Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilot 4 defect door MadhouseNL
Vandaag om 20:18:19
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:15:23
Wat was jullie allereerste loc? door Frits C
Vandaag om 20:03:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 19:28:31
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 19:15:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 19:10:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:06:40
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 699630 keer)

Benelux795

• Offline Offline
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #3585 Gepost op: 05 March 2025, 20:54:17 »
Snap de discussie niet zo goed.. Volgens mij wordt er over de hoogte van de verzendkosten geklaagd, of dat de verkoper die inkomsten voor andere doeleinden gebruikt? Maar als de verkoper netjes vermeld hoeveel het is, heb je toch zelf de keuze om iets wel of niet te kopen, daarbij rekening houdend met de eventueel hoge verzendkosten..? Maakt toch geen zak uit waar de verkoper het voor gebruikt..? Of mis ik iets...?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #3586 Gepost op: 05 March 2025, 21:13:37 »
@Martijn:

Ook een ondernemer met webwinkel denk ik? Jij geeft met een hele uitleg "welke ondernemer dan ook", waarbij ik al in een eerdere post over webwinkels begon.

Je verdedigt schijnbaar de keuze van de "pro" op Catawiki, en wat je daar prima vindt zou je dan ook prima moeten vinden voor een webwinkel , gezien je "welke ondernemer dan ook", vandaar mijn vraag.

Of op Catawiki wel en elders niet?

@Vincent: Het is niet voor het eerst dat verkopers de veilingcourtage willen "doorbelasten" aan koper via verzendkosten. Of dat slim ondernemen (professional of particulier)is verschillen de meningen over, dat ik het verdom dergelijke bedragen te betalen is een feit.

En ieder moet het verder zelf weten, ook als je wel eens wat op Catawiki of elders verkoopt. (y)
« Laatst bewerkt op: 05 March 2025, 21:18:20 door Arjan6511 »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Benelux795

• Offline Offline
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
« Reactie #3587 Gepost op: 05 March 2025, 21:50:10 »
@Vincent: Het is niet voor het eerst dat verkopers de veilingcourtage willen "doorbelasten" aan koper via verzendkosten. ... ik het verdom dergelijke bedragen te betalen is een feit.

Maar als de verkoper jou vooraf meedeelt dat tie hoge verzendkosten rekent, kan je 'm of haar toch niets verwijten? Dan is het toch een kwestie van helaas, dan maar niet? Wat je dus blijkbaar ook doet :angel:
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #3588 Gepost op: 05 March 2025, 22:45:12 »
Nou, ik heb wat aangehaald zeg  ;D  ;D ;D

Laten we het houden bij de uitleg van Martijn, dat het toevallig nagenoeg alleen bij veilingsites waarbij courtage moet worden afgedragen voorkomt zal wel berusten op de stand van de planeten.

Ik doe een plas...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #3589 Gepost op: 06 March 2025, 08:59:25 »
@Vincent

Precies dat. Wil je het niet betalen, doe het dan niet. Maar doe nou niet alsof je opgelicht wordt als de kosten netjes worden toegelicht.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #3590 Gepost op: 06 March 2025, 09:15:28 »
"Wil je het niet betalen, doe het dan niet"

Precies dat. Was ook heel erg niet de discussie, althans niet van mijn kant.

"Maar doe nou niet alsof je opgelicht wordt als de kosten netjes worden toegelicht"

Precies dat niet (meerdere uitlegmogelijkheden)

Je hele verhaal over "welke ondernemer dan ook" kiepen we maar even overboord. Straks krijgen we nog een discussie dat het op veilingsites waar ondernemers courtage mogen afdragen het "waarom" voor jou heel uitlegbaar is, en minder uitlegbaar als (web)winkels met nieuw of gebruikt spul het niet doen. Zou namelijk wat zijn als 1 en dezelfde ondernemer de verpakkingskosten bij verkoop via webpagina schaart onder ondernemerskosten (logisch) maar als deze op een veilingsite verkoopt deze het zonder opmerking in de beschrijving via de verzendkosten mag doorberekenen, zijnde niet een poging de veilingkosten te compenseren wat andere particuliere/zakelijke verkopers wel doen.

Plas is inmiddels grote boodschap, fijne dag allen  ;)

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #3591 Gepost op: 06 March 2025, 10:32:00 »
Daarom kijk ik, voordat ik een bieding plaats, altijd eerst naar de verzendkosten.

