Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
henk
Vandaag
om 21:18:32
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:18:10
Rotterdam CS: Tijdelijke winkel met spullen uit NS-materieel, 6 t/m 11 februari
door
R1954
Vandaag
om 21:16:32
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:15:18
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 21:03:00
13 december - NVM Modelbouwbeurs Houten
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 20:57:01
Train-o-Matic Shine binnenverlichting.
door
henk
Vandaag
om 20:53:49
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Marc tramt
Vandaag
om 20:39:20
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
orientexpress
Vandaag
om 20:29:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 20:08:57
13 december modelspoorbeurs Houten
door
Seinhuis
Vandaag
om 20:07:16
diorama, voor lange treinen.
door
Mark D.
Vandaag
om 19:41:48
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
Vandaag
om 19:28:20
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:14:06
Stottering Piko 98551BD
door
Herb73
Vandaag
om 19:07:15
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
defender
Vandaag
om 19:06:52
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
Eric v C
Vandaag
om 18:49:16
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
Eric B
Vandaag
om 17:33:48
Frie ??
door
VAM65
Vandaag
om 17:32:57
Bf Kibronn
door
Benelux795
Vandaag
om 17:30:15
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:24:56
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Brouwersbaan
Vandaag
om 17:21:56
Märklin M tapijtbaan
door
seinhuiswachter
Vandaag
om 16:46:19
Modelbaan Beltheim.
door
mass am see
Vandaag
om 16:30:40
schakelen MP1 met handschakelaar en digitaal
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:14:46
NS Mat 35 Maple Leaf
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:55:00
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:33:59
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond
door
MOVisser
Vandaag
om 15:30:52
Aachenau West
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:28:05
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Hammondman
Vandaag
om 14:09:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Volgende
- [
1
]
2
3
...
12
Omlaag
Auteur
Topic: Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0) (gelezen 30911 keer)
Remco.
Offline
Berichten: 6325
Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)
«
Gepost op:
27 December 2009, 12:24:25 »
Hoi allen,
Zoals jullie wel weten is Amerpoort v1.0 weg
want ik wil(de) een wat groter station omdat want mijn materiaal is Amerpoort v1.0 uitgegroeid
Nu heb ik sinds gister wel een opzet die me wat lijkt
Eigenlijk 2 stuks en die wil ik zo laten zien hier.
Eerst wat details:
Rails:
Roco Line 2.1 met 10 graden wissels.
Tijdperk:
1980-1989.
Aansturing:
Loconet dmv IB-Basic en als losse handheld een Fleischmann ProfiBoss
Breedte:
4 modules van 1meter20x60cm per stuk, samen goed voor 4meter80 x 60 cm.
Seinen:
Henckens seinen
Wisselaandrijving:
Servo's
Situatieschets:
Een station van een kleine stad waar een klein goederen emplacement zit aan een IC lijn.
Er is tevens de mogelijkheid om te stoppen voor een stoptreintje. 3 Perrons, 2 IC perrons van 2meter40 totaal en 1 stoptrein perron van 1meter50. Internationale treinen stoppen hier in principe niet, uitzonderingen daar gelaten.
Verder een zoals vermeld klein goederen emplacement met overslag van trein naar vrachtwagen en v.v.
Hiervoor is wat opstelcapaciteit beschikbaar.
De goederenloods wordt die van Artitec. Het stationsgebouw staat nog niet 100% vast, ik heb Hoogkarspel liggen, wat ik erg mooi vind, maar de critici zijn er niet van overtuigd dat dit past
Nou goed, beeld bij al de tekst:
Optie 1:
Optie 2:
In versie 2 is de goederencapaciteit wat extra uitgewerkt. Tevens kan er meer zijlings worden geladen.
Ik overweeg ook om het onderste deel ( Dus alles behalve de perronsporen ) niet onder de bezetmelding te gooien maar gewoon vrij te houden voor rangeren met de hand
Voor iets meer interactiviteit
Nou ik ben benieuwd naar de reacties
Het kan zijn dat ik wat vergeten ben aan te geven maar goed vraag gerust!
Gr. Remco.
«
Laatst bewerkt op: 30 December 2009, 14:32:45 door Hans van de Burgt
»
Gelogd
edwin1974
Offline
Berichten: 2041
Allegra" treinstel
Re:Amerpoort v2.0
«
Reactie #1 Gepost op:
27 December 2009, 12:27:11 »
Optie 2 vind ik mooier Remco.
Bouw je de baan weer in de zelfde ruimet als je eerste baan?
Groetjes edwin
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
Remco.
Offline
Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #2 Gepost op:
27 December 2009, 12:28:22 »
Hoi Edwin,
Ik houd wel rekening met een mogelijke verhuizing naar zolder oid. Daarom nu gelijk goed en in modules bouwen
Gr. Remco.
