Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 23:25:19
Station Roodeschool door HenkN
Vandaag om 23:03:48
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 22:59:02
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Jasperkc
Vandaag om 21:07:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
Vandaag om 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
Vandaag om 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
Vandaag om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
  

Auteur Topic: Rail 2010?  (gelezen 48857 keer)

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re:Rail 2010?
« Reactie #165 Gepost op: 14 March 2010, 10:02:33 »
Ik ben gisteren naar Rail geweest,ik heb er sinds 1985
geeneen gemist en dit was zeker niet de minste.
Ben van 10 tot 5 binnen geweest,dus heb mij prima vermaakt.
De banen in de Meidoornhal waren erg mooi(de meeste dan).
Het klinkt raar en het is mischien vloeken in de kerk,maar ik mis
de dranghekken om lekker te hangen bij de mooie banen.(ben nogal lui ;D).
De beurs vond ik ook wel leuk.
Absoluut hoogtepunt vond ik(blijkbaar niet als enige) de baan van Loek Bronkhorst.
In eerst instantie vond ik het jammer dat er geen treinen over het viaduct
reden omdat ik gezien had dat ze niet rond konden rijden todat er toch 2
treinen verschenen,ik was verbijsterd ???,wat een fantastische oplossing (y)
Deze man is echt een kunstenaar of een tovenaar!! ;D

gr Ed.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6710
  • Spaar ze allemaal.
Re:Rail 2010?
« Reactie #166 Gepost op: 14 March 2010, 10:14:22 »
Omdat ik zijn bakstenen in de huizen, muren en brug wel erg fraai vond heb ik hem gevraagd wat hij daarvoor gebruikt had, ze waren allemaal zelf ingekrast; allemachtig.
Daar ben ik toch echt te lui voor geloof ik, eh weet ik wel zeker.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 14 March 2010, 10:23:46 door prutser »

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Rail 2010?
« Reactie #167 Gepost op: 14 March 2010, 10:15:29 »
Filmpje van die fietser ?
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Tinussie

  • Offline Offline
  • Berichten: 282
Re:Rail 2010?
« Reactie #168 Gepost op: 14 March 2010, 10:18:29 »
Harm, zie hier, op blz 8, reply van Sven.

mvg Tinussie.

piet post

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
Re:Rail 2010?
« Reactie #169 Gepost op: 14 March 2010, 10:42:54 »
Vrijdag reed er op een grote baan ook een fietser, een beetje op de achtergrond, er waren dus 2 fietsers.
Bij de heeeeeeel lange banen viel op dat met kleine combinaties werd gereden. Een ns 1100 met 5 rijtuigen is een beetje iel als je tientallen meters ter beschikking hebt. Hetzelfde geldt voor een ns 2400 met 12 VAM-wagens. Ik was er vrijdag morgen, wellicht was het later beter. Piet

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re:Rail 2010?
« Reactie #170 Gepost op: 14 March 2010, 10:47:27 »
@ Piet: dat was een brommertje...  ;)
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Rail 2010?
« Reactie #171 Gepost op: 14 March 2010, 10:48:24 »
op een lange baan rijd je meestal met meerdere treinen, dus je zit ook met bloklengtes, lengtes van stationssporen etc...

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Rail 2010?
« Reactie #172 Gepost op: 14 March 2010, 12:06:02 »
Daarbij is een korte trein ook een realistische trein. Niet alle treinen waren 12 rijtuigen lang en zeker VAM-treinen kunnen kort zijn.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6710
  • Spaar ze allemaal.
Re:Rail 2010?
« Reactie #173 Gepost op: 14 March 2010, 12:19:21 »
Maar zet dan geen 3 2200'en voor een wat korte ertstrein op die, wat ik vond, bijzonder fraaie baan van een stuk spoorwegtraject bij Utrecht (naam effe kwijt).
Hier reden helaas bijna continu dezelfde 2 treinen, maar de verrassing was des te groter toen er een mooie lichtgrijze DEIII voorbijkwam.

Stephan.

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Rail 2010?
« Reactie #174 Gepost op: 14 March 2010, 12:22:46 »
Dank je voor de tip, ik heb er gewoon overheen gelezen
Maar wat schitterend mooi gemaakt.
Wanneer komt ie op de markt?
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re:Rail 2010?
« Reactie #175 Gepost op: 14 March 2010, 12:40:51 »
Daarbij is een korte trein ook een realistische trein.

