Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Loki
Vandaag om 11:28:56
Piko 2025 door Loki
Vandaag om 11:24:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:12:26
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:07:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:03:14
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 10:47:13
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 10:36:46
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 10:33:28
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Ben
Vandaag om 10:08:51
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door ca.gorter
Vandaag om 09:55:20
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:48:02
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
Vandaag om 09:46:18
Open Verkoop Dag MSV M&A door Noud48
Vandaag om 09:41:44
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Blausee-Mitholz
Vandaag om 09:34:48
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 09:29:21
Aandrijving metro gezocht door Pauldg
Vandaag om 09:20:28
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 08:51:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans1963
21 October 2025, 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
21 October 2025, 21:58:43
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
21 October 2025, 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
21 October 2025, 21:43:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
21 October 2025, 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
21 October 2025, 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
21 October 2025, 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
21 October 2025, 19:37:55
ik mis al een poos door jerrytrein
21 October 2025, 19:29:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 October 2025, 19:10:36
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
21 October 2025, 18:41:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Paul1969
21 October 2025, 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert door dennie
21 October 2025, 15:38:42
  

Auteur Topic: Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0  (gelezen 2316 keer)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3533
  • Mcn NSR Groningen.
Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Gepost op: 22 December 2009, 20:35:38 »
De gehele ombouw is klaar maar nu de rijeigenschappen een beetje
fine'tunen' d.m.v. de diverse cv waarden.

Het treinstel gaat er nu als een haas vandoor en vertoond schokkerig rijgedrag.
Het probleem zit hem in de instellingen van de decoder, die ook zoals aangegeven
in de gebruiksaanwijzing van de ombouwset veranderd moeten worden omdat het
maar een heel licht motortje betreft. Voornamelijk de lastregeling is een hekel punt.

Nu kan ik mij niet voorstellen dat ik als enigste deze ombouw heb gedaan dus dit
is lijkt mij wel de aangewezen plek om raad te vragen.

Cv instellingen, tips, trucs alles welkom
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Wim Rosbender

  • Wullem NS
  • Offline Offline
  • Berichten: 743
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #1 Gepost op: 22 December 2009, 20:39:36 »
Probeer eens de lastregeling uit te zetten en kijk even of dat helpt.

In CV5 kun je de maximale stroom = topsnelheid instellen,,

Probeer maar of het helpt !!!!

Als niets helpt kun je de decoder resetten naar de fabrieksinstellingen,,

Groet, Wullem NS

C_Jabaaij

  • Online Online
  • Berichten: 972
  • Eschburg
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #2 Gepost op: 22 December 2009, 21:15:01 »
Probeer eens de lastregeling uit te zetten en kijk even of dat helpt.
Groet, Wullem NS

Dit is maar een raar advies.

Zit alles wel goed aangesloten, geen motorcontact met de stroomafnemers van de wielen? Is het zo'n mashima motor in een draaistel? Let dan goed op dat alle verbindingen tussen wielen en motoraansluiting weg zijn.

De lastregeling is er niet voor niets en heeft hiermee in ieder geval niets te maken.

In CV 5 regel je de maximum snelheid, zet daar eerst eens een lagere waarde in.

Dan zou je ook nog wat kunnen spelen met de PI regeling in CV 53, 54, 55.

Exacte waarde voor in de CV's te zetten zijn zo op afstand niet te geven, maar als je een waarde probeerd en het bevalt niet dan zet je het toch weer terug op de oude waarde.

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3533
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #3 Gepost op: 22 December 2009, 21:32:04 »
Ik ben nog even aan het inregelen geweest met de cv instellingen en het treinstel
rijdt nu acceptabel.

Het is inderdaad een machima in een draaistel, alles is netjes geisoleerd dus dat zit wel goed.

Nu nog het gewicht op het motordraaistel goed krijgen en dan kan het treinstel los.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5