Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 23:54:58
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
16 December 2025, 23:34:55
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door Edwin2121992
16 December 2025, 23:30:18
Pappe und Nass-Halten, een TT modulebaantje door Kees-Jan
16 December 2025, 23:29:46
Rondom Charlois door Alewijn
16 December 2025, 23:22:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door defender
16 December 2025, 23:04:19
EifelBurgenBahn door Frank 123
16 December 2025, 23:03:41
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door Jan-Peter
16 December 2025, 22:52:24
ESU V5 Decoder setting door NS2408
16 December 2025, 22:46:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
16 December 2025, 22:41:11
Goede wensen voor 2026 door Frank 123
16 December 2025, 22:26:36
Modellbau Lingen 2026 door Frank 123
16 December 2025, 22:13:49
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
16 December 2025, 21:44:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
16 December 2025, 21:39:02
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
16 December 2025, 21:26:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
16 December 2025, 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Rick
16 December 2025, 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling door Rick
16 December 2025, 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ad Cleijsen
16 December 2025, 20:44:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 20:38:46
Zee. Land. door Huup
16 December 2025, 19:59:34
Terschellinger Spoor door FritsT
16 December 2025, 19:48:06
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
16 December 2025, 18:55:06
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
16 December 2025, 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
16 December 2025, 17:57:27
20 jaar BNLS jubileum door KNed
16 December 2025, 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
16 December 2025, 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
16 December 2025, 16:07:09
Starter met spoor G door MOVisser
16 December 2025, 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
16 December 2025, 14:32:56
  

Auteur Topic: Toch maar geen nieuwe sprinter???  (gelezen 7069 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #30 Gepost op: 10 December 2009, 12:37:40 »
Wel erg sneu voor de mensen in de SLT en de treinen er achter. Gezien de moeite die NSR doet om ons en voornaamlijk de forens in de trein te krijgen, is dat extra wrang.

Volgens mij is dit filmpje dus misleidende reclame. Heb daarover al een discussie gestart op 3-railforum. Maar daar blijkt men toch vrij mild over NS te oordelen.

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #31 Gepost op: 10 December 2009, 21:50:18 »
Maar daar blijkt men toch vrij mild over NS te oordelen.

Als je in de ochtendspits op het traject Gouda-Den Haag CS de SLT, ondanks al zijn vertragingen, vergelijkt met de auto en zijn dagelijkse file's, dan is het zeer terecht dat men vrij mild over de NS oordeelt.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #32 Gepost op: 11 December 2009, 00:28:13 »
's nachts, zonder reizigers, op een baanvak zonder goederentreinen.
Het stadium testen zonder reizigers heeft men ook allang gedaan en men test ze juist nu in de reizigersdienst.
Simpel omdat je dat op een gegeven moment moet doen omdat die reizigers ook invloed hebben op een stel zijn gedrag...

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #33 Gepost op: 11 December 2009, 21:50:29 »
Het stadium testen zonder reizigers heeft men ook allang gedaan en men test ze juist nu in de reizigersdienst.
Simpel omdat je dat op een gegeven moment moet doen omdat die reizigers ook invloed hebben op een stel zijn gedrag...


Maar niet op de software. En daar zijn nu juist de problemen mee.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #34 Gepost op: 11 December 2009, 23:03:10 »
Dat betwijfel ik. Als jij maar vaak genoeg op verschillende knopjes gaat drukken (SOS, deur openen, invalide, etc etc) dan krijg jij de boordcomputer vast wel overstuur.
EDIT: Alleen of dit echt softwarematig is of dat het gewoon met de hardware te maken heeft weet ik niet...
« Laatst bewerkt op: 11 December 2009, 23:05:36 door laurent »
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #35 Gepost op: 12 December 2009, 02:51:01 »
Maar niet op de software. En daar zijn nu juist de problemen mee.
Mja, problemen zijn er onderandere dus met de ATB software die bij SLT reageert op een bepaalde storingssituatie in de baan.

Een situatie die je op een ander alleen s´nachts en zonder goederentreinen bereden baanvak nooit gevonden had...

Testen is meer dan alleen simpelweg de fouten eruit halen, dat is ook de fouten oplossen en die oplossingen weer beproeven. Daar gaat mening meer wek in zitten dan soms weleens gedacht wordt.

Bedoel, als het allemaal zo simpel was als hier gedacht wordt, waarom steken de gespecialiseerde mensen van Bombardier er dan zo veel tijd in, terwijl hun dat bakken met geld kost...  ???

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #36 Gepost op: 12 December 2009, 22:21:07 »
Beste stuurlui staan aan wal?
Ben eigenlijk wel benieuwd of het bij die softwareontwikkeling net zo is gegaan als ons (werktuigbouwkunde studenten) tijdens een project gezamelijk met elektro zo gedrilled wordt. Voldoende overleggen (minimaal wekelijks!), herhalen, herhalen, herhalen en duidelijke afspraken die je iedere vergadering herhaalt. Hierbij mag je voor de E Bombardier neerzetten en voor de W Siemens. :P Kan me niet voorstellen dat er daar niet aan goed overleg wordt gedaan, maar toch...
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #37 Gepost op: 14 December 2009, 23:14:08 »
Mja, problemen zijn er onderandere dus met de ATB software die bij SLT reageert op een bepaalde storingssituatie in de baan.

Een situatie die je op een ander alleen s´nachts en zonder goederentreinen bereden baanvak nooit gevonden had...

Testen is meer dan alleen simpelweg de fouten eruit halen, dat is ook de fouten oplossen en die oplossingen weer beproeven. Daar gaat mening meer wek in zitten dan soms weleens gedacht wordt.

Bedoel, als het allemaal zo simpel was als hier gedacht wordt, waarom steken de gespecialiseerde mensen van Bombardier er dan zo veel tijd in, terwijl hun dat bakken met geld kost...  ???

Dan ga je die situatie dus 's nachts nabootsen, desnoods met een test goederentrein, testreizigers, etcetera.

Ik weet heel goed dat dat geen garantie is dat de storing dan ook optreedt. Heb ook wel eens spookstoringen gehad, die niet bleken te reproduceren. Uiteindelijk zijn toch alle oorzaken gevonden. Een daarvan was het nieuwe VIRM.