Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 16:05:39
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 16:01:55
LS Models 2024 door Servé
Vandaag om 15:59:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 15:17:25
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 14:39:25
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 14:12:50
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
  

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 564602 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #405 Gepost op: 05 februari 2016, 22:13:03 »
In dit geval is er dus iets fout gegaan  en noch de verkopende partij noch de veilingmeester lijken er op een goede manier mee om te gaan.

Daar kunnen jij of ik werkelijk geen zinnig woord over zeggen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

rietdijk tt

  • Offline Offline
  • Berichten: 292
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #406 Gepost op: 25 februari 2016, 23:30:03 »
Ik zelf haal MP  aankopen op , heb ik er medere dan rijd ik een rondje Nederland  . ( op lpg welteverstaan ) ( en proberen te combineren )
Nu rijd ik schaal TT en daar vind je best nog wel eens wat van op MP , maar er zijn wel vaak wel de zelfde mensen die je tegen komt.

Kom ik nu wat later achter , na twee aankopen bij een persoon in Midwolda , dat deze dus gewoon een handelaar is die met drie of vier accounts op MP bezig is en dus ook  biedingen doet op zijn eigen advertentie's om alvast de prijs wat op te drijven  :-[  :-[
 En later , een maandje of drie weer de spullen aanbied die hij goedkoop aankocht , snap het niet want hij woont in een  groot duur huis .

Of hij doet nog meer dan alleen treintjes  ;D ;D ???

 Ik heb dat ook echt goed onderzocht en contact gezocht met andere mensen op MP die aan hem item's verkochten  of kochten .
Contact gezocht met de persoon in kwestie ,noppe geen gehoor en geblokkeerd .

Mensen die wat te koop hebben en waar hij op bied waarschuw ik via mail in ieder geval .
Mp op de hoogte gebracht , doen niets geen actie noppe .

Dus nu waarschuw ik dus zelf maar kopers en verkopers als die mooie oplichter zich  weer op MP vertoont .
Kopers is wat moeilijk die kan je niet mailen , maar ik ken er een hoop dus....

 Jammer dat je geen review's bij verkopers kan plaatsen op MP .
Nu mag ieder iets over me denken , maar ik vind dit niet kunnen en als MP geen actie onderneem doe ik het zelf wel.  >:( >:(
groet rene

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #407 Gepost op: 26 februari 2016, 01:26:25 »
Hoezo is hij een oplichter? Ik slaag er niet in in je verhaal te ontdekken wat hij fout doet. Bieden op je eigen advertentie is niet illegaal. Misschien vind je het niet leuk, maar je kunt er in ieder geval van uitgaan dat het voor minder dus niet weggaat. Mij maakt het geen bal uit, je mailt wat je ervoor wilt geven en als dat niet geaccepteerd wordt, jammer dan. Het is geen kwestie van leven en dood. Omdat jij iets wil hebben, betekent niet dat een verkoper aan jouw voorwaarden moet voldoen. Of iemand in een groot huis woont of niet, doet totaal niet ter zake, dat gaat je geen snars aan en je weet de achtergronden niet. Misschien heeft ie het geërfd en moet ie elk dubbeltje omdraaien om het in stand te houden.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

rietdijk tt

  • Offline Offline
  • Berichten: 292
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #408 Gepost op: 26 februari 2016, 01:58:56 »
ingenium hallo

