Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Joz
Vandaag om 00:04:18
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door jandcargo
06 August 2025, 23:55:24
't Boemeltje door MOVisser
06 August 2025, 22:56:43
Göhrener Viaduct door MOVisser
06 August 2025, 22:53:48
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Terugverende koppeling door phdirk
06 August 2025, 22:23:02
Update: baan in de tropen door Arjen52
06 August 2025, 22:21:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
06 August 2025, 22:12:23
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
Met welke tang knip je verenstaal? door Ronaldk
06 August 2025, 21:50:59
Wat was jullie allereerste loc? door Frans v H
06 August 2025, 21:18:25
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
06 August 2025, 21:15:19
US diorama in H0 door 741230
06 August 2025, 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
06 August 2025, 21:06:11
De fabriek - Spoor 0 door Huup
06 August 2025, 20:48:34
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
06 August 2025, 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk door Benjamin92
06 August 2025, 20:11:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
06 August 2025, 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
06 August 2025, 18:38:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
06 August 2025, 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
06 August 2025, 15:33:50
booster vraag door Montanbahn
06 August 2025, 14:35:52
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
06 August 2025, 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
06 August 2025, 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
06 August 2025, 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
06 August 2025, 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
06 August 2025, 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
06 August 2025, 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
06 August 2025, 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
06 August 2025, 10:46:10
  

Auteur Topic: Artitec: DDM-1  (gelezen 414186 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #15 Gepost op: 04 February 2010, 18:46:45 »
Geweldig. Hier zat denk ik wel een groot deel op te wachten.

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #16 Gepost op: 04 February 2010, 18:48:25 »
Ook dit is weer een toppie aankondiging!!  ;) (y)

Een DDM-stam is op zich al leuk, maar enkele rijtuigen in een stammetje in combinatie met LSM ICR's zal ook wel leuk staan.  ;D

En wellicht dat er nu ook op DD-AR in 1:87 gewacht kan worden.... (?)  :-X
« Laatst bewerkt op: 04 February 2010, 18:49:59 door Bartje81 »

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #17 Gepost op: 04 February 2010, 19:03:18 »
Leuke rijtuigen en ik denk dat veel modelspoorders deze ook gaan aanschaffen!  (y)

Ik zelf wacht even op de DD-AR bakken, die zullen vast ook wel eens door Artitec worden uitgebracht. Waarom DD-AR en geen DDM? Je hoeft minder rijtuigen te hebben voor een realistische stam. DD-AR-stammen zijn al mogelijk met maar 3 bakken: 1700/mDDM + 2 rijtuigen + stuurstand. Als ik een DDM-stam ga samenstellen wordt het me allemaal net wat te lang.


Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #18 Gepost op: 04 February 2010, 19:08:32 »
Voor hen die wat minder bekend zijn met DDM-1, in tegenstelling tot wat Artitec schrijft, zijn er naast zes en zevendelige stammen ookm jarenlang vijfdelige stammen geweest.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #19 Gepost op: 04 February 2010, 19:09:42 »
DDM-stam ga samenstellen wordt het me allemaal net wat te lang.

Dan is 1:100 een uitkomst  ;D ;D ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8533
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #20 Gepost op: 04 February 2010, 19:11:59 »
2m30 te lang??

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #21 Gepost op: 04 February 2010, 19:12:54 »
Jos ga je mond spoelen!  :P

Met te lang bedoel ik in dit geval dat het geen gezicht is om een 6-delige DDM naast een 6/7 delige IC (ICR/Plan W, 80's ;)) te zetten. Dan is de stoptrein wat te groot. Bovendien moet ik ook budgettair denken, 2010 wordt al een duur modelspoorjaar! :D

Oh ja, nu niet eigenwijs gaan doen dat DD-AR nog niet reed in de '80s! :P

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #22 Gepost op: 04 February 2010, 19:15:21 »
Kon het effe niet laten.  ;D ;D
Dat moest er nog even ingesmeert worden.  ;) ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8988
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #23 Gepost op: 04 February 2010, 19:16:58 »
Voor hen die wat minder bekend zijn met DDM-1, in tegenstelling tot wat Artitec schrijft, zijn er naast zes en zevendelige stammen ookm jarenlang vijfdelige stammen geweest.

Jeroen

Bij evenementen werd nog wel eens gebruik gemaakt van 3-delige stammen zoals bij de opening van het laatste stuk in de A1.

DDM-1 stam (wie kan zien welk beest er op staat? ;D) met 1631 bij Oldenzaal in oktober 1992.
« Laatst bewerkt op: 04 February 2010, 19:18:33 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #24 Gepost op: 04 February 2010, 19:17:47 »
Met te lang bedoel ik in dit geval dat het geen gezicht is om een 6-delige DDM naast een 6/7 delige IC (ICR/Plan W, 80's ;)) te zetten. Dan is de stoptrein wat te groot. Bovendien moet ik ook budgettair denken, 2010 wordt al een duur modelspoorjaar! :D

Het is denk ik niet eens geheel ondenkbaar dat zulke combinaties elkaar wel eens tegenkwamen in de jaren 80... ?  ;)

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #25 Gepost op: 04 February 2010, 19:19:06 »
Oh ja, nu niet eigenwijs gaan doen dat DD-AR nog niet reed in de '80s! :P

We beginnen nu af te dwalen geloof ik. :P

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #26 Gepost op: 04 February 2010, 19:24:07 »
Geweldig nieuws van Artitec !

DDM-1 staat bij mij al lang hoog in het verlanglijstje :D Foto's op de site zien zeer goed uit, het leveren duurt nog een paar maanden dus kunnen we allemaal nog even gaan sparen  ;D

Top !!!  (y) (y)
« Laatst bewerkt op: 04 February 2010, 19:29:44 door Rick_Trains »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #27 Gepost op: 04 February 2010, 19:29:49 »
De foto's op de site zien er naar mijn mening, nog niet geweldig uit hoor. Artitec zegt dat zelf ook al, omdat het handmonsters zijn en er nog details en nummers missen.

Dus het zijn handmonsters!
« Laatst bewerkt op: 04 February 2010, 19:44:15 door Daan! »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8988
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #28 Gepost op: 04 February 2010, 19:39:26 »
Nou en? Handmonsters kunnen er niet geweldig c.q. veelbelovend uitzien?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:Artitec: DDM-1
« Reactie #29 Gepost op: 04 February 2010, 19:43:34 »
Dat kan wel, maar ik vind deze er nog niet geweldig uitzien. Jij wel dan? Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het goedkomt met de DDM1, maar dit vind ik er nog niet geweldig uitzien.