Ik zie dit al heel lang, verzendkosten van €40,- voor een artikel die nieuw €75,- kost bijvoorbeeld.
Het is wel een gevaar dat je lage biedingen ziet en dan geneigd bent te overbieden omdat je niet naar de verzendkosten hebt gekeken en zo boven de nieuwwaarde gaat betalen.
Of dit met kwade intenties gebeurd weet ik niet maar ik heb zo mijn bedenkingen.

Stephan.

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #3592 Gepost op: 06 March 2025, 18:28:55 »
Je hele verhaal over "welke ondernemer dan ook" kiepen we maar even overboord. Straks krijgen we nog een discussie dat het op veilingsites waar ondernemers courtage mogen afdragen het "waarom" voor jou heel uitlegbaar is, en minder uitlegbaar als (web)winkels met nieuw of gebruikt spul het niet doen. Zou namelijk wat zijn als 1 en dezelfde ondernemer de verpakkingskosten bij verkoop via webpagina schaart onder ondernemerskosten (logisch) maar als deze op een veilingsite verkoopt deze het zonder opmerking in de beschrijving via de verzendkosten mag doorberekenen, zijnde niet een poging de veilingkosten te compenseren wat andere particuliere/zakelijke verkopers wel doen.
Praktisch gezien zal een ondernemer (vrijwel) altijd zijn kosten op een of andere manier doorberekenen aan de klant. Dat kan hij op verschillende manieren doen, en als klant moet je (wat mij betreft) alleen naar de eindprijs kijken die je betaalt. Als de ondernemer onderaan de streep €25 wil hebben voor een product, maakt uiteindelijk geen fluit uit of je daarvoor €10 betaalt met €15 verzendkosten, of €20 met €5 verzendkosten.  Als jij het €25 waard vindt, dan betaal je het, vind je het dat niet waard, dan niet.
Grt, Wim

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #3593 Gepost op: 01 May 2025, 14:36:05 »
Ti's wat stilletjes hier maar ik heb wel weer wat te mekkeren.

1- Wat een tenenkrommende AI gegenereerde wervingsteksten staan er tegenwoordig bij de advertenties op Catawiki.
En 2- Die firma ooToo, is dat een dochteronderneming van Artitec ofzo, die verkoopt alleen maar splinternieuw Artitec spul maar zet dan herhaaldelijk onder 2 rijtuigen, die wat tijdperk betreft niet bij elkaar horen, dat ze wél bij elkaar horen.

Tot zover mijn kleinburgerlijke irritaties.

Stephan.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #3594 Gepost op: 01 May 2025, 15:24:10 »
Waarschijnlijk is het hier wat rustiger omdat men bij dergelijke constateringen rechtstreeks contact opneemt met respectievelijk Catawiki en ooToo  :angel:

Ferdinand Bogman

• Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Klaar voor vertrek
« Reactie #3595 Gepost op: 02 May 2025, 07:25:45 »
Dan kan er wel iets grappigs tussendoor. Als je geïnteresseerd bent in treinen, denkt Marktplaats dat je misschien ook wel op zoek bent naar:

…een fietsdynamo van het merk “Locomotief” ;D.
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #3596 Gepost op: 02 May 2025, 12:36:57 »
Mijn eerste fiets was van het merk Locomotief. Maar ik denk niet dat ze de dynamo's zelf maakten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #3597 Gepost op: 10 May 2025, 01:37:53 »
Hij doet het expres, alweer.
Dus nee ooToo, deze rijtuigen hebben nooit bij elkaar gereden (tussen die beide 2de klassers zit al een gat van 10 jaar).
Link Catawiki

Deze kan ook niet maar hier kan een dag verschil tussen zitten, de blauwe is van vóór 3 juni 1956 en de groene van erna.

Stephan
« Laatst bewerkt op: 10 May 2025, 01:48:45 door prutser »

Jheronimus

• Offline Offline
  • 1986
« Reactie #3598 Gepost op: 14 May 2025, 20:47:04 »
1- Wat een tenenkrommende AI gegenereerde wervingsteksten staan er tegenwoordig bij de advertenties op Catawiki.

Jaa echt verschrikkelijk! Kap met die AI meuk, catawiki. Het voegt werkelijk niks toe.

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #3599 Gepost op: 14 May 2025, 23:24:49 »
Gewoon niet (meer) kopen daar, dan houdt het ooit vanzelf op.

Bor