec schrijft, zijn er naast zes en zevendelige stammen ookm jarenlang vijfdelige stammen geweest.

Jeroen

Bij evenementen werd nog wel eens gebruik gemaakt van 3-delige stammen zoals bij de opening van het laatste stuk in de A1.

DDM-1 stam (wie kan zien welk beest er op staat? ;D) met 1631 bij Oldenzaal in oktober 1992.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2010, 19:18:33 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #24 Gepost op: 04 februari 2010, 19:17:47 »
Met te lang bedoel ik in dit geval dat het geen gezicht is om een 6-delige DDM naast een 6/7 delige IC (ICR/Plan W, 80's ;)) te zetten. Dan is de stoptrein wat te groot. Bovendien moet ik ook budgettair denken, 2010 wordt al een duur modelspoorjaar! :D

Het is denk ik niet eens geheel ondenkbaar dat zulke combinaties elkaar wel eens tegenkwamen in de jaren 80... ?  ;)

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1475
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #25 Gepost op: 04 februari 2010, 19:19:06 »
Oh ja, nu niet eigenwijs gaan doen dat DD-AR nog niet reed in de '80s! :P

We beginnen nu af te dwalen geloof ik. :P

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #26 Gepost op: 04 februari 2010, 19:24:07 »
Geweldig nieuws van Artitec !

DDM-1 staat bij mij al lang hoog in het verlanglijstje :D Foto's op de site zien zeer goed uit, het leveren duurt nog een paar maanden dus kunnen we allemaal nog even gaan sparen  ;D

Top !!!  (y) (y)
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2010, 19:29:44 door Rick_Trains »

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4497
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #27 Gepost op: 04 februari 2010, 19:29:49 »
De foto's op de site zien er naar mijn mening, nog niet geweldig uit hoor. Artitec zegt dat zelf ook al, omdat het handmonsters zijn en er nog details en nummers missen.

Dus het zijn handmonsters!
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2010, 19:44:15 door Daan! »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8819
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #28 Gepost op: 04 februari 2010, 19:39:26 »
Nou en? Handmonsters kunnen er niet geweldig c.q. veelbelovend uitzien?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4497
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #29 Gepost op: 04 februari 2010, 19:43:34 »
Dat kan wel, maar ik vind deze er nog niet geweldig uitzien. Jij wel dan? Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het goedkomt met de DDM1, maar dit vind ik er nog niet geweldig uitzien.