Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke winkel voert deze merken? door Valéry
Vandaag om 18:55:09
6 en 7 september terug naar toen door Miniature Holland
Vandaag om 18:43:02
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door Seinhuis
Vandaag om 18:33:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:26:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:24:40
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Keska
Vandaag om 18:14:57
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 18:06:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 18:01:07
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
Vandaag om 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door Martijnstein
Vandaag om 17:56:43
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 17:44:13
PB Models, ICR-rijtuigen door Wilma1970
Vandaag om 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:26:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 17:10:12
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door StefanNL_Plays
Vandaag om 16:50:56
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 16:42:05
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 15:22:12
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
Vandaag om 13:47:25
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 13:30:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 13:16:08
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
Vandaag om 12:21:06
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Ad Cleijsen
Vandaag om 10:24:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:38:28
Modelspoorbaan van Einte door Frank 123
Vandaag om 09:16:20
LIMA IRM Cardanassen door 008200
Vandaag om 09:05:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Loki
Vandaag om 07:28:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 07:24:10
Veevervoer ss/ ns door grossraumwagen
05 September 2025, 23:11:25
Minder wissels door Thom
05 September 2025, 22:27:50
  

Auteur Topic: Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0  (gelezen 2281 keer)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Gepost op: 22 December 2009, 20:35:38 »
De gehele ombouw is klaar maar nu de rijeigenschappen een beetje
fine'tunen' d.m.v. de diverse cv waarden.

Het treinstel gaat er nu als een haas vandoor en vertoond schokkerig rijgedrag.
Het probleem zit hem in de instellingen van de decoder, die ook zoals aangegeven
in de gebruiksaanwijzing van de ombouwset veranderd moeten worden omdat het
maar een heel licht motortje betreft. Voornamelijk de lastregeling is een hekel punt.

Nu kan ik mij niet voorstellen dat ik als enigste deze ombouw heb gedaan dus dit
is lijkt mij wel de aangewezen plek om raad te vragen.

Cv instellingen, tips, trucs alles welkom
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Wim Rosbender

  • Wullem NS
  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #1 Gepost op: 22 December 2009, 20:39:36 »
Probeer eens de lastregeling uit te zetten en kijk even of dat helpt.

In CV5 kun je de maximale stroom = topsnelheid instellen,,

Probeer maar of het helpt !!!!

Als niets helpt kun je de decoder resetten naar de fabrieksinstellingen,,

Groet, Wullem NS

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
  • Eschburg
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #2 Gepost op: 22 December 2009, 21:15:01 »
Probeer eens de lastregeling uit te zetten en kijk even of dat helpt.
Groet, Wullem NS

Dit is maar een raar advies.

Zit alles wel goed aangesloten, geen motorcontact met de stroomafnemers van de wielen? Is het zo'n mashima motor in een draaistel? Let dan goed op dat alle verbindingen tussen wielen en motoraansluiting weg zijn.

De lastregeling is er niet voor niets en heeft hiermee in ieder geval niets te maken.

In CV 5 regel je de maximum snelheid, zet daar eerst eens een lagere waarde in.

Dan zou je ook nog wat kunnen spelen met de PI regeling in CV 53, 54, 55.

Exacte waarde voor in de CV's te zetten zijn zo op afstand niet te geven, maar als je een waarde probeerd en het bevalt niet dan zet je het toch weer terug op de oude waarde.

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Lima Mat 46 i.c.m. GM&S motor en LoPi V3.0
« Reactie #3 Gepost op: 22 December 2009, 21:32:04 »
Ik ben nog even aan het inregelen geweest met de cv instellingen en het treinstel
rijdt nu acceptabel.

Het is inderdaad een machima in een draaistel, alles is netjes geisoleerd dus dat zit wel goed.

Nu nog het gewicht op het motordraaistel goed krijgen en dan kan het treinstel los.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5