Gelogd
Dennis83
Offline
Berichten: 631
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #3 Gepost op:
27 December 2009, 12:29:09 »
Ik zou ook voor optie 2 gaan, puur om de reden die je zelf ook al geeft. bij optie 2 is meer mogelijkheid tot rangeren wat weer meer leven op de baan brengt.
Gelogd
Northlander1983
Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #4 Gepost op:
27 December 2009, 12:31:56 »
He Remco,
optie 2 zou ik de voorkeur geven, hoe meer spoor, hoe meer plezier. Het opstellen van enkele loc's en of wagons is geen overbodige en oogt altijd aangekleder.
Succes met de bouw en vol spanning volgen we je draadje....
Gelogd
Railhopper
Offline
Berichten: 2366
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #5 Gepost op:
27 December 2009, 12:34:27 »
ik zou ook voor optie 2 gaan, waarom omdat je meer mogelijkheden hebt
Gelogd
Ferry As
Spoor 1
Offline
Berichten: 1771
**
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #6 Gepost op:
27 December 2009, 12:40:53 »
Hey Remco,
Optie 2 zou ook mijn keuze zijn. Wat meer (rangeer) mogelijkheden en beter voorbereid op de toekomst ivm groei, die er toch altijd is
.
Groentewagens moeten ook ergens staan
Ben benieuwd naar de bouwontwikkelingen !
Gr
Ferry
Gelogd
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #7 Gepost op:
27 December 2009, 12:43:19 »
Optie1, minder spoor; meer scenery
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
raymond erdtsieck
Offline
Berichten: 3727
N Spoor Freak
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #8 Gepost op:
27 December 2009, 12:47:08 »
Hoi Remco,
Ziet er goed uit dat baanplan
Ik zou ook voor de 2e gaan, lekker druk met veel sporen
En dan idd rangeren, ik zelf vind dat eigenlijk 1 van de leukste activiteiten op de baan
Succes!!!
Groet,
Raymond
Gelogd
No Pain No Gain!
m de deugd
Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #9 Gepost op:
27 December 2009, 12:58:29 »
Hoi Remco.
Ik kies voor optie 2.
Meer spoor om het speelse element te vergroten.
Dat komt de variatie in treinbeweging ten goede.
Automatisch treinverkeer en op de rangeer delen bepaal je zelf wat er gebeurd.
Een prima opzet.
Martin.
Gelogd
Jefftrack
Offline
Berichten: 1661
Dutch Iron Works
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #10 Gepost op:
27 December 2009, 13:03:13 »
Citaat van: raymond erdtsieck op 27 December 2009, 12:47:08
Ik zou ook voor de 2e gaan, lekker druk met veel sporen
Daarom zou ik voor optie 1 gaan..... meer ruimte voor de omgeving en dat zal dan natuurlijker overkomen.
Jeffrey
Gelogd
nscargo2008
Offline
Berichten: 954
veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #11 Gepost op:
27 December 2009, 13:04:08 »
ik vind optie 2 ook mooier , ben alweer zeer benieuwd naar je aanpak , eindelijk weer bouwplannen
groet stefan
Gelogd
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Offline
Berichten: 18426
Modelrailroading is fun!
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #12 Gepost op:
27 December 2009, 13:10:20 »
Optie 1 lijkt wat realistischer, maar optie 2 is wat "speelser".... En die zou mijn voorkeur hebben. Zoals al vermeld kun je automatisch blijven rijden en toch wat rommelen met goederenwagens. 2200 of 2400 met sound er bij? Hmm...
Mooi Remco!
PS: AP V1.0 al verkocht?
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn modules!:
Micromodule
Rubedino
Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #13 Gepost op:
27 December 2009, 13:34:56 »
Leuk en enigszins bekend om op deze manier te gaan bouwen,
1 of 2 maakt mi niet veel uit. Let wel op of dat je bakovergangen vrij zijn van wissels!
Stuur C_Jabaaij maar een PM dan kan je van hem zo een PDF krijgen met een zaaglijst voor bakken van 120x60 cm (voor 12 en 15mm berken triplex).
En dit zal ws wel een opstelling zijn die mee zal moeten gaan naar beurzen enz.
Maak dus gelijk de mogelijkheid van pootjes onder je bakken en hou de elektronica zoals wisseldecoders en heel het loconet gebeuren los van je bakken (gebruik daar computerstekkers tussen). Dan kun je namelijk bij AP v3.0 dezelfde componenten gebruiken in de toekomst.
(Hier lopen Koos en ik namelijk al een paar slagen voor op je idee met modules in een vaste baan of voor op een beurs).
Gelogd
IPIO'er
Offline
Berichten: 341
"Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
«
Reactie #14 Gepost op:
27 December 2009, 13:44:40 »
Hallo Remco,
Ik zal voor optie 3 gaan, geen engelse wissels in een hoofdbaan en
geen twee dezelfde wisselstraten, het is zo steriel.
Groeten, Marc
Gelogd
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Volgende
- [
1
]
2
3
...
12
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)