Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 22:50:35
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 22:44:17
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 22:43:46
Pfarrerwinkel bahn door Benelux795
Vandaag om 22:42:06
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald Halma
Vandaag om 22:38:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Michiel 80
Vandaag om 22:35:54
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 22:18:36
Rangeren met een pec door Noordernet
Vandaag om 22:17:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 22:13:40
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:01:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:41:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:39:30
US diorama in H0 door Spoor010
Vandaag om 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
Vandaag om 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 21:27:58
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
Vandaag om 20:40:07
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels door Frits C
Vandaag om 20:20:29
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door StefanNL_Plays
Vandaag om 19:59:27
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
  

Auteur Topic: Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)  (gelezen 15792 keer)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #15 Gepost op: 25 December 2009, 14:05:25 »
Is dit misschien wat?
« Laatst bewerkt op: 25 December 2009, 14:07:35 door Tedo »
Grtz!
Tedo

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #16 Gepost op: 25 December 2009, 14:12:08 »
Wel een grappig ding.
Is een V 36 DRG Wehrmacht loc ( volgens Lima)
Gerrit F

Van de draad af....

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12521
    • sleutelspoor
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #17 Gepost op: 25 December 2009, 14:24:31 »
Klopt. Waren ontwikkeld om middelzwaar spoorweggeschut te verplaatsen. Zij deden dat meestal in tandemopstelling met de Mch. tegen elkaar.
Moet ergens nog een plaatje heben, maar het is nu vrede op aarden ;D
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #18 Gepost op: 25 December 2009, 14:58:48 »
Net even naar de radstanden gekeken.
V 36: 2600 mm. en 1350 mm.
521 : 2810 mm. en 1591 mm.
Dus niet echt geschikt voor een eenvoudig ombouw projectje :-\
Gerrit F

Van de draad af....

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #19 Gepost op: 29 December 2009, 13:23:39 »
@Arjen: die opname in het HUA is heel bijzonder, dank: de enige foto van een deze locs in Nederlandse dienst?

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #20 Gepost op: 29 December 2009, 13:30:06 »
ik zou toch eerder zo'n ouwe duitse eloc als basis voor t onderstel nemen dan een V36, de plaatsing van de blinde as is totaal anders dan bij zo'n lms-hok.

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #21 Gepost op: 29 December 2009, 18:25:35 »
Floris,
Aan welke loc zit je te denken?
Gerrit F

Van de draad af....

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
    • Dwangrail.nl
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #22 Gepost op: 30 December 2009, 15:02:29 »
@JanW,

De foto uit Hua, is de enigste die ik ken.
Als er meer zijn in de NS periode hou ik mij aanbevolen.

Met vriendelijke groeten

Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #23 Gepost op: 30 December 2009, 16:49:12 »
uh, een E91 ofzo, das al een oud röwa-ding wat later door roco is overgenomen, dus dr zijn er zat van gemaakt...

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #24 Gepost op: 30 December 2009, 17:09:22 »
Floris,

Dank voor de tip.

Met 1 zo'n E 91 kan je er dus gelijk 2 bouwen.
heb je in één keer beide uitvoeringen van de NS op de baan.  ;D

Nu nog maar eens kijken of de radstanden een beetje overeen komen.

Edit;
Hier een tekening met maten.
Radstanden:
NS 521  2810 en 1591 mm.
DB E91  3200 en 1500 mm.

Komt al mooi in de buurt. ;)   


« Laatst bewerkt op: 30 December 2009, 17:24:14 door Gerrit F »
Gerrit F

Van de draad af....

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #25 Gepost op: 30 December 2009, 21:44:47 »
En Floris wint alweer de prijs voor het goede antwoord: dit moet inderdaad de herkomst zijn van het brokstuk onderstel dat ik gebruik. De achterste as staat iets te ver naar achteren, maar niet dat het opvalt.
Heet van de naald (misschien moeten we nu verder gaan in 'wat zijn we aan het bouwen'):

Gisteravond:


Vanavond, linkerzijde (blinde as aangepast)


rechts (blinde as als van Roco):

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #26 Gepost op: 07 January 2010, 16:47:20 »
kijk, dat zijn de bekende taferelen.  ;D
succes! de rest is niet al te moeilijk meer, als de motor dun genoeg is voor in de huif enzo.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #27 Gepost op: 07 January 2010, 17:05:30 »
De rest is onderweg. Fotootje volgt: ik heb inderdaad een kleinere motor genomen.

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #28 Gepost op: 07 January 2010, 19:29:02 »
Eh...Jan W,

Dat ding heeft toch twee van die draaistellen....
Gaat er misschien één daarvan in de verkoop?
Gerrit F

Van de draad af....

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re:Bouwen van oude diesellocs 521-522 (ex-WD 20214 en 70217, met blinde as)
« Reactie #29 Gepost op: 10 January 2010, 00:11:09 »
Ik heb dat stuk onderstel in Houten uit de bak van de man met de Trawos-kappen gevist. De andere heb ik dus niet. Geen idee of hij 'm nog heeft. Anders misschien als Roco-onderdeel via Erwin Prummel?
« Laatst bewerkt op: 10 January 2010, 00:38:39 door janw »