Wel erg sneu voor de mensen in de SLT en de treinen er achter. Gezien de moeite die NSR doet om ons en voornaamlijk de forens in de trein te krijgen, is dat extra wrang.
Maar daar blijkt men toch vrij mild over NS te oordelen.
's nachts, zonder reizigers, op een baanvak zonder goederentreinen.
Het stadium testen zonder reizigers heeft men ook allang gedaan en men test ze juist nu in de reizigersdienst.Simpel omdat je dat op een gegeven moment moet doen omdat die reizigers ook invloed hebben op een stel zijn gedrag...
Maar niet op de software. En daar zijn nu juist de problemen mee.
Mja, problemen zijn er onderandere dus met de ATB software die bij SLT reageert op een bepaalde storingssituatie in de baan.Een situatie die je op een ander alleen s´nachts en zonder goederentreinen bereden baanvak nooit gevonden had...Testen is meer dan alleen simpelweg de fouten eruit halen, dat is ook de fouten oplossen en die oplossingen weer beproeven. Daar gaat mening meer wek in zitten dan soms weleens gedacht wordt.Bedoel, als het allemaal zo simpel was als hier gedacht wordt, waarom steken de gespecialiseerde mensen van Bombardier er dan zo veel tijd in, terwijl hun dat bakken met geld kost...