Op m p mag je niet meer dan een account hebben om zoiets tegen te gaan als op je eigen advertenties te bieden spook bieders !!
Hij bied op zijn eigen spullen , hij geeft aan bv er € 60 er voor te willen hebben en doet dan een bod op zijn eigen spul van bv € 50 dan gaat jij er weer over heen met meer dat is precies wat hij graag wil .
Het gaat er niet om dat ik iets graag wil hebben , al geeft hij het nu voor niets weg dan ga ik er niet meer op in .
Ook is het zo dat hij andere mensen beticht van oplichting en spook bieden terwijl dat niet zo is .
Als dat de waarden zijn die hij hanteert , dan snap ik wel waarom hij in een duur huis woont .
Bieden op je eigen spul met een ander account is zowiezo niet toegestaan bij MP, lees maar na in de voorwaarden .
Hoe zou ji het vinden als je ergens op bied bij iemand en dat diezelfde je steeds met een paar euro overbied zodat hij de te dure prijs krijgt die hij wil hebben voor iets .
Ik trap er niet meer in ik houd een lijst bij met mensen die ik tegenkom op MP  met wat ze kopen en later weer duurder verkopen .
Kijk via je smart phone kan je makkelijk meer accounts maken op MP en daar maakt hij handig gebruik van met verschillende email adressen .
Als die man er een vaste prijs er wil voor hebben is dat oke , maar niet op deze manier .
En dat het me geen snars aan gaat hoe hij woont , dat zal , maar ik vind het een oplichter en een iemand die mensen zwart praat bij anderen als die hem toevallig in de spaken rijden bij bieden op iets , het wereldje is dan klein hoor .
Een verkoper hoeft niet aan mijn voorwaarden te voldoen zeker niet , maar ik mag toch wel verwachten dat hij eerlijk is en dus niet achter me rug om de prijs opdrijft .
Ik weet nu wel een achtergrond en dat is dat hij geen opvoeding genoten heeft.  ::)
groet rene

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9157
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #409 Gepost op: 26 februari 2016, 10:12:18 »
Kan het eerlijk gezegd niet vinden in de algemene voorwaarden, en het is bij veilingen gemeengoed dat er geboden wordt op je eigen spul. Door jezelf of anderen in naam van je. Als je humeurig bent omdat je iets niet hebt kunnen winnen is dat nog geen reden om iemand maar te beschuldigen van oplichting. En ook op marktplaats staan handelaren, het is niet ongebruikelijk dat die hun spullen en / of oude voorraden daar te koop aanbieden.

Dus voordat je iemand beschuldigd doe dat dan wel aub met steekhoudende argumenten. Hier in Nederland is het algemeen bekend dat je onschuldig bent totdat er bewezen is dat je schuldig bent..

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #410 Gepost op: 26 februari 2016, 10:58:30 »
... en het is bij veilingen gemeengoed dat er geboden wordt op je eigen spul. Door jezelf of anderen in naam van je ...

Kijk dat het gebeurt snap ik, maar netjes vind ik het zeker niet. In die zin ben ik het wel met Rene eens dat het frustrerend is als mensen die eigenlijk geen interesse hebben in een item, wel gaan zitten bieden alleen om de prijs op te drijven. Dat doet me denken aan een tv-programma wat ik eens gezien heb over een veiling in Rotterdam. Een beginnend fietsenmaker wilde bieden op een partij fietsen op de veiling. Toen ging een stel handelaren de prijs enorm op zitten drijven en op een gegeven moment liep een van de handelaren naar de fietsenmaker en fluisterde hem wat in zijn oor. Vanaf dat moment hielden die handelaren gelijk op met bieden en kon de fietsenmaker de fietsen kopen. Uiteraard was hem even ingefluisterd welk bedrag hij later op de parkeerplaats moest aftikken aan de handelaren, anders zouden ze de prijs nog even verder opdrijven. De veilingmeester was witheet maar hij kon er verder ook niets tegen doen.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #411 Gepost op: 26 februari 2016, 11:03:23 »
Prijzen opdrijven doen we geheel zelf door te bieden ergens op. Iemand anders daarvan de schuld geven is in mijn ogen zinloos. Je bepaald immers zelf wat je voor een item over hebt en dat bied je. Als je jezelf laat verleiden om hoger te bieden dan de gemiddelde marktwaarde (wat prijsopdrijving eigenlijk is) werk je zelf dus geheel mee aan die prijsopdrijving alleen maar omdat je dat item wil hebben. Zelf kijk ik op internet rond wat de gemiddelde prijs is die voor een dergelijk item betaald wordt en als de bied of vraagprijs hoger ligt, dan bied ik gewoon niet.

rietdijk tt

  • Offline Offline
  • Berichten: 292
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #412 Gepost op: 27 februari 2016, 02:24:49 »
Nog even mijn hard luchten ik word denk niet door allen begrepen , maar dit valt toch echt onder omgang's vormen en hoe mensen elkaar horen te behandelen . Oke ik weet dat er ergere dingen gebeuren .

