Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 18:45:04
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 18:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:31:44
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Thom
Vandaag om 18:30:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 17:36:36
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
  

Auteur Topic: Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0  (gelezen 2268 keer)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3526
  • Mcn NSR Groningen.
Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Gepost op: 22 December 2009, 20:35:38 »
De gehele ombouw is klaar maar nu de rijeigenschappen een beetje
fine'tunen' d.m.v. de diverse cv waarden.

Het treinstel gaat er nu als een haas vandoor en vertoond schokkerig rijgedrag.
Het probleem zit hem in de instellingen van de decoder, die ook zoals aangegeven
in de gebruiksaanwijzing van de ombouwset veranderd moeten worden omdat het
maar een heel licht motortje betreft. Voornamelijk de lastregeling is een hekel punt.

Nu kan ik mij niet voorstellen dat ik als enigste deze ombouw heb gedaan dus dit
is lijkt mij wel de aangewezen plek om raad te vragen.

Cv instellingen, tips, trucs alles welkom
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Wim Rosbender

  • Wullem NS
  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #1 Gepost op: 22 December 2009, 20:39:36 »
Probeer eens de lastregeling uit te zetten en kijk even of dat helpt.

In CV5 kun je de maximale stroom = topsnelheid instellen,,

Probeer maar of het helpt !!!!

Als niets helpt kun je de decoder resetten naar de fabrieksinstellingen,,

Groet, Wullem NS

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 959
  • Eschburg
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #2 Gepost op: 22 December 2009, 21:15:01 »
Probeer eens de lastregeling uit te zetten en kijk even of dat helpt.
Groet, Wullem NS

Dit is maar een raar advies.

Zit alles wel goed aangesloten, geen motorcontact met de stroomafnemers van de wielen? Is het zo'n mashima motor in een draaistel? Let dan goed op dat alle verbindingen tussen wielen en motoraansluiting weg zijn.

De lastregeling is er niet voor niets en heeft hiermee in ieder geval niets te maken.

In CV 5 regel je de maximum snelheid, zet daar eerst eens een lagere waarde in.

Dan zou je ook nog wat kunnen spelen met de PI regeling in CV 53, 54, 55.

Exacte waarde voor in de CV's te zetten zijn zo op afstand niet te geven, maar als je een waarde probeerd en het bevalt niet dan zet je het toch weer terug op de oude waarde.

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3526
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #3 Gepost op: 22 December 2009, 21:32:04 »
Ik ben nog even aan het inregelen geweest met de cv instellingen en het treinstel
rijdt nu acceptabel.

Het is inderdaad een machima in een draaistel, alles is netjes geisoleerd dus dat zit wel goed.

Nu nog het gewicht op het motordraaistel goed krijgen en dan kan het treinstel los.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5