Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Jeroen Water
Vandaag om 07:52:24
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door MOVisser
30 July 2025, 23:47:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Quinzeedied
30 July 2025, 23:44:32
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
30 July 2025, 23:16:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
30 July 2025, 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
30 July 2025, 21:48:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
30 July 2025, 21:32:49
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
30 July 2025, 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
30 July 2025, 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
30 July 2025, 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
30 July 2025, 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
30 July 2025, 16:37:54
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
30 July 2025, 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
30 July 2025, 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
30 July 2025, 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
30 July 2025, 11:49:19

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 886581 keer)

Beusi

• Offline Offline
  • Pindakaas is lekker
Re: Boppard in N
« Reactie #1365 Gepost op: 16 June 2008, 21:34:46 »
Mooi werk weer! Zeer hoog realiteits gehalte!

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #1366 Gepost op: 16 June 2008, 22:14:20 »
Robert,

Die plaatjes uit Boppard komen me op een of andere manier erg bekend voor... Ohja, ik was daar van de meivakantie ook ;D

Ik wist niet dat m'n eetkamertafel zo sterk leek op Boppard  :-X... Ziet er zo vreselijk sfeervol uit.

Maar de foto's van Michiel (Neudahldingesstadswattes) zijn wel lekker sfeervol en geven een leuk beeld van het(op het forum  inmiddels zeer naamsbekende) plaatsje aan de rhein.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1367 Gepost op: 16 June 2008, 23:03:59 »
Jeroen, weer goed werk, rotsen zien er zeer goed uit.

Tomas, die rijtuig stammen zijn inderdaad vaste stammen maar die locs zitten er niet meer vast achter, die stammen kunnen met alle 101's gereden worden. Ook toen de stammen nog in de MET diensten werden ingezet kwam het wel eens voor dat er een rode 101 achter zat omdat de zilveren locs niet beschikbaar waren. Ook al was er toen wel een aparte omloop voor de zilveren locs.
Edit; zie ook hier, foto heb ik op 23-4-2005 gemaakt op Dortmund hbf.

Aan iedereen, als iemand de lijn Boppard-Emmelshausen in de huidige toestand wil zien( begroeit met onkruid enzo) haast je dan, vanaf Zaterdag is de spoorlijn tot ergens in Augustus gesloten, zo'n beetje de hele bovenbouw lijkt vervangen te worden.

Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 16 June 2008, 23:11:47 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #1368 Gepost op: 18 June 2008, 22:47:41 »
Zo, in Zeeland kost het ons een maand alles te verbouwen, daar gaan ze anderhalve maand (of 2enhalf?) aan de slag :o
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1369 Gepost op: 18 June 2008, 23:14:44 »
Dr zijn ook aan spoorlijnen geweest in Duitsland die veel langer dichtlagen, 8 maanden heb ik ook al wel eens gelezen. Bijzonder is hier dat het gebeurd terwijl de DB er nog rijd, normaal wacht DB Netz eerst tot de lijn aanbesteed is om dan de zooi voor een x aantal maanden te sluiten voor groot onderhoud/modernisering.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #1370 Gepost op: 23 June 2008, 00:21:13 »
Hoi,

En hoe staat het er voor met het gipsen, groenen en verfijnen, wil het nog een beetje lukken?? Of is de hele boel wegspoeld met het onweer van (inmiddels al weer) gisteren.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Trabantfahrer

• Offline Offline
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
« Reactie #1371 Gepost op: 23 June 2008, 09:04:42 »
Tomas, die rijtuig stammen zijn inderdaad vaste stammen maar die locs zitten er niet meer vast achter, die stammen kunnen met alle 101's gereden worden. Ook toen de stammen nog in de MET diensten werden ingezet kwam het wel eens voor dat er een rode 101 achter zat omdat de zilveren locs niet beschikbaar waren. Ook al was er toen wel een aparte omloop voor de zilveren locs.
Edit; zie ook hier, foto heb ik op 23-4-2005 gemaakt op Dortmund hbf.
Nee, dat is niet waar. Er waren naast de zilverkleurige 101 130 en 131 twee rode locs die als reserve konden dienen (een daarvan was de 126). Er zijn dus vier 101'en die met de MET-stammen kunnen rijden.

www.raymondkies.nl

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1372 Gepost op: 23 June 2008, 10:12:52 »
Leg me eens uit wat er dan anders is aan de machines die wel en die niet met die ex. MET stammen kunnen rijden ;) ???

De 2e reserve loc is dan de 101-124-6, want op de eerder gelinkte foto duwt hij zo'n ex. MET stam ;).

Groetjes Michiel

Trabantfahrer

• Offline Offline
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
« Reactie #1373 Gepost op: 23 June 2008, 10:29:15 »
Klopt, de tweede loc is de 124.  Dat alleen deze vier locs met de MET-treinen kunnen rijden heeft te maken met de bekabeling: de MET-treinen maken gebruik van Wire Train Bus ipv UIC.

www.raymondkies.nl

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1374 Gepost op: 23 June 2008, 10:36:40 »
Oke bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd ;), ik kon dat op internet en in de boeken die ik heb niet vinden.

Groetjes Michiel

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1375 Gepost op: 23 June 2008, 11:36:40 »
He Robert

ja, weer wat anders dan geruzie over welke loc welke trein trekt  ;D

Ik ben gister weer teruggekomen van 'ver weg', en heb zeker wat aan de baan gedaan.

