Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 09:11:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 09:10:23
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 09:04:48
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 09:01:14
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Bert Senden
Vandaag om 08:46:50
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 08:43:50
Minibaan Visserskaai H0 door Hans GJ
Vandaag om 07:45:40
Piko 2025 door Corné81
Vandaag om 06:27:20
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Lolke Bijlsma
Vandaag om 05:34:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
30 September 2025, 21:35:28
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Klaas Zondervan
30 September 2025, 21:33:58
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
Leubachtalbahn door Krokodil68
30 September 2025, 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 20:04:27
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
30 September 2025, 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
30 September 2025, 19:52:58
Roco 290 digtaliseren door Herb73
30 September 2025, 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door einte
30 September 2025, 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte door 741230
30 September 2025, 19:00:11
Motor geluid door Johnwater
30 September 2025, 17:35:12
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
30 September 2025, 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
30 September 2025, 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
30 September 2025, 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
30 September 2025, 15:57:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
30 September 2025, 15:31:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
30 September 2025, 14:42:38
  

Auteur Topic: Spanningvrij maken van delen van de baan  (gelezen 5773 keer)

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #30 Gepost op: 22 January 2010, 23:51:11 »
na dat ik hem terug heb is hij niet meer te warm geweest maar het lijkt me dat er weinig voor nodig is om weer een storing te krijgen.
daarom ben ik op zoek naar een oplossing.

groet, Hein

Prima Hein, als je het gevonden hebt mag je het vertellen. Vooralsnog is alles zo normaal als het maar kan zijn.

Mvg
Wim.


Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Rieks

  • Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 513
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #31 Gepost op: 23 January 2010, 16:02:55 »
Over hoge temperaturen,
ik repareer nog weleens servers.(je moet toch wat)
We hebben bepaalde types memory die pas een waarschuwing geven bij 110 :o :o graden celsius.
Maw als je eraan zit heb je prachtige brandwond. :'(
Die dertig graden is dus pindaas.

Mvg Rieks
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

RobGood

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #32 Gepost op: 24 January 2010, 23:01:34 »
Hein,
Als je echt wilt dat de stroom van die opstelsporen afgaat. Waarom niet die baandelen schakelen met een relais. Dit relais weer aansturen met een of ander switch decoder die je vanuit je centrale  aan en uit kan schakelen
Ik zie ergens ook wel hiervan de voordelen als je zoveel decoders op je centrale hebt staan die daar eigenlijk alleen maar staan te staan... vraag me alleen af of te vaak van die keiharde power ups op die decoders (in de loks) geen storingen geeft.... heb ik geen ervaring mee
rob

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #33 Gepost op: 25 January 2010, 09:19:36 »
... vraag me alleen af of te vaak van die keiharde power ups op die decoders (in de loks) geen storingen geeft.... heb ik geen ervaring mee
rob

Waarin verschilt zo'n "keiharde power up" van het aanzetten van je centrale, vraag ik mij af? Ik bedoel maar, als ze daar niet tegen kunnen zijn ze volgens mij slecht ontworpen...

Gerard

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #34 Gepost op: 25 January 2010, 09:55:44 »
Zelf gebruikte ik op mijn vorige baan de 4-fach-schaltdecoder van LDT voor zulke schakel klusjes. Heb toen nooit iets gemerkt dat de decoders daar niet tegen konden. Maar met een schakelaartje van € 2,00 is ook niets mis mee. Digitaal is geen religie maar een genots artikel!

Marius.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2010, 13:47:37 door SBBcargo »
Marius

Fransx

  • Offline Offline
  • Berichten: 229
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #35 Gepost op: 25 January 2010, 17:54:37 »
Hoi Hein

Voor jou gemeten de stroom opname van een decoder (Zimo Mx63) en deze is in rust ongeveer 4,4 mA, dus zeer gering, was er ook nieuwsgierig naar.
Voor een totaal van 45 locs is dit amper 200 mA, maar als je de verlichting aan laat staan dan een ander verhaal.
Met led verlichting en alleen de front verlichting gaat de stroom oplopen tot 17 mA, dan voor 45 locs is dit ongeveer 765 mA. Met lampjes wordt het nog anders, dan zijn de stromen nog groter maar dat heb ik niet gemeten omdat ik deze niet gebruikt.
Gemeten een 2400 van Roco met digirail led verlichting rijdend, vlak 130 mA, stijgend, afhankelijk stijgingspercentage ongeveer 190 mA, en dalend 100 mA.
Ergens zal je een stroom verbruiker hebben die je nog niet gespot zal hebben, aanwijzing is het brommen van een of meerdere locs, dat is zeker niet normaal.
Een Zimo decoder werkt tussen de -20 en +100 graden dus 30 graden IB is niets en een normaal werk temperatuur daar deze zoal een stroom levert van 200 mA voor die 45 locs.
Frans
« Laatst bewerkt op: 25 January 2010, 22:28:29 door fransx »