...verder trekt een lok stroom ook al wordt hier niet mee gereden.als ik op mijn baan met 2 loks rijdt en 8 stil het staan wordt het erg zwaar voor de voeding.dit wil ik ontlasten door tijdelijk dit deel spanningsvij te maken....
ik heb een 7 VA voeding aan de IB en een aan mijn power 3.totaal heb ik 45 loks die allemaal digitaal zijn.ik wil deze verschillend kunnen rijden vandaat dat ik een oplossing zoek.
sander, en andere.Ik wardeer jullie hulp maar mijn voorkeur is het spaningsvrij maken.ik zie door het spaningsvrij maken van de sporen geen beperking omdat ik niet via een pc rijdt.overingens heb ik de isolatie van rail met de bouw van de baan al aangelegd, en er een draad aangezet.ik zoek een mooiere oplossing als het simpel schakelaartje, dit had ik ook al bedacht.ik heb een 7 VA voeding aan de IB en een aan mijn power 3....
...totaal heb ik 45 loks die allemaal digitaal zijn.ik wil deze verschillend kunnen rijden vandaat dat ik een oplossing zoek.
nu wil ik de loks die niet gebruikt worden op de verschillende plaatsen niet direct van de baan halen maar spanning vrij maken, omdat ik de decoder hoor brommen, dus zal deze ook stroom afnemen.
Ik heb dit al eens gadaan maar de IB word alleen warm als deze aan de sporen verbonden is.zonder loc op de baan wordt deze niet warm.overigens dit probleem had ik al voordat ik de IB heb laten nakijken bij Uhlenbrock.na deze controle is dit warm worden niet opgelost.groet, Hein
Ik weet dat het een gevoel is, daarom dacht ik er aan om een deel zonder spanning te zetten.van jullie begrijp ik dat dit niet hoeft maar dat ik het moet zoeken in CV2 waarde.wat kan ik doen om de juiste waarde te vinden, heeft iemand een tip voor me.
ik verwacht ongeveer 30 graden.
mijn wissels worden gevoed missels een aparte trafo.overigens heb ik nunog maar 1 decoder voor de wissels aangsloten.wim ik weet wat warm worden is maar mijn IB wordt na aansluiten en plaatsen van meerdere locs op een temperatuur die redelijk warm is. ik zal mijn temperatuur meter er eens naar toe richten om te meten.ik verwacht ongeveer 30 graden.groet, Hein