De rotsen rechts zijn weer meer op kleur gebracht, en het eerste groen doet ook weer mee. Dat is mooi, want dat is direct resultaat, en verlevendigt de hele handel. De bovenleidingmasten+seinen hebben ook weer een laagje vervuiling, hetzij nog (te) subtiel. Ook heb ik van een tip gebruik gemaakt die iemand hier ooit eens postte, nl. door de draden op de uithouders vast te zetten met een klein drupje secondelijm.

Met het eerste groen heb ik ook weer een nieuw scenery-objectje in elkaar geflanst, en ik zal dat zsm. fotograferen.

Back in business dus, kort gezegd!

Ps Roberto: De W'tjes uit Arnhem belden donderdag al op om te melden dat die afspanmasten klaar lagen, dus ook dat kan ik binnenkort gaan inbouwen.

J

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1376 Gepost op: 23 June 2008, 18:04:49 »
Vandaag oorspronkelijk nog strooidienst op Teuge, maar vanwege de wind ging dat niet door. Dus kon ik mooi verder klieren op zolder.

En de beloofde foto's zijn ook gemaakt, want inmiddels is er weer teveel tekst in het draadje ipv beeld, en dat zijn jullie niet van mij gewend.

Eerst maar eens een overzichtsplaatje hoe de meest recente bouwput eruit ziet.

Duidelijk te zien is de brug, die nu eindelijk met de pijlers ook contact maakt met de grond. Voorheen hingen deze altijd maar wat doelloos, want ze steunen verder op niks! Ook op te merken valt dat er veel verschillende kleuren ondergrond zijn. Linksboven zie je een donkerbruin stuk, dat wordt grond voor iets van bos/akker/wijngaard/wat dan ook. In ieder geval geen rots. Ik heb dit gips geschilderd.

In het midden zie je wat grijs/bruin-achtige kleuren. Dit wordt ondergrond voor bos, en ik heb nu het gips in het proces van poeder+water al vermengd met verf. Verdunde verf! Dit is belangrijk, anders mengt het voor geen meter. Je moet overigens aardig wat verf erbij doen, wil je het echt als kleur hebben. Uiteindelijk is dit prima, want als je nu gaten gaat boren t.b.v. bomen, dan komt er dus geen wit stof omhoog, maar deze kleur.

Voor het maken van rotsen gebruik ik nog steeds gewoon wit gips. Dit werkt het beste als ondergrond voor de kleuren verf die ik erop smeer.

Hier zie je een rotspartij. Nog wel tikkie kaal, want ik ga hier zeker wat begroeiing op doen. Rotsen maken blijft voor mij toch één van de leukste dingen om te doen. Jammer dat dat hakken en breken veel zooi geeft. Zorg ervoor dat je de spoorbaan afdekt met wat krantenpapier, anders is je hele ballastbed weer naar de ***.

Dat witte (sorry, kutfoto) is het resterende deel van een rotspartij, waar de linkerkant al van is voorzien van kleuren. Merk ook het groen langs de sporen op. Ook leuk en creatief werk om te doen!

Onkruid, groen, begroeiing. Het maakt het spoor zo levendig in een keer!

Ook die muur was wat kaal, dus ook dat even aangepakt. Het valt trouwens tegen hoe lang dat nog duurt. Echt zo van: doen we even. Nee, dit kost mij altijd veel tijd. Werk daarom ook altijd in kleine stukjes, dan krijg je het mooiste resultaat!

In een moment van hele creatieve hersenspinsels, besloot ik een kaal grasveldje te maken met daarop struikjes in de vorm van de dorpsnaam. In werkelijkheid bestaat dit ook! Ik vond het wel een leuk idee, dus hupsakee, brouwen maar! Ook dit duurt lang om te doen, vergis je daar niet in.

Nou, na wat vlijtige uurtjes te hebben beleefd, ziet dit deel, wat niet zo gek lang geleden nog alleen MDF was, er nu zo uit. En we zijn nog niet eens op een kwart van de aankleding! Maar gelukkig begint het al ergens op te lijken!

Wel leuk he? Na even zoeken vond ik een plaatje van hoe het er een paar maanden geleden bij lag. 0 scenery.
 Het blijft af en toe echt toveren, dat modelbouwen.

Allrighty, tot schnell!!

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #1377 Gepost op: 23 June 2008, 19:14:18 »
Hoi Jeroen,

Leuk om je voortgang te zien! Dat groenen vind ik ook top om te doen.
Ik wou dat ik zelf weer eens een dag lekker aan het gipselen kon, het schiet bij mij echt voor geen meter op.

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

stadlerGTW(Remco)

• Offline Offline
« Reactie #1378 Gepost op: 23 June 2008, 19:21:25 »
Je blijft mij echt verbazen :o ik vind het echt top dat iemand zo mooi en zo echt een modelbaan kan bouwen, hier is mijn modelbaan niets bij. Ik blijf het draadje absoluut volgen.

Groeten Remco.
FC Groningen mijn trots! samen met........

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #1379 Gepost op: 23 June 2008, 19:26:11 »
Toegift (omdat je wel van echte plaatjes houdt):

Getriggerd door je muren in/onder het groen, hier een foto van een muur bij Ediger-Eller (ergens langs de Moezel).

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software