Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:25:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:54
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 16:08:49
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door tothebeach
Vandaag om 16:07:46
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 15:56:11
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 15:26:01
Terschellinger Spoor door spoorijzer
Vandaag om 15:08:24
20 jaar BNLS jubileum door Miniature Holland
Vandaag om 15:07:46
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:11:43
Show je realistische treinsamenstelling door VAM65
Vandaag om 13:15:56
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:24:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:21:49
VERPLAATST: upload deleten door Duikeend
Vandaag om 11:49:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:39:26
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 08:54:10
Goede wensen voor 2026 door dh3201
Vandaag om 07:31:11
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
15 December 2025, 21:17:05
  

Auteur Topic: Toch maar geen nieuwe sprinter???  (gelezen 7054 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #30 Gepost op: 10 December 2009, 12:37:40 »
Wel erg sneu voor de mensen in de SLT en de treinen er achter. Gezien de moeite die NSR doet om ons en voornaamlijk de forens in de trein te krijgen, is dat extra wrang.

Volgens mij is dit filmpje dus misleidende reclame. Heb daarover al een discussie gestart op 3-railforum. Maar daar blijkt men toch vrij mild over NS te oordelen.

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #31 Gepost op: 10 December 2009, 21:50:18 »
Maar daar blijkt men toch vrij mild over NS te oordelen.

Als je in de ochtendspits op het traject Gouda-Den Haag CS de SLT, ondanks al zijn vertragingen, vergelijkt met de auto en zijn dagelijkse file's, dan is het zeer terecht dat men vrij mild over de NS oordeelt.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #32 Gepost op: 11 December 2009, 00:28:13 »
's nachts, zonder reizigers, op een baanvak zonder goederentreinen.
Het stadium testen zonder reizigers heeft men ook allang gedaan en men test ze juist nu in de reizigersdienst.
Simpel omdat je dat op een gegeven moment moet doen omdat die reizigers ook invloed hebben op een stel zijn gedrag...

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #33 Gepost op: 11 December 2009, 21:50:29 »
Het stadium testen zonder reizigers heeft men ook allang gedaan en men test ze juist nu in de reizigersdienst.
Simpel omdat je dat op een gegeven moment moet doen omdat die reizigers ook invloed hebben op een stel zijn gedrag...


Maar niet op de software. En daar zijn nu juist de problemen mee.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #34 Gepost op: 11 December 2009, 23:03:10 »
Dat betwijfel ik. Als jij maar vaak genoeg op verschillende knopjes gaat drukken (SOS, deur openen, invalide, etc etc) dan krijg jij de boordcomputer vast wel overstuur.
EDIT: Alleen of dit echt softwarematig is of dat het gewoon met de hardware te maken heeft weet ik niet...
« Laatst bewerkt op: 11 December 2009, 23:05:36 door laurent »
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #35 Gepost op: 12 December 2009, 02:51:01 »
Maar niet op de software. En daar zijn nu juist de problemen mee.
Mja, problemen zijn er onderandere dus met de ATB software die bij SLT reageert op een bepaalde storingssituatie in de baan.

Een situatie die je op een ander alleen s´nachts en zonder goederentreinen bereden baanvak nooit gevonden had...

Testen is meer dan alleen simpelweg de fouten eruit halen, dat is ook de fouten oplossen en die oplossingen weer beproeven. Daar gaat mening meer wek in zitten dan soms weleens gedacht wordt.

Bedoel, als het allemaal zo simpel was als hier gedacht wordt, waarom steken de gespecialiseerde mensen van Bombardier er dan zo veel tijd in, terwijl hun dat bakken met geld kost...  ???

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #36 Gepost op: 12 December 2009, 22:21:07 »
Beste stuurlui staan aan wal?
Ben eigenlijk wel benieuwd of het bij die softwareontwikkeling net zo is gegaan als ons (werktuigbouwkunde studenten) tijdens een project gezamelijk met elektro zo gedrilled wordt. Voldoende overleggen (minimaal wekelijks!), herhalen, herhalen, herhalen en duidelijke afspraken die je iedere vergadering herhaalt. Hierbij mag je voor de E Bombardier neerzetten en voor de W Siemens. :P Kan me niet voorstellen dat er daar niet aan goed overleg wordt gedaan, maar toch...
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #37 Gepost op: 14 December 2009, 23:14:08 »
Mja, problemen zijn er onderandere dus met de ATB software die bij SLT reageert op een bepaalde storingssituatie in de baan.

Een situatie die je op een ander alleen s´nachts en zonder goederentreinen bereden baanvak nooit gevonden had...

Testen is meer dan alleen simpelweg de fouten eruit halen, dat is ook de fouten oplossen en die oplossingen weer beproeven. Daar gaat mening meer wek in zitten dan soms weleens gedacht wordt.

Bedoel, als het allemaal zo simpel was als hier gedacht wordt, waarom steken de gespecialiseerde mensen van Bombardier er dan zo veel tijd in, terwijl hun dat bakken met geld kost...  ???

Dan ga je die situatie dus 's nachts nabootsen, desnoods met een test goederentrein, testreizigers, etcetera.

Ik weet heel goed dat dat geen garantie is dat de storing dan ook optreedt. Heb ook wel eens spookstoringen gehad, die niet bleken te reproduceren. Uiteindelijk zijn toch alle oorzaken gevonden. Een daarvan was het nieuwe VIRM.