Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 06:27:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
  

Auteur Topic: Ervaringen nieuwe dienstregeling  (gelezen 24242 keer)

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Gepost op: 11 december 2006, 12:14:05 »
Zijn er al mensen die ervaringen hebben met de nieuwe dienstregeling?

Ben zeer benieuwd naar de ervaringen.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2006, 12:27:33 »
Tegenwoordig vier directe intercities per uur in plaats van twee.
Ging nog goed ook.
Mij hoor je niet klagen.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #2 Gepost op: 11 december 2006, 12:32:57 »
Yups.
Gister een heen en weertje Utrecht Terwijde-Hilversum. Keurig op tijd, geen problemen.
Komt vn doordat op Terwijde nu niet de stopper Utrecht Leiden, maar de stopper Utrecht Gouda Den Haag stopt. De Leidsche ri. Utrecht had door snelheidsbeperkingen altijd minimaal 5 minuten vertraging.
Verder is de dienstregeling zo veranderd dat ik doordeweeks in 28 minuten van Terwij in Hilversum kan zijn. Mis ik de aansluiting dan wordt het 38 minuten. Ik ben niet ontevreden.... :)
Met de auto in de spits is 30-50 minuten, daarbuiten 20-25.
Nu nog vier stoppers per uur, en het is helemaal een feest!

Groet,

Huibert

Willem van den Broek

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
  • Ja dit ben ik (2006)
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #3 Gepost op: 11 december 2006, 12:47:50 »
Vanmorgen was het lekker verwarrend.
Ik had normaal een rechtstreekse trein vanuit Koog Zaandijk naar Duivendrecht.
Dus van morgen 4 minuten later dan voorheen de trein genomen.
Komen we in Amsterdam CS aan blijkt het de eind bestemming te zijn, iedereen in verwarring uit de trein en op zoek naar de correcte trein.
Zien we op de aanwijzers en op de trein opeens dat we de trein weer in mogen want hij gaat toch door.
Lekker handig.

Al met al ben ik tegenwoordig 10 minuten meer kwijt om op het werk te komen. Terug moet ik nog bekijken wordt denk ik een verrassing.

Maar gelukkig doe ik dit nog tot 28 December want in het nieuwe jaar begin ik een nieuwe baan en duurt het me maar 5 minuten lopen  ;D

Modelspoor Beginner, schaal N geen tijdperk

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2358
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #4 Gepost op: 11 december 2006, 12:59:16 »
Maar gelukkig doe ik dit nog tot 28 December want in het nieuwe jaar begin ik een nieuwe baan en duurt het me maar 5 minuten lopen  ;D

Dat is het betere werk  :P ;D

Maar hier geen problemen gehad met de dienstregeling van de bus. Het is alleen ff wennen dat ie paar minuten later gaat en een ander nummer heeft.

mvg,

Matthijs

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1477
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #5 Gepost op: 11 december 2006, 13:13:39 »
Tsjah, station Eijsden is gesloten, dus dat is een grote tegenvaller voor mij. In het weekend en 's avonds als de IC Maastricht - Brussel Zuid niet rijdt en de stoptrein wel, wordt ook niet gestopt te Edn, terwijl er wel nog een kaartenautomaat staat en verder niets is veranderd aan de infrastructuur...

Verder vind ik het erg jammer dat de bussen uit Eijsden naar Maastricht langer onderweg zijn dan voorheen en ze totaal niet aansluiten op de treinen van/naar Heerlen... :(

Het is natuurlijk wel positief dat de IC's uit Mt naar het noorden 2x per uur rechtstreeks gaan rijden en dat op Mt-Hrl 4x per uur een trein rijdt.

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2006, 13:14:50 »
Ervaringen tot nog toe goed. Nu heen én terug in de spits rechtstreeks Ut-Est 2x/uur
Vanochtend wel +5 maar dat viel verder mee.

Ook plek zat en normale treinsamenstelling dus ik stond weer netjes voor de 1e kl.

Alleen wel ff wennen dat ik 13 min. eerder op het station sta (en dus ook eerder mijn nest uit moet om 06:00 uur)
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2078
  • MSc Micro-Electronics
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #7 Gepost op: 11 december 2006, 13:31:41 »
Ik heb meer te klagen over de bus dan de trein.

Vanmorgen bus kapot, waardoor ik niet via Alphen a/d Rijn en Zoetermeer kon. Eerst naar Amstelveen via Uithoorn. Dan met de Zuidtangent naar Schiphol. Dan de benelux naar Den Haag HS, vervolgens de Tramlijn 1 naar Delft (daar ik geen zin had op de stoptrein te wachten). Dan nog even met de bus naar de TU, ja hoor !!  Maar 1 Bus per kwartier en alles zit propvol.

