Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
13 August 2025, 23:55:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door TonM
13 August 2025, 23:20:35
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
13 August 2025, 23:08:01
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
13 August 2025, 22:53:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
13 August 2025, 22:32:26
Aanpassen baanplan bestaande baan door MichielB
13 August 2025, 22:25:43
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
13 August 2025, 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door jandcargo
13 August 2025, 22:19:39
booster vraag door Patrick Smout
13 August 2025, 22:05:38
Aachenau West door MichielB
13 August 2025, 22:02:43
Da's Daz 2 door Huup
13 August 2025, 22:02:43
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
13 August 2025, 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
13 August 2025, 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
13 August 2025, 21:22:09
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
13 August 2025, 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
13 August 2025, 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
13 August 2025, 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
13 August 2025, 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
13 August 2025, 18:23:28
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
13 August 2025, 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
13 August 2025, 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
13 August 2025, 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
13 August 2025, 16:40:13
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
13 August 2025, 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
13 August 2025, 16:30:02
Rijnstraat door Huup
13 August 2025, 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
13 August 2025, 15:40:21
  

Auteur Topic: Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)  (gelezen 29817 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« Gepost op: 27 December 2009, 12:24:25 »
Hoi allen,

Zoals jullie wel weten is Amerpoort v1.0 weg :) want ik wil(de) een wat groter station omdat want mijn materiaal is Amerpoort v1.0 uitgegroeid :)

Nu heb ik sinds gister wel een opzet die me wat lijkt :) Eigenlijk 2 stuks en die wil ik zo laten zien hier.

Eerst wat details:

Rails: Roco Line 2.1 met 10 graden wissels.
Tijdperk: 1980-1989.
Aansturing: Loconet dmv IB-Basic en als losse handheld een Fleischmann ProfiBoss
Breedte: 4 modules van 1meter20x60cm per stuk, samen goed voor 4meter80 x 60 cm.
Seinen: Henckens seinen
Wisselaandrijving: Servo's
Situatieschets:

Een station van een kleine stad waar een klein goederen emplacement zit aan een IC lijn.
Er is tevens de mogelijkheid om te stoppen voor een stoptreintje. 3 Perrons, 2 IC perrons van 2meter40 totaal en 1 stoptrein perron van 1meter50. Internationale treinen stoppen hier in principe niet, uitzonderingen daar gelaten.

Verder een zoals vermeld klein goederen emplacement met overslag van trein naar vrachtwagen en v.v.
Hiervoor is wat opstelcapaciteit beschikbaar.

De goederenloods wordt die van Artitec. Het stationsgebouw staat nog niet 100% vast, ik heb Hoogkarspel liggen, wat ik erg mooi vind, maar de critici zijn er niet van overtuigd dat dit past :)

Nou goed, beeld bij al de tekst:

Optie 1:



Optie 2:



In versie 2 is de goederencapaciteit wat extra uitgewerkt. Tevens kan er meer zijlings worden geladen.

Ik overweeg ook om het onderste deel ( Dus alles behalve de perronsporen ) niet onder de bezetmelding te gooien maar gewoon vrij te houden voor rangeren met de hand :) Voor iets meer interactiviteit ;)

Nou ik ben benieuwd naar de reacties :) Het kan zijn dat ik wat vergeten ben aan te geven maar goed vraag gerust!

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 30 December 2009, 14:32:45 door Hans van de Burgt »

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2026
  • Allegra" treinstel
Re:Amerpoort v2.0
« Reactie #1 Gepost op: 27 December 2009, 12:27:11 »
Optie 2 vind ik mooier Remco.
Bouw je de baan weer in de zelfde ruimet als je eerste baan?

Groetjes edwin

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #2 Gepost op: 27 December 2009, 12:28:22 »
Hoi Edwin,

Ik houd wel rekening met een mogelijke verhuizing naar zolder oid. Daarom nu gelijk goed en in modules bouwen (y)

Gr. Remco.

