Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:29:13
Pfarrerwinkel bahn door puntenglijder
Vandaag om 12:24:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:20:40
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 12:17:10
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 12:02:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:02:05
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 11:39:40
Rondom Charlois door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:34:39
Roco smeerolie door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:17:08
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door San-Markos
Vandaag om 11:12:38
'Permaloog' met electronenbuizen door Martin Hornis
Vandaag om 11:11:05
Terschellinger Spoor door roco
Vandaag om 11:04:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:44:10
Meerdere sounddecoders doen het alleen heel zacht door ikbener
Vandaag om 10:21:12
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 10:03:46
HO wisselnietjes gezocht..... door astrantia
Vandaag om 09:47:29
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 09:29:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Bert Senden
Vandaag om 09:13:31
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 06:43:06
herrmann door Martin Hornis
Vandaag om 01:19:56
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 00:17:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 December 2025, 22:52:58
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
20 December 2025, 22:42:12
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
20 December 2025, 22:32:01
Stub switches door Frank 123
20 December 2025, 22:04:29
Station Roodeschool door Benelux795
20 December 2025, 21:57:28
Spoor- en tramweg parafernalia door 1795
20 December 2025, 20:52:22
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
20 December 2025, 20:45:37
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door Rick
20 December 2025, 20:44:07
US diorama in H0 door Wim Vink
20 December 2025, 20:29:29
  

Auteur Topic: Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen  (gelezen 148763 keer)

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #180 Gepost op: 21 December 2009, 12:38:37 »
Dan is deze toch sprekender!

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1525
    • Mijn fotosite
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #181 Gepost op: 21 December 2009, 12:40:25 »
Ja, die bewering staat boven de foto, maar ik zie schone wissels en geen niet bereden sporen. Dat was vanochtend wel anders in Rotterdam CS. Vóór CS de melding dat "alle sporen" bezet waren. Nou, denk je dan, dan staan er kennelijk toch aardig wat treinen. Nou... de waarheid was dat er slechts 3 sporen in bedrijf waren, de rest was onder een witte laag verdwenen :o

grtz, Carlo

PS. Dat NZH-trammetje probeert het toch maar!! Niks preventief stilleggen.
« Laatst bewerkt op: 21 December 2009, 12:42:04 door Dpc Fo »
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1168
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #182 Gepost op: 21 December 2009, 12:57:10 »
Hier in Zwitserland hebben we ook goed sneeuw gehad. De grootste problemen ontstaan door stuifsneeuw in de motoren van loks, die dan af en toe kortsluiting maken. Tevens was door een kleine lawine de rijdraad naar beneden gehaald en kon er daardoor geen trein rijden. Verder loopt alles eigenlijk zoals het zou moeten....geen centje pijn hier. Misschien moet prorail maar eens met onze infrastruktuur gaan praten ;-)  Natuurlijk als er in het Gotthardgebied een meter sneeuw valt binnen 24 uur gaat ook daar al snel niets meer, maar eerder door lawinegevaar of gevallen lawines dan dat infrastruktuur er niet op kan reageren. Hier beveelt men eerder aan dat als het op de straat niet meer gaat, om te stappen op het openbaar vervoer. Negatieve reisaanbevelingen kennen we hier niet. Mijn collega's liggen in een deuk als er weer nieuws van de nederlandse spoorwegen komt en dan moet ik het meestal weer zwaar verduren  ;-)

Groeten uit een wit Zwitserland

Bas

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9174
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #183 Gepost op: 21 December 2009, 13:04:03 »
Vroeger was in Nederland de leus dat men bij dit weer niet in de auto moest stappen maar met het OV moest reizen. Tegenwoordig is het dus andersom. Men besteedt hier liever de belasting aan woonlasten van inkomende burgemeesters, verloren zonnebrillen, pleisters voor op kantoor en meer gevallen van dat soort. Bananenrepubliek noemt men dat met een net woord.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #184 Gepost op: 21 December 2009, 13:27:28 »
@Bas
Nederland-Zwitserland, dat is Appels met peren vergelijken.
Of verwacht je nou echt dat voor die 1x in de 5 jaar (schat ik) dat er redelijk wat sneeuw valt  op diverse plaatsen sneeuwploegen klaar staan in de winter om maar wat te noemen?
In landen als Zwitserland zijn ze door de jaarlijkse sneeuw neerslag specialist geworden, net zo als ze in Nederland het beste weten hoe je dijken moet bouwen(om maar wat te noemen).

