Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:18
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door 1200blauw
02 August 2025, 22:42:50
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door hervé
02 August 2025, 22:20:42
Aachenau West door wob
02 August 2025, 22:20:42
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
02 August 2025, 22:11:47
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
02 August 2025, 21:56:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
02 August 2025, 21:50:34
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
02 August 2025, 21:24:59
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
02 August 2025, 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
02 August 2025, 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
02 August 2025, 19:52:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
02 August 2025, 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
02 August 2025, 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
02 August 2025, 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
02 August 2025, 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
02 August 2025, 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
02 August 2025, 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
02 August 2025, 18:15:26
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
02 August 2025, 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
02 August 2025, 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
02 August 2025, 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
02 August 2025, 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
02 August 2025, 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
02 August 2025, 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
02 August 2025, 16:03:46
  

Auteur Topic: Spanningvrij maken van delen van de baan  (gelezen 5689 keer)

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #30 Gepost op: 22 January 2010, 23:51:11 »
na dat ik hem terug heb is hij niet meer te warm geweest maar het lijkt me dat er weinig voor nodig is om weer een storing te krijgen.
daarom ben ik op zoek naar een oplossing.

groet, Hein

Prima Hein, als je het gevonden hebt mag je het vertellen. Vooralsnog is alles zo normaal als het maar kan zijn.

Mvg
Wim.


Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Rieks

  • Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 514
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #31 Gepost op: 23 January 2010, 16:02:55 »
Over hoge temperaturen,
ik repareer nog weleens servers.(je moet toch wat)
We hebben bepaalde types memory die pas een waarschuwing geven bij 110 :o :o graden celsius.
Maw als je eraan zit heb je prachtige brandwond. :'(
Die dertig graden is dus pindaas.

Mvg Rieks
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

RobGood

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #32 Gepost op: 24 January 2010, 23:01:34 »
Hein,
Als je echt wilt dat de stroom van die opstelsporen afgaat. Waarom niet die baandelen schakelen met een relais. Dit relais weer aansturen met een of ander switch decoder die je vanuit je centrale  aan en uit kan schakelen
Ik zie ergens ook wel hiervan de voordelen als je zoveel decoders op je centrale hebt staan die daar eigenlijk alleen maar staan te staan... vraag me alleen af of te vaak van die keiharde power ups op die decoders (in de loks) geen storingen geeft.... heb ik geen ervaring mee
rob

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #33 Gepost op: 25 January 2010, 09:19:36 »
... vraag me alleen af of te vaak van die keiharde power ups op die decoders (in de loks) geen storingen geeft.... heb ik geen ervaring mee
rob

Waarin verschilt zo'n "keiharde power up" van het aanzetten van je centrale, vraag ik mij af? Ik bedoel maar, als ze daar niet tegen kunnen zijn ze volgens mij slecht ontworpen...

Gerard

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #34 Gepost op: 25 January 2010, 09:55:44 »
Zelf gebruikte ik op mijn vorige baan de 4-fach-schaltdecoder van LDT voor zulke schakel klusjes. Heb toen nooit iets gemerkt dat de decoders daar niet tegen konden. Maar met een schakelaartje van € 2,00 is ook niets mis mee. Digitaal is geen religie maar een genots artikel!

Marius.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2010, 13:47:37 door SBBcargo »
Marius

Fransx

  • Offline Offline
  • Berichten: 229
Re:Spanningvrij maken van delen van de baan
« Reactie #35 Gepost op: 25 January 2010, 17:54:37 »
Hoi Hein

Voor jou gemeten de stroom opname van een decoder (Zimo Mx63) en deze is in rust ongeveer 4,4 mA, dus zeer gering, was er ook nieuwsgierig naar.
Voor een totaal van 45 locs is dit amper 200 mA, maar als je de verlichting aan laat staan dan een ander verhaal.
Met led verlichting en alleen de front verlichting gaat de stroom oplopen tot 17 mA, dan voor 45 locs is dit ongeveer 765 mA. Met lampjes wordt het nog anders, dan zijn de stromen nog groter maar dat heb ik niet gemeten omdat ik deze niet gebruikt.
Gemeten een 2400 van Roco met digirail led verlichting rijdend, vlak 130 mA, stijgend, afhankelijk stijgingspercentage ongeveer 190 mA, en dalend 100 mA.
Ergens zal je een stroom verbruiker hebben die je nog niet gespot zal hebben, aanwijzing is het brommen van een of meerdere locs, dat is zeker niet normaal.
Een Zimo decoder werkt tussen de -20 en +100 graden dus 30 graden IB is niets en een normaal werk temperatuur daar deze zoal een stroom levert van 200 mA voor die 45 locs.
Frans
« Laatst bewerkt op: 25 January 2010, 22:28:29 door fransx »