Realistische voorbeelden twee loks met twee wagons en één lok met twee wagons

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Rail 2010?
« Reactie #176 Gepost op: 14 March 2010, 12:53:37 »
Maar zet dan geen 3 2200'en voor een wat korte ertstrein .......
Loks in opzending?

Gr/H

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:Rail 2010?
« Reactie #177 Gepost op: 14 March 2010, 13:31:45 »
Wat dachten we van een losse lok rit?  (y)

Tips voor de banenbedienaars:

Plemp tijdens de etenspauze een handvol vakbondsleden op een perron en iedereen zal begrijpen dat er door akties, helaas geen treinverkeer mogelijk is.

Of een seuthe rookpijp in een onderstation.

Of trek de bovenleiding naar beneden bij een overweg.

Winterbanen geven ook een hoop rust.
Schenk (veel) Glühwein en je zal niehieman heure zeure dadie tjeinen nie rijje (hik)

Mijns inziens een kwestie van er creatief mee omgaan  ;)


Serieus denk ik dat een baan bedienaar, veel meer interactief met zijn publiek zou moeten omgaan, er meer show van maken, meer uitleg geven wat er te zien is.

Voorbeeldje:
Dames en heren, hier ziet u een korte goederen trein met een lok in opzending > uitleg wat is een lok in opzending bla bla bla

Bovenstaand is niet iedereen gegeven natuurlijk, maar het lijkt me wel wat om het is een keer uit te proberen.



dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re:Rail 2010?
« Reactie #178 Gepost op: 14 March 2010, 14:22:33 »
Sven een keer pech met de trein,oke.Maar ik had nog naar de treinenzaak willen gaan bezoeken in utrecht/ hertogenbosch.
File kun je omzeilen  met tomtom.
Wat me ook nog opviel er stond bijna nergens een stoel of bankje voor te gaan zitten op rail.
Wat de pendelbusje betreft vorig jaar was het maar 2 euro.
Als je uitkent in houten dan was ik ook lopend gegaan was nog vrij goed weer ervoor.
Maar na rail bezocht te hebben heb je al wat af gelopen, en dan wil je voeten ook rust geven.

Thieu

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
    • RailImages
Re:Rail 2010?
« Reactie #179 Gepost op: 14 March 2010, 14:56:08 »
(...)Bij de heeeeeeel lange banen viel op dat met kleine combinaties werd gereden. Een ns 1100 met 5 rijtuigen is een beetje iel als je tientallen meters ter beschikking hebt. Hetzelfde geldt voor een ns 2400 met 12 VAM-wagens. Ik was er vrijdag morgen, wellicht was het later beter. Piet

Ik vind dat ook altijd onbegrijpelijk: je legt tientallen meters hoofdspoor aan en je rijdt dan met korte treinen. Tuurlijk, in het echt zijn er ook korte treinen, en locs-in-opzending, maar over het algemeen proberen de spoorwegen zo efficiënt mogelijk om te gaan met hun materieel dus zo veel mogelijk wagons en zo min mogelijk locs. En waarom niet meteen 10 rijtuigen achter zo'n 1100? Of 25 kolenbakken achter een 1600? En leg dan meteen wat ruimere bochten aan, want die trambochtjes waar sommige treinen zich doorheen moeten persen... :-\

Goed, genoeg gezeurd.  ;D Na her en der wat negatieve kritiek te hebben gelezen over deze Rail, moest ik vandaag toch echt vaststellen dat het erg meeviel! De kleine zaal stond vol met prachtige modelbaantjes. Een enkeling reeds eerder gezien, andere echter (voor mij) nieuw. Hoge kwaliteit modelbouw!

De andere zalen waren wat op-en-af: grote (modulebanen) met vaak saaie scenery, veel standaard bouwdoosjes, en schone treintjes, afgewisseld met prachtige modelbaantjes zoals de Oakwood Furnaces en Blackston. Wat me trouwens wel opvalt aan Britse modelbanen: vaak véél te lage achtergronden. Het doorbreekt helaas de illusie om elke keer een arm, hoofd of Euretco-muur in het schermpje van je camera te zien.

Commercie: zeer nadrukkelijk aanwezig. Niet te vergelijken met vroeger, toen er alleen kwaliteitshandelaren waren, kleinseriefabrikanten en enkele 'grote jongens'. Nu barst het van de handelaren die van alles en nog wat neerkwakken op hun tafels. Goed, voor mij als Ami zit er sowieso niets tussen, dus ik had dat snel gezien.

Samengevat: een Rail met veel mooie banen, dus geslaagd!
Groetjes, Thieu