Vanavond bezig met het pasmaken van de 2 koppen. Die moeten vanavond nog vast aan de kopbakken. Maar ook daar kijken en passen en mijn conclusie: de bakken worden iets te lang, maar ik ga ze toch niet inkorten. Het 'te lang' is waarschijnlijk een gevolg van de kopie van de Fleischmann koppen, die achter de voorramen meteen 1:100 is, waardoor de cabinedeur eigenlijk te smal is.
...Echter een markt voor de plotter en de styreen bouwers: plan T in 1:87...
...alleen Fleischmann raakt daarvan overstuur, want ik wacht nu al een half jaar op de laatste onderdelen, die in Nuernberg niet op voorraad zijn.
...Overigens is er een gelijksoortige kaalslag in Evergreen profielen...
Had hier laatst Bart Tigges op bezoek, ook de kwartronden zijn in wijde omtrek van Almere-Utrecht- A'dam niet meer te krijgen...
...Maar ook daar kijken en passen en mijn conclusie: de bakken worden iets te lang...
Als ik goed geteld heb, zijn er zo'n 30 a 40 ( potentiele ) Plan U bouwers, die allemaal met hetzelfde probleem zitten... dit aantal is b.v. meer dan genoeg om de draaistellen na te laten gieten. Voor het metalen blokje is al eens geprobeerd een alternatief te vinden, was destijds ongeveer even duur. Ik kan me voorstellen, dat ook dat na te gieten is. Messing buisje er door, en lood er in voor het gewicht, heb je dat probleem ook weer getackled voor waarschijnlijk een fractie van de prijs.
heeft de gele met schuifdeuren ATB leidingen? en heeft deze nog de regengoten