Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Overet
Vandaag om 08:18:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 08:13:15
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Arjen52
Vandaag om 08:10:44
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:31:07
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door puntenglijder
Vandaag om 07:28:39
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door barry1972
Vandaag om 02:31:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door StefanNL_Plays
Vandaag om 00:04:29
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
15 November 2025, 23:55:30
Raadplaatje door Modellbahnwagen
15 November 2025, 23:49:39
Lichtbeeld Hondekop met proefsnor L omgekeerd L of 2 gele? door ikbener
15 November 2025, 23:26:54
Locatie van foto gezocht door GerardvV
15 November 2025, 23:00:14
Rondom Charlois door Eric B
15 November 2025, 22:10:28
Transfers AD reclame voor ombouw sprinter door Treintje_komt_zo
15 November 2025, 21:55:10
Frans loodsje et cetera door DJV
15 November 2025, 21:40:55
NS Postrijtuigen door Rob Ellerman
15 November 2025, 21:40:51
Pfarrerwinkel bahn door DJV
15 November 2025, 21:27:09
Cranicher Altbahn door Arjen52
15 November 2025, 21:21:45
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
15 November 2025, 21:16:51
Modelspoorbaan van Einte door Mark D.
15 November 2025, 21:05:52
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
15 November 2025, 21:02:30
Baanplan Belkamp H0 door jdk
15 November 2025, 20:53:23
Onderdeel zeer kleine schroef kabelbaan Brawa 6220 door Freddy
15 November 2025, 20:46:59
NS-1000 in spoor-1 door defender
15 November 2025, 20:42:34
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
15 November 2025, 20:41:21
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door defender
15 November 2025, 20:24:26
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
15 November 2025, 20:23:03
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Frank 123
15 November 2025, 20:15:50
Lodewickshaven door Ronald Halma
15 November 2025, 19:17:09
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Bahn-AG
15 November 2025, 18:07:06
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
15 November 2025, 15:38:12
  

Auteur Topic: Spanningvrij maken van delen van de baan  (gelezen 5862 keer)

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #30 Gepost op: 22 January 2010, 23:51:11 »
na dat ik hem terug heb is hij niet meer te warm geweest maar het lijkt me dat er weinig voor nodig is om weer een storing te krijgen.
daarom ben ik op zoek naar een oplossing.

groet, Hein

Prima Hein, als je het gevonden hebt mag je het vertellen. Vooralsnog is alles zo normaal als het maar kan zijn.

Mvg
Wim.


Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Rieks

  • Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 513
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #31 Gepost op: 23 January 2010, 16:02:55 »
Over hoge temperaturen,
ik repareer nog weleens servers.(je moet toch wat)
We hebben bepaalde types memory die pas een waarschuwing geven bij 110 :o :o graden celsius.
Maw als je eraan zit heb je prachtige brandwond. :'(
Die dertig graden is dus pindaas.

Mvg Rieks
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

RobGood

  • Online Online
  • Berichten: 158
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #32 Gepost op: 24 January 2010, 23:01:34 »
Hein,
Als je echt wilt dat de stroom van die opstelsporen afgaat. Waarom niet die baandelen schakelen met een relais. Dit relais weer aansturen met een of ander switch decoder die je vanuit je centrale  aan en uit kan schakelen
Ik zie ergens ook wel hiervan de voordelen als je zoveel decoders op je centrale hebt staan die daar eigenlijk alleen maar staan te staan... vraag me alleen af of te vaak van die keiharde power ups op die decoders (in de loks) geen storingen geeft.... heb ik geen ervaring mee
rob

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #33 Gepost op: 25 January 2010, 09:19:36 »
... vraag me alleen af of te vaak van die keiharde power ups op die decoders (in de loks) geen storingen geeft.... heb ik geen ervaring mee
rob

Waarin verschilt zo'n "keiharde power up" van het aanzetten van je centrale, vraag ik mij af? Ik bedoel maar, als ze daar niet tegen kunnen zijn ze volgens mij slecht ontworpen...

Gerard

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #34 Gepost op: 25 January 2010, 09:55:44 »
Zelf gebruikte ik op mijn vorige baan de 4-fach-schaltdecoder van LDT voor zulke schakel klusjes. Heb toen nooit iets gemerkt dat de decoders daar niet tegen konden. Maar met een schakelaartje van € 2,00 is ook niets mis mee. Digitaal is geen religie maar een genots artikel!

Marius.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2010, 13:47:37 door SBBcargo »
Marius

Fransx

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #35 Gepost op: 25 January 2010, 17:54:37 »
Hoi Hein

Voor jou gemeten de stroom opname van een decoder (Zimo Mx63) en deze is in rust ongeveer 4,4 mA, dus zeer gering, was er ook nieuwsgierig naar.
Voor een totaal van 45 locs is dit amper 200 mA, maar als je de verlichting aan laat staan dan een ander verhaal.
Met led verlichting en alleen de front verlichting gaat de stroom oplopen tot 17 mA, dan voor 45 locs is dit ongeveer 765 mA. Met lampjes wordt het nog anders, dan zijn de stromen nog groter maar dat heb ik niet gemeten omdat ik deze niet gebruikt.
Gemeten een 2400 van Roco met digirail led verlichting rijdend, vlak 130 mA, stijgend, afhankelijk stijgingspercentage ongeveer 190 mA, en dalend 100 mA.
Ergens zal je een stroom verbruiker hebben die je nog niet gespot zal hebben, aanwijzing is het brommen van een of meerdere locs, dat is zeker niet normaal.
Een Zimo decoder werkt tussen de -20 en +100 graden dus 30 graden IB is niets en een normaal werk temperatuur daar deze zoal een stroom levert van 200 mA voor die 45 locs.
Frans
« Laatst bewerkt op: 25 January 2010, 22:28:29 door fransx »