Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 15:28:12
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 15:23:55
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:07:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Lobomotion69
Vandaag om 14:45:44
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
  

Auteur Topic: Vernieuwde Roco NS 1000  (gelezen 90051 keer)

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #210 Gepost op: 27 December 2009, 13:43:16 »
Bob,

Heb jij het met die prijs over een Roco vervangingsmotor of over een Mashima?

Grtz,
ton

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #211 Gepost op: 27 December 2009, 13:44:52 »
Mashima
Vr. groeten,
Bob

De eerste Ivo

  • Offline Offline
  • Berichten: 837
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #212 Gepost op: 27 December 2009, 21:10:19 »
Ton,

Vervelende was dat de oude motortjes niet meer te krijgen zijn. Als de nieuwe motor "Form Fit Function" gelijk is, kan die erin. Voor 10,- euro meer, heb ik idd liever een roco. Spaart een hoop ellende.

Heb overigens ook nog naar een Faulhaber oplossing gekeken, maar die was iets van 100,--. Dat vind ik echt te duur.

ivo
 

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #213 Gepost op: 27 December 2009, 21:55:48 »
Toevallig heb ik vorige week net zo'n motor verkocht aan sloper Koek in Mijdrecht...



Bij de verkoop van de laatste sloop-1000 zat ook nog een reservemotor en alle vrijkomende materialen werden zijn eigendom...

Misschien dat hij hem aan je door wil verkopen.

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

eenop87

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #214 Gepost op: 28 December 2009, 23:44:03 »
Even een kleine opmerking bij de materieelbespreking van Chris op Groterdam (waarvoor dank) (y)

De bijgeleverde handrails hoeft niet afgeknipt te worden, maar kan met de hand worden afgebroken omdat er door Roco al op de juiste plaats in inkerving is gemaakt.

m.v.g.

Gerrit

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #215 Gepost op: 29 December 2009, 11:49:10 »
Help! Ik heb de 1008 nu hier naast me staan, maar ik krijg de kap er niet af. Normaliter hoef je alleen de zijkanten wat naar buiten te buigen begrijp ik, maar bij mijn lok wil het binnenwerk van de lok maar niet loskomen... Ik heb ook al het een en ander geprobeerd met saté prikkertjes en ook dit was helaas zonder resultaat... :-\

Trouwens nog een vraagje. De machinist in de lok heeft een blauw uniform. Vanaf wanneer zijn de bordeaux-rode uniformen ingevoerd?
« Laatst bewerkt op: 29 December 2009, 11:51:39 door NS 1100 »

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #216 Gepost op: 29 December 2009, 12:08:20 »
Erwin,

Bij de oude 1000 bleef de boel nog wel eens hangen achter remslangen, handgrepen, e.d. die al aangebracht waren.
Als bij jou alles er al op zit: haal de slangen op de neuzen en de grijpstangen naast de deuren los en zet de loc neer. Buig dan de zijkanten naar buiten en til de kap op.

Grtz,
Ton

eenop87

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #217 Gepost op: 29 December 2009, 12:15:57 »
De beschrijving is niet erg duidelijk waar de nokken zitten voor de kap. Deze zitten ongeveer achter de buitenste roosters (7,5 cm van elkaar). De lok moet je een paar cm rechtstandig boven de tafel houden waarbij je de beide zijwanden naar buiten trekt. Bij mij kwam toen de kap snel los.

groet
Gerrit

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #218 Gepost op: 29 December 2009, 12:51:11 »
@Erwin 1100

Goede opmerking! Pas bij de introductie van de huisstijl kregen de conducteurs en machinisten de blauwe resp. rode uniformen, dus zo rond 1968. NS-vignet en blauw mcn-uniform (wat trouwens sowieso zwart was ipv blauw, dacht ik) gaan dus niet lang samen.

grt. Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #219 Gepost op: 29 December 2009, 16:10:24 »
Laat de 1008 nou net in augustus 1972 voorzien zijn van 1-beens panto's... En als we dan ook nog naar de revisiedatum van deze lok kijken (oktober 1977) blijkt dus dat de machinist eigenlijk bordeaux-rood gekleed moet zijn. Weer een klein pimp-klusje dus! :P

En de lok is nog steeds niet open... Ik heb de nokjes inmiddels gevonden, maar het binnenwerk blijft klemvast zitten. Ik vrees dat ik het hele remwerk ga beschadigen als ik nog meer aan de lok ga lopen trekken...
« Laatst bewerkt op: 29 December 2009, 16:34:23 door NS 1100 »

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #220 Gepost op: 29 December 2009, 16:33:31 »
Vergeet je de NS-emblemen op zijn uniform dan niet ;D?
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #221 Gepost op: 29 December 2009, 16:55:49 »
En de lok is nog steeds niet open... Ik heb de nokjes inmiddels gevonden, maar het binnenwerk blijft klemvast zitten. Ik vrees dat ik het hele remwerk ga beschadigen als ik nog meer aan de lok ga lopen trekken...

Heb je alle losse onderdelen er af gehaald?

Grtz,
Ton

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #222 Gepost op: 29 December 2009, 16:56:46 »
Nee, maar er zitten toch nog geen losse onderdelen op een nieuwe lok?

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #223 Gepost op: 29 December 2009, 17:12:29 »
Soms wel, soms niet. Ik weet niet hoe Roco deze heeft afgeleverd.

Grtz,
Ton

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
« Reactie #224 Gepost op: 29 December 2009, 20:54:45 »
Hmmz, ik heb sterk het vermoeden dat er aan de uiteindes van de lok iets blijft haken, waardoor het binnenwerk niet loskomt. Ik vind dit wel een waardeloze constructie zo, mijn 1145 gaat een stuk makkelijker open. De lok is dus nog steeds niet open! :(

Toch blijf ik grote voorstander van de schroefjes-constructie.