Prijzen op drijven zullen we vast zelf ook wel doen zeker als je graag iets wil hebben en hoger gaat bieden dan je eigenlijk van plan was of op wat iets waard is.
Ik doe dat dus niet , ik zie het dan wel weer een andere keer aangeboden worden .
Het gaat mij om een geval dat ik op MP tegen het lijf liep , was al twee keer met iemand in overeen stemming gekomen en bij hem thuis de spoorweg items opgehaald , doe ik altijd laat niets opsturen of ik moet de persoon goed  kennen .

Nu zie ik drie accounts die wat te koop aanbieden ook uit het zelfde dorp/stad , nooit tegelijk maar met een of twee weken er tussen , een keer die en een andere week(en)  een andere en elke keer weer een ander account enzovoort ,  rara zouden drie verschillende mensen moeten zijn .

Maar op de de foto's zie je steeds het zelfde aanrechtblad en stopcontact of wonen ze alle drie in een huis , oke zou kunnen??
dus ik houd hem ( de drie accounts ) wat in de gaten en ik zie .........
Een van de accounts bieden  met  een hoog begin bod  bij de andere (zelfde persoon dus ) wie drijft dan de prijs op ??

Ik in ieder geval niet , en ik vind het toch een vorm van oplichting ZO denk ik er over .
En wat ik in een eerder bericht hier schreef neem ik niet terug , want ik vind hem een a..... zelf invullen.

Wat ook gebeurde is dat een kennis , die  bied op zijn advertentie met €45 en hij op zijn eigen spul weer een hoger bod van €50 , kennis weer € 55 , hij  weer € 60 door de spook bieder , want dat is hij .

Die kennis van mij denk dat word te veel en laat zijn laatste bod niet staan maar verwijderd zijn bod en gaat met andere adverteerders verder.
 
Zelf koopt hij ook en verkoopt het weer door, dat mag dat heet handel oh nee handelaar .
Toen ik voor het eerst met hem te maken kreeg zij hij met nadruk dat hij geen handelaar was .

Wat gebeurd er , de man / spook bieder ziet wat er gebeurd en ziet dat die kennis ergens anders op MP bied op andere items , dan gaat hij die adverteerders mailen dat die kennis een spook bieder is en hem zwart maken bij ieder waar die kennis van mij op items bied .
Wie de schoen past trekt hem aan denk ik dan .

Ik hem netjes gevraagd  hoe het een en ander in de steel zit uhh vork of zo   , geen antwoord dus  , nog een keer gemaild en ja hoor boos en het was niet waar.
Hoe kon het dan dat die foto's allemaal op de zelfde plek waren gemaakt was een van mijn vragen , of heeft iedereen daar het zelfde interieur , je begrijpt het werd volkomen stil aan de andere kant.

 Hij bied dus op zijn eigen spullen om zo de prijs hoger te krijgen .
Ik heb hem dan ook bij marktplaat onder de aandacht gebracht .
Ik hoop echt dat hij eruit word geknikkerd .   :-[ 
groet rene

Hollandspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #413 Gepost op: 04 maart 2016, 09:25:39 »
Wat mij nu al een paar keer is overkomen op Mp,is het volgende; Je bied op een bepaald artikel. Bent hoogste bieder. Geeft verkoper een paar dagen de tijd om hogere biedingen te verkrijgen. Na een week of 2 is het produkt plotseling gereserveerd.
Je bent echter nog steeds de hoogste bieder. Verkoper neemt dus buiten de openbare biedingen via Mp ook biedingen aan, en laat niets meer van zich horen bij de oorspronkelijk hoogste bieder. (weet dat het bij ebay niet mogelijk is.)  Dergelijke handelswijze kun je op z'n zachts gezegd ook niet getuigen van enig fatsoen. 
Soms spoor ik, soms niet

Mark D.