(neemt niet weg dat ik het huidige beleid van Prorail schandalig vind!)
Vr. groeten,
Bob

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9174
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #185 Gepost op: 21 December 2009, 13:35:18 »
Dat het hele land stilvalt, ook al zou het maar eens in de vijf jaar zijn (wat niet zo is) kost niets?
En wat zou PR volgens jou dan wel moeten doen, als je ze de middelen kennelijk ontzegt?

Marcel112

  • Lid EMV & NLMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1652
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #186 Gepost op: 21 December 2009, 13:42:05 »
Heeft er trouwens iemand zichzelf al afgevraagd waarom de wisselverwarming niet werkte?

De (gas)waakvlam was uitgegaan, lijkt mij ook vrij logisch als ie onder de sneeuw geen lucht meer kan krijgen.
Had de verwarming dan niet wat eerder aangezet moeten worden Prorail? Dan was de verwarming sneeuwvrij gebleven, want te warm!
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #187 Gepost op: 21 December 2009, 13:46:05 »
Nederland valt niet helemaal stil, alleen de treinen.

Ik verdedig Prorail niet....maar vergelijk de prijs van een Zwitsers (locaal gekocht) treinkaartje maar eens met een Nederlands treinkaartje.
Prorail is een overheidsbedrijf, wat te weinig geld uit Den Haag krijgt om het spoor echt goed te onderhouden.
Vr. groeten,
Bob

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27061
    • Pagina van klaas
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #188 Gepost op: 21 December 2009, 13:48:34 »
Of verwacht je nou echt dat voor die 1x in de 5 jaar (schat ik) dat er redelijk wat sneeuw valt  op diverse plaatsen sneeuwploegen klaar staan in de winter om maar wat te noemen?
Eerlijk gezegd verwacht ik dat wel ja.
Nationaal gezien is het volgens mij voordeliger om 1000 man de baan op te sturen voor het gangbaar maken en houden van het spoorsysteem, dan dat vele duizenden mensen geen kant meer uit kunnen.
Desnoods trommel je werklozen op. Dat doen ze in Zwitserland ook als er sneeuw geruimd moet worden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #189 Gepost op: 21 December 2009, 13:50:39 »
Volgens mij is het meer een kwestie van organiseren en keuze's maken. Waar geef je het geld en aan en hoe goed is er nagedacht over allerlei noodscenario's. Gewoon eens op een mooie zomerdag met je poten op tafel nadenken wat er allemaal mis zou kunnen gaan. Ik heb het idee dat het veelal een kwestie van "handjes" tussen de sporen die een schop tegen een wissel kunnen geven of er een gasbrander bij kunnen houden.
Maar misschien zie ik het wel te simpel.

Marc (stuurman en forens aan de wal)
No dress rehearsel, this is our life.

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #190 Gepost op: 21 December 2009, 14:10:20 »
Nederland valt niet helemaal stil, alleen de treinen.
Wat dus al meer dan schandalig is...

Prorail is een overheidsbedrijf, wat te weinig geld uit Den Haag krijgt om het spoor echt goed te onderhouden.
Zou het ook nog zo kunnen zijn, dat het geld aan andere dingen wordt besteed dan aan het eigenlijke spoor?

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Marcel112

  • Lid EMV & NLMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1652
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #191 Gepost op: 21 December 2009, 14:12:16 »
.....of er een gasbrander bij kunnen houden.

Die liggen er nu dus al in, maar konden zelf niet zo goed tegen de sneeuw ;D
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11769
    • Mijn fotoarchief
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #192 Gepost op: 21 December 2009, 14:15:49 »
Wat een drukte hier op de wal zeg...  :-X

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #193 Gepost op: 21 December 2009, 14:19:14 »
Dat komt omdat deze aan de wal blijft liggen  ;D
Vr. groeten,
Bob

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9896
    • belse roestkraam
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #194 Gepost op: 21 December 2009, 14:35:08 »
Wat een drukte hier op de wal zeg...  :-X
erg he. En iedereen maar roepen dat een ander hoognodig de sneeuw moet gaan opruimen. Waar zijn ze zelf dan met hun scheppen?