Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:43:11
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Tjalling
Vandaag om 22:42:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 22:18:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:58:54
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 21:41:46
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 21:39:59
Contact gegevens Roco NL door André82
Vandaag om 21:28:32
Station Steenwijk poging 2 door Spoor010
Vandaag om 21:19:32
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
Vandaag om 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
Vandaag om 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 19:41:54
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 19:38:36
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
Vandaag om 19:14:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 18:53:51
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:24:08
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
  

Auteur Topic: Toch maar geen nieuwe sprinter???  (gelezen 7089 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #30 Gepost op: 10 December 2009, 12:37:40 »
Wel erg sneu voor de mensen in de SLT en de treinen er achter. Gezien de moeite die NSR doet om ons en voornaamlijk de forens in de trein te krijgen, is dat extra wrang.

Volgens mij is dit filmpje dus misleidende reclame. Heb daarover al een discussie gestart op 3-railforum. Maar daar blijkt men toch vrij mild over NS te oordelen.

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #31 Gepost op: 10 December 2009, 21:50:18 »
Maar daar blijkt men toch vrij mild over NS te oordelen.

Als je in de ochtendspits op het traject Gouda-Den Haag CS de SLT, ondanks al zijn vertragingen, vergelijkt met de auto en zijn dagelijkse file's, dan is het zeer terecht dat men vrij mild over de NS oordeelt.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #32 Gepost op: 11 December 2009, 00:28:13 »
's nachts, zonder reizigers, op een baanvak zonder goederentreinen.
Het stadium testen zonder reizigers heeft men ook allang gedaan en men test ze juist nu in de reizigersdienst.
Simpel omdat je dat op een gegeven moment moet doen omdat die reizigers ook invloed hebben op een stel zijn gedrag...

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #33 Gepost op: 11 December 2009, 21:50:29 »
Het stadium testen zonder reizigers heeft men ook allang gedaan en men test ze juist nu in de reizigersdienst.
Simpel omdat je dat op een gegeven moment moet doen omdat die reizigers ook invloed hebben op een stel zijn gedrag...


Maar niet op de software. En daar zijn nu juist de problemen mee.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #34 Gepost op: 11 December 2009, 23:03:10 »
Dat betwijfel ik. Als jij maar vaak genoeg op verschillende knopjes gaat drukken (SOS, deur openen, invalide, etc etc) dan krijg jij de boordcomputer vast wel overstuur.
EDIT: Alleen of dit echt softwarematig is of dat het gewoon met de hardware te maken heeft weet ik niet...
« Laatst bewerkt op: 11 December 2009, 23:05:36 door laurent »
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #35 Gepost op: 12 December 2009, 02:51:01 »
Maar niet op de software. En daar zijn nu juist de problemen mee.
Mja, problemen zijn er onderandere dus met de ATB software die bij SLT reageert op een bepaalde storingssituatie in de baan.

Een situatie die je op een ander alleen s´nachts en zonder goederentreinen bereden baanvak nooit gevonden had...

Testen is meer dan alleen simpelweg de fouten eruit halen, dat is ook de fouten oplossen en die oplossingen weer beproeven. Daar gaat mening meer wek in zitten dan soms weleens gedacht wordt.

Bedoel, als het allemaal zo simpel was als hier gedacht wordt, waarom steken de gespecialiseerde mensen van Bombardier er dan zo veel tijd in, terwijl hun dat bakken met geld kost...  ???

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #36 Gepost op: 12 December 2009, 22:21:07 »
Beste stuurlui staan aan wal?
Ben eigenlijk wel benieuwd of het bij die softwareontwikkeling net zo is gegaan als ons (werktuigbouwkunde studenten) tijdens een project gezamelijk met elektro zo gedrilled wordt. Voldoende overleggen (minimaal wekelijks!), herhalen, herhalen, herhalen en duidelijke afspraken die je iedere vergadering herhaalt. Hierbij mag je voor de E Bombardier neerzetten en voor de W Siemens. :P Kan me niet voorstellen dat er daar niet aan goed overleg wordt gedaan, maar toch...
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #37 Gepost op: 14 December 2009, 23:14:08 »
Mja, problemen zijn er onderandere dus met de ATB software die bij SLT reageert op een bepaalde storingssituatie in de baan.

Een situatie die je op een ander alleen s´nachts en zonder goederentreinen bereden baanvak nooit gevonden had...

Testen is meer dan alleen simpelweg de fouten eruit halen, dat is ook de fouten oplossen en die oplossingen weer beproeven. Daar gaat mening meer wek in zitten dan soms weleens gedacht wordt.

Bedoel, als het allemaal zo simpel was als hier gedacht wordt, waarom steken de gespecialiseerde mensen van Bombardier er dan zo veel tijd in, terwijl hun dat bakken met geld kost...  ???

Dan ga je die situatie dus 's nachts nabootsen, desnoods met een test goederentrein, testreizigers, etcetera.

Ik weet heel goed dat dat geen garantie is dat de storing dan ook optreedt. Heb ook wel eens spookstoringen gehad, die niet bleken te reproduceren. Uiteindelijk zijn toch alle oorzaken gevonden. Een daarvan was het nieuwe VIRM.