Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door R1954
Vandaag om 22:36:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans1963
Vandaag om 22:25:44
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door T.Spat
Vandaag om 22:23:54
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
Vandaag om 22:17:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:58:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:43:51
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 21:28:29
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Rob Bennis
Vandaag om 21:28:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
Vandaag om 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 20:51:01
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 20:20:03
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:37:55
ik mis al een poos door jerrytrein
Vandaag om 19:29:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 19:14:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
Vandaag om 18:41:12
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:33:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Paul1969
Vandaag om 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert door dennie
Vandaag om 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:26:17
Märklin 2025 door Quinzeedied
Vandaag om 15:09:34
Modeltreinenbeurzen door Ronald Halma
Vandaag om 14:19:46
Rijdag bij Wullum NS door Wim Rosbender
Vandaag om 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 11:39:54
Gewoon wat busfoto's door Arjen B.
Vandaag om 11:25:25
  

Auteur Topic: Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0  (gelezen 2312 keer)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3533
  • Mcn NSR Groningen.
Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Gepost op: 22 December 2009, 20:35:38 »
De gehele ombouw is klaar maar nu de rijeigenschappen een beetje
fine'tunen' d.m.v. de diverse cv waarden.

Het treinstel gaat er nu als een haas vandoor en vertoond schokkerig rijgedrag.
Het probleem zit hem in de instellingen van de decoder, die ook zoals aangegeven
in de gebruiksaanwijzing van de ombouwset veranderd moeten worden omdat het
maar een heel licht motortje betreft. Voornamelijk de lastregeling is een hekel punt.

Nu kan ik mij niet voorstellen dat ik als enigste deze ombouw heb gedaan dus dit
is lijkt mij wel de aangewezen plek om raad te vragen.

Cv instellingen, tips, trucs alles welkom
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Wim Rosbender

  • Wullem NS
  • Offline Offline
  • Berichten: 743
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #1 Gepost op: 22 December 2009, 20:39:36 »
Probeer eens de lastregeling uit te zetten en kijk even of dat helpt.

In CV5 kun je de maximale stroom = topsnelheid instellen,,

Probeer maar of het helpt !!!!

Als niets helpt kun je de decoder resetten naar de fabrieksinstellingen,,

Groet, Wullem NS

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 972
  • Eschburg
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #2 Gepost op: 22 December 2009, 21:15:01 »
Probeer eens de lastregeling uit te zetten en kijk even of dat helpt.
Groet, Wullem NS

Dit is maar een raar advies.

Zit alles wel goed aangesloten, geen motorcontact met de stroomafnemers van de wielen? Is het zo'n mashima motor in een draaistel? Let dan goed op dat alle verbindingen tussen wielen en motoraansluiting weg zijn.

De lastregeling is er niet voor niets en heeft hiermee in ieder geval niets te maken.

In CV 5 regel je de maximum snelheid, zet daar eerst eens een lagere waarde in.

Dan zou je ook nog wat kunnen spelen met de PI regeling in CV 53, 54, 55.

Exacte waarde voor in de CV's te zetten zijn zo op afstand niet te geven, maar als je een waarde probeerd en het bevalt niet dan zet je het toch weer terug op de oude waarde.

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3533
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #3 Gepost op: 22 December 2009, 21:32:04 »
Ik ben nog even aan het inregelen geweest met de cv instellingen en het treinstel
rijdt nu acceptabel.

Het is inderdaad een machima in een draaistel, alles is netjes geisoleerd dus dat zit wel goed.

Nu nog het gewicht op het motordraaistel goed krijgen en dan kan het treinstel los.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5