Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:32:25
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 21:26:01
Rijnstraat door R1954
Vandaag om 21:17:15
PBM/PWM met joystick door Eric v C
Vandaag om 20:59:39
Digitaal-delta door Dick Bernard
Vandaag om 20:57:28
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Rick
Vandaag om 20:43:43
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Vroeger
Vandaag om 20:37:04
modulebaan in spoor 1 door hervé
Vandaag om 20:17:37
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 20:16:47
NS 8100 in 0 door FritsT
Vandaag om 20:14:36
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 20:03:18
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 19:58:52
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:46:40
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
Vandaag om 19:44:33
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
Vandaag om 19:20:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:56:57
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
Vandaag om 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Edsko Hekman
Vandaag om 17:51:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
  

Auteur Topic: Vernieuwde Roco NS 1000  (gelezen 92769 keer)

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2620
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #210 Gepost op: 27 December 2009, 13:43:16 »
Bob,

Heb jij het met die prijs over een Roco vervangingsmotor of over een Mashima?

Grtz,
ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #211 Gepost op: 27 December 2009, 13:44:52 »
Mashima
Vr. groeten,
Bob

De eerste Ivo

  • Offline Offline
  • Berichten: 854
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #212 Gepost op: 27 December 2009, 21:10:19 »
Ton,

Vervelende was dat de oude motortjes niet meer te krijgen zijn. Als de nieuwe motor "Form Fit Function" gelijk is, kan die erin. Voor 10,- euro meer, heb ik idd liever een roco. Spaart een hoop ellende.

Heb overigens ook nog naar een Faulhaber oplossing gekeken, maar die was iets van 100,--. Dat vind ik echt te duur.

ivo
 

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #213 Gepost op: 27 December 2009, 21:55:48 »
Toevallig heb ik vorige week net zo'n motor verkocht aan sloper Koek in Mijdrecht...



Bij de verkoop van de laatste sloop-1000 zat ook nog een reservemotor en alle vrijkomende materialen werden zijn eigendom...

Misschien dat hij hem aan je door wil verkopen.

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

eenop87

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #214 Gepost op: 28 December 2009, 23:44:03 »
Even een kleine opmerking bij de materieelbespreking van Chris op Groterdam (waarvoor dank) (y)

De bijgeleverde handrails hoeft niet afgeknipt te worden, maar kan met de hand worden afgebroken omdat er door Roco al op de juiste plaats in inkerving is gemaakt.

m.v.g.

Gerrit

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #215 Gepost op: 29 December 2009, 11:49:10 »
Help! Ik heb de 1008 nu hier naast me staan, maar ik krijg de kap er niet af. Normaliter hoef je alleen de zijkanten wat naar buiten te buigen begrijp ik, maar bij mijn lok wil het binnenwerk van de lok maar niet loskomen... Ik heb ook al het een en ander geprobeerd met saté prikkertjes en ook dit was helaas zonder resultaat... :-\

Trouwens nog een vraagje. De machinist in de lok heeft een blauw uniform. Vanaf wanneer zijn de bordeaux-rode uniformen ingevoerd?
« Laatst bewerkt op: 29 December 2009, 11:51:39 door NS 1100 »

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2620
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #216 Gepost op: 29 December 2009, 12:08:20 »
Erwin,

Bij de oude 1000 bleef de boel nog wel eens hangen achter remslangen, handgrepen, e.d. die al aangebracht waren.
Als bij jou alles er al op zit: haal de slangen op de neuzen en de grijpstangen naast de deuren los en zet de loc neer. Buig dan de zijkanten naar buiten en til de kap op.

Grtz,
Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

eenop87

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #217 Gepost op: 29 December 2009, 12:15:57 »
De beschrijving is niet erg duidelijk waar de nokken zitten voor de kap. Deze zitten ongeveer achter de buitenste roosters (7,5 cm van elkaar). De lok moet je een paar cm rechtstandig boven de tafel houden waarbij je de beide zijwanden naar buiten trekt. Bij mij kwam toen de kap snel los.

groet
Gerrit

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #218 Gepost op: 29 December 2009, 12:51:11 »
@Erwin 1100

Goede opmerking! Pas bij de introductie van de huisstijl kregen de conducteurs en machinisten de blauwe resp. rode uniformen, dus zo rond 1968. NS-vignet en blauw mcn-uniform (wat trouwens sowieso zwart was ipv blauw, dacht ik) gaan dus niet lang samen.

grt. Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #219 Gepost op: 29 December 2009, 16:10:24 »
Laat de 1008 nou net in augustus 1972 voorzien zijn van 1-beens panto's... En als we dan ook nog naar de revisiedatum van deze lok kijken (oktober 1977) blijkt dus dat de machinist eigenlijk bordeaux-rood gekleed moet zijn. Weer een klein pimp-klusje dus! :P

En de lok is nog steeds niet open... Ik heb de nokjes inmiddels gevonden, maar het binnenwerk blijft klemvast zitten. Ik vrees dat ik het hele remwerk ga beschadigen als ik nog meer aan de lok ga lopen trekken...
« Laatst bewerkt op: 29 December 2009, 16:34:23 door NS 1100 »

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #220 Gepost op: 29 December 2009, 16:33:31 »
Vergeet je de NS-emblemen op zijn uniform dan niet ;D?
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2620
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #221 Gepost op: 29 December 2009, 16:55:49 »
En de lok is nog steeds niet open... Ik heb de nokjes inmiddels gevonden, maar het binnenwerk blijft klemvast zitten. Ik vrees dat ik het hele remwerk ga beschadigen als ik nog meer aan de lok ga lopen trekken...

Heb je alle losse onderdelen er af gehaald?

Grtz,
Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #222 Gepost op: 29 December 2009, 16:56:46 »
Nee, maar er zitten toch nog geen losse onderdelen op een nieuwe lok?

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2620
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #223 Gepost op: 29 December 2009, 17:12:29 »
Soms wel, soms niet. Ik weet niet hoe Roco deze heeft afgeleverd.

Grtz,
Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #224 Gepost op: 29 December 2009, 20:54:45 »
Hmmz, ik heb sterk het vermoeden dat er aan de uiteindes van de lok iets blijft haken, waardoor het binnenwerk niet loskomt. Ik vind dit wel een waardeloze constructie zo, mijn 1145 gaat een stuk makkelijker open. De lok is dus nog steeds niet open! :(

Toch blijf ik grote voorstander van de schroefjes-constructie.