  • Online Online
  • Berichten: 1023
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #414 Gepost op: 04 maart 2016, 11:32:49 »
Mag je artikelen alleen op marktplaats te koop zetten, of ook hier, bij aangeboden bv.?  Stel hè, stel dat dat mag, hoe moet je als nette verkoper dan uitleggen aan een marktplaatser dat je iets verkocht heb via een ander kanaal omdat marktplaats toch altijd stront biedingen etc oplevert?

misschien zouden de klagende kopers van marktplaats eens iets te koop moeten zetten op marktplaats. D'r gaat een wereld voor je open...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #415 Gepost op: 04 maart 2016, 11:52:00 »
Hoe Marktplaats werkt weten we nu wel. Ik kom er al jaren nog hoogst zelden als koper of verkoper. Er verder over klagen heeft niet zo'n zin.
Ik ben het wel met Rene eens. Ik weiger het normaal te gaan vinden dat mensen op hun eigen aanbiedingen bieden om de prijs op te drijven. Biedt het dan voor een vaste prijs aan.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #416 Gepost op: 04 maart 2016, 12:04:05 »
Ik ben nog steeds erg tevreden over Marktplaats, zowel als koper als verkoper. Het is erg prettig om ook buiten de mogelijkheid tot bieden ook direct met de verkoper contact op te nemen om tot een deal te komen. Vooral als die deal dan in mijn voordeel is  ;D

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1051
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #417 Gepost op: 04 maart 2016, 14:12:57 »
Ik zeg altijd bij een koop/verkoop. Er zijn 2 mensen de baas, de koper en de verkoper.

En ja, op marktplaats bied ik ook mee op mijn eigen spullen. Mede om dat irritant gebied te stoppen van onzin prijzen.  ;D

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #418 Gepost op: 04 maart 2016, 15:29:35 »
Wat mij nu al een paar keer is overkomen op Mp,is het volgende; Je bied op een bepaald artikel. Bent hoogste bieder. Geeft verkoper een paar dagen de tijd om hogere biedingen te verkrijgen. Na een week of 2 is het produkt plotseling gereserveerd.
Je bent echter nog steeds de hoogste bieder. Verkoper neemt dus buiten de openbare biedingen via Mp ook biedingen aan, en laat niets meer van zich horen bij de oorspronkelijk hoogste bieder. (weet dat het bij ebay niet mogelijk is.)  Dergelijke handelswijze kun je op z'n zachts gezegd ook niet getuigen van enig fatsoen.

Is een kwestie van wie bied er het meest.
En daar hoef je de vorige bieder echt niet voor in te lichten.
Ook niet als er onderling een deal gesloten is.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #419 Gepost op: 04 maart 2016, 16:03:39 »
Mede om dat irritant gebied te stoppen van onzin prijzen.  ;D

Oh, die laat ik altijd even staan voor ik ze verwijder. Te grappig soms. Van die figuren die 5 euro bieden op iets waar ik in de advertentie van zeg dat ik er minstens 25 euro voor wil hebben.

Verder heb ik eigenlijk zonder uitzondering positieve ervaringen. Mooiste was iemand die een penning aanbood die ik wilde hebben. Ik bood 75 euro, na vijf minuten kreeg ik een mail dat de verkoper akkoord was. Ik maakte direct het geld over. Een uur later werd het dubbele geboden. En dat was de penning ook absoluut waard. Maar de verkoper hield zich heel netjes aan onze deal  (y)