Ook de terugweg wordt een pretje. De lessen eindiggen um 17:30, en de bussen gaan om 17:22 , 17:28 en 17:44  :-| En met die van 17:44 mis ik de trein sowiezo.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 149
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #8 Gepost op: 11 december 2006, 13:56:40 »
Op het 1e gezicht leek het niet veel uit te maken: nog steeds 4x per uur een
trein Arnhem-Amsterdam, de helft rechtsstreeks en de andere helft met een overstap, ze vertrekken een paar minuten later maar dat maakt voor mij niet zo heel veel uit.

Vanmorgen was het echter zwaar %$@%@#$   Trein 1 was een paar
minuten te laat en trein 2 stond netjes te wachten.  Je zou zeggen,
wacht dan even totdat iedereen overgestapt is maar nee, trein 2 sloot
de deuren op het moment dat trein 1 tot stilstand kwam.  Wanneer leert
de NS nu eindelijk dat het de bedoeling is dat de reizigers op tijd aankomen, niet dat de treinen op tijd aankomen.   Gevolg: een bijna lege trein reed
weg.

De volgende trein zou 15 minuten later komen, maar was 10 minuten vertraagd.   Hij was ook nog veel te kort. 

Nou ja, weer een tientje verdiend met "geld terug bij vertraging".

Henk

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1869
  • Roco Fccpps vriend
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #9 Gepost op: 11 december 2006, 14:34:18 »
Tja Henk, dat is nou het grote probleem met (krappe) dienstregelingen. Als trein 1 een paar minuten te laat is en trein 2 wacht, dan is de kans groot dat een trein 3 weer op trein 2 moet wachten, of dat trein 4 hierdoor wat later kan binnenkomen. Door dit wachten van trein 2 zijn er dan ineens niet 1 maar 4 treinen met een paar minuten vertaging. Op de volgende grote stations waar deze treinen heen gaan gebeurt dan hetzelfde (16 treinen vertraging) en voor je het weet....chaos. Er zit in Nederland, en dan voornamelijk in de Randstad, met de korte afstanden tussen de stations nu eenmaal niet veel speling om tijd in de lopen. Dus is op tijd vertrekken juist wel het belangrijkste.
Dit is ook één van de argumenten van NSR om in de Randstad met een soort van Metro dienstregelijng te willen gaan rijden, mis je een trein dan is er heel snel een volgende, en is er minder ergernis dan nu als er een trein net voor je neus wegrijdt..

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #10 Gepost op: 11 december 2006, 15:38:16 »
Over een stukje van 5 minuten:

heen: 20 minuten vertraging

terug: trein staat er --> groot op het bord: "NIET INSTAPPEN" de conducteurs idem: "NIET INSTAPPEN"

rijdt trein weg: andere conducteur vragen: daar gaat de trein, net weg :S

heerlijk zo'n nieuwe dienstregeling, alles op Alkmaar overigens vertraagd richting A'dam.

maar goed, kunnen wij gebruikers weinig aan doen....
Nederlands H0 Modelspoor

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #11 Gepost op: 11 december 2006, 15:47:53 »
Vanmorgen was het echter zwaar %$@%@#$   Trein 1 was een paar
minuten te laat en trein 2 stond netjes te wachten.  Je zou zeggen,
wacht dan even totdat iedereen overgestapt is maar nee, trein 2 sloot
de deuren op het moment dat trein 1 tot stilstand kwam.  Wanneer leert
de NS nu eindelijk dat het de bedoeling is dat de reizigers op tijd aankomen, niet dat de treinen op tijd aankomen.   Gevolg: een bijna lege trein reed weg.
Dat was in 2006 met de overstap 2000 -> 800/900 of andersom regelmatig exact hetzelfde. Het niet meer wachten heeft niets te maken met iets ja of nee geleerd hebben bij NSR, maar vloeit voort uit de punctualiteitseisen die de overheid stelt. Wachten betekent dat trein 2 ook vertraagd raakt en daar wordt NSR dan op afgerekend. Dat in de praktijk daar wat creatief mee moet worden omgegaan, zeker in dit soort gevallen, en dat de ene hc dat beter doet dan de andere is natuurlijk een ander verhaal.
De volgende trein zou 15 minuten later komen, maar was 10 minuten vertraagd.   Hij was ook nog veel te kort.
Om welke trein ging dit?

Groet, Julius

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #12 Gepost op: 11 december 2006, 16:05:18 »
Ook nog een kennis van mij stond op Haarlem, daar mochten de mensen de trein niet in omdat deze vol was, en de trein veelste kort was.
En daar ging het niet om hem alleen maar om tientallen mensen, vanochtend.
Ook wel erg, zoveel mensen laten staan...
Nederlands H0 Modelspoor

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #13 Gepost op: 11 december 2006, 16:22:52 »
Niet zo zeer met de dienstregeling, als wel met het uitzicht. ;)
Zie nu ipv de vIRM's van Zl-Rsd v.v. , nu de V-tjes van Zl-Nm v.v. voorbij komen. Eindelijk weer eens jeugdsentiment ;D.

Groet Erik

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #14 Gepost op: 11 december 2006, 16:24:35 »
Het reed op tijd :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.