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #3 Gepost op: 27 December 2009, 12:29:09 »
Ik zou ook voor optie 2 gaan, puur om de reden die je zelf ook al geeft. bij optie 2 is meer mogelijkheid tot rangeren wat weer meer leven op de baan brengt.  (y)

Northlander1983

  • Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #4 Gepost op: 27 December 2009, 12:31:56 »
He Remco,

optie 2 zou ik de voorkeur geven, hoe meer spoor, hoe meer plezier. Het opstellen van enkele loc's en of wagons is geen overbodige en oogt altijd aangekleder.

Succes met de bouw en vol spanning volgen we je draadje.... (y)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #5 Gepost op: 27 December 2009, 12:34:27 »
ik zou ook voor optie 2 gaan, waarom omdat je meer mogelijkheden hebt  :P (y)

Ferry As

  • Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • **
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #6 Gepost op: 27 December 2009, 12:40:53 »
Hey Remco,

Optie 2 zou ook mijn keuze zijn. Wat meer (rangeer) mogelijkheden en beter voorbereid op de toekomst ivm groei, die er toch altijd is  ;D.
Groentewagens moeten ook ergens staan  ::)

Ben benieuwd naar de bouwontwikkelingen !

Gr

Ferry

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #7 Gepost op: 27 December 2009, 12:43:19 »
Optie1, minder spoor; meer scenery  ;D
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3709
  • N Spoor Freak
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #8 Gepost op: 27 December 2009, 12:47:08 »
Hoi Remco,

Ziet er goed uit dat baanplan (y)
Ik zou ook voor de 2e gaan, lekker druk met veel sporen :D
En dan idd rangeren, ik zelf vind dat eigenlijk 1 van de leukste activiteiten op de baan (y)

Succes!!!

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

m de deugd

  • Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #9 Gepost op: 27 December 2009, 12:58:29 »
Hoi Remco.

Ik kies voor optie 2.
Meer spoor om het speelse element te vergroten.
Dat komt de variatie in treinbeweging ten goede.
Automatisch treinverkeer en op de rangeer delen bepaal je zelf wat er gebeurd.
Een prima opzet.

       Martin.

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #10 Gepost op: 27 December 2009, 13:03:13 »
Ik zou ook voor de 2e gaan, lekker druk met veel sporen :D

Daarom zou ik voor optie 1 gaan..... meer ruimte voor de omgeving en dat zal dan natuurlijker overkomen.

Jeffrey

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #11 Gepost op: 27 December 2009, 13:04:08 »
ik vind optie 2 ook mooier , ben alweer zeer benieuwd naar je aanpak , eindelijk weer bouwplannen  ;D

groet stefan ;)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17934
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #12 Gepost op: 27 December 2009, 13:10:20 »
Optie 1 lijkt wat realistischer, maar optie 2 is wat "speelser".... En die zou mijn voorkeur hebben. Zoals al vermeld kun je automatisch blijven rijden en toch wat rommelen met goederenwagens. 2200 of 2400 met sound er bij? Hmm... ::) ;)

Mooi Remco!  (y)

PS: AP V1.0 al verkocht?

Rubedino

  • Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #13 Gepost op: 27 December 2009, 13:34:56 »
Leuk en enigszins bekend om op deze manier te gaan bouwen,

1 of 2 maakt mi niet veel uit. Let wel op of dat je bakovergangen vrij zijn van wissels!

Stuur C_Jabaaij maar een PM dan kan je van hem zo een PDF krijgen met een zaaglijst voor bakken van 120x60 cm (voor 12 en 15mm berken triplex).

En dit zal ws wel een opstelling zijn die mee zal moeten gaan naar beurzen enz.

Maak dus gelijk de mogelijkheid van pootjes onder je bakken en hou de elektronica zoals wisseldecoders en heel het loconet gebeuren los van je bakken (gebruik daar computerstekkers tussen). Dan kun je namelijk bij AP v3.0 dezelfde componenten gebruiken in de toekomst.

(Hier lopen Koos en ik namelijk al een paar slagen voor op je idee met modules in een vaste baan of voor op een beurs).

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #14 Gepost op: 27 December 2009, 13:44:40 »
Hallo Remco,

Ik zal voor optie 3 gaan, geen engelse wissels in een hoofdbaan en
geen twee dezelfde wisselstraten, het is zo steriel.

Groeten, Marc   
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.