Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
R1954
Vandaag
om 22:36:58
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans1963
Vandaag
om 22:25:44
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
T.Spat
Vandaag
om 22:23:54
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
henk
Vandaag
om 22:17:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 21:58:43
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 21:43:51
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
Vandaag
om 21:28:29
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:28:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric v C
Vandaag
om 21:04:46
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:51:01
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 20:20:03
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
Vandaag
om 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 19:37:55
ik mis al een poos
door
jerrytrein
Vandaag
om 19:29:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 19:14:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
Vandaag
om 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
gtw6016
Vandaag
om 18:41:12
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 18:33:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Paul1969
Vandaag
om 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert
door
dennie
Vandaag
om 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
Vandaag
om 15:26:17
Märklin 2025
door
Quinzeedied
Vandaag
om 15:09:34
Modeltreinenbeurzen
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:19:46
Rijdag bij Wullum NS
door
Wim Rosbender
Vandaag
om 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
Vandaag
om 11:39:54
Gewoon wat busfoto's
door
Arjen B.
Vandaag
om 11:25:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0 (gelezen 2311 keer)
RobbertJan
Offline
Berichten: 3533
Mcn NSR Groningen.
Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
«
Gepost op:
22 December 2009, 20:35:38 »
De gehele ombouw is klaar maar nu de rijeigenschappen een beetje
fine'tunen' d.m.v. de diverse cv waarden.
Het treinstel gaat er nu als een haas vandoor en vertoond schokkerig rijgedrag.
Het probleem zit hem in de instellingen van de decoder, die ook zoals aangegeven
in de gebruiksaanwijzing van de ombouwset veranderd moeten worden omdat het
maar een heel licht motortje betreft. Voornamelijk de lastregeling is een hekel punt.
Nu kan ik mij niet voorstellen dat ik als enigste deze ombouw heb gedaan dus dit
is lijkt mij wel de aangewezen plek om raad te vragen.
Cv instellingen, tips, trucs alles welkom
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Wim Rosbender
Wullem NS
Offline
Berichten: 743
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
«
Reactie #1 Gepost op:
22 December 2009, 20:39:36 »
Probeer eens de lastregeling uit te zetten en kijk even of dat helpt.
In CV5 kun je de maximale stroom = topsnelheid instellen,,
Probeer maar of het helpt !!!!
Als niets helpt kun je de decoder resetten naar de fabrieksinstellingen,,
Groet, Wullem NS
Gelogd
C_Jabaaij
Offline
Berichten: 972
Eschburg
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
«
Reactie #2 Gepost op:
22 December 2009, 21:15:01 »
Citaat van: Wim Rosbender op 22 December 2009, 20:39:36
Probeer eens de lastregeling uit te zetten en kijk even of dat helpt.
Groet, Wullem NS
Dit is maar een raar advies.
Zit alles wel goed aangesloten, geen motorcontact met de stroomafnemers van de wielen? Is het zo'n mashima motor in een draaistel? Let dan goed op dat alle verbindingen tussen wielen en motoraansluiting weg zijn.
De lastregeling is er niet voor niets en heeft hiermee in ieder geval niets te maken.
In CV 5 regel je de maximum snelheid, zet daar eerst eens een lagere waarde in.
Dan zou je ook nog wat kunnen spelen met de PI regeling in CV 53, 54, 55.
Exacte waarde voor in de CV's te zetten zijn zo op afstand niet te geven, maar als je een waarde probeerd en het bevalt niet dan zet je het toch weer terug op de oude waarde.
Koos Jabaaij.
Gelogd
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”
RobbertJan
Offline
Berichten: 3533
Mcn NSR Groningen.
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
«
Reactie #3 Gepost op:
22 December 2009, 21:32:04 »
Ik ben nog even aan het inregelen geweest met de cv instellingen en het treinstel
rijdt nu acceptabel.
Het is inderdaad een machima in een draaistel, alles is netjes geisoleerd dus dat zit wel goed.
Nu nog het gewicht op het motordraaistel goed krijgen en dan kan het treinstel los.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0