Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke winkel voert deze merken? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:38:23
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 13:28:17
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Eric B
Vandaag om 13:23:27
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door saskia
Vandaag om 12:52:11
Mijn-bouw Indonesie door NS264
Vandaag om 12:45:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:27:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 12:21:52
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 11:37:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 11:33:42
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door grossraumwagen
Vandaag om 11:21:29
Vraag Lima DDM 149868 handleiding door V200-G2000
Vandaag om 11:04:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 10:17:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Simplex
Vandaag om 10:01:07
Minder wissels door Eric B
Vandaag om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan door ruudns
Vandaag om 08:23:41
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Lambert
Vandaag om 07:50:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 07:38:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:18:08
6 en 7 september terug naar toen door Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Raadplaatje door Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf door Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
06 September 2025, 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen door Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
06 September 2025, 13:47:25
  

Auteur Topic: Toch maar geen nieuwe sprinter???  (gelezen 6740 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #15 Gepost op: 05 December 2009, 09:25:46 »
Sicco,

Ik wist het, gelukkig iemand die er iets meer verstand van heeft! Dat bedoelde ik, de SM90.  (y)

@Marco: ik weet het antwoord niet, maar die Stadlers reden er toch al, bij een ander bedrijf. Terwijl de NS Duitse treinstellen aangepast heeft naar eigen NS-wens, dus eigenlijk weer 'storingen' inbouwt omdat het deels nieuw is. Maar..., nu moet ik toegeven dat deze info uit diverse bladen komt, en het best wel eens iets anders in elkaar zou kunnen zitten, dus ik laat me graag verbeteren.

Gr, Bert

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #16 Gepost op: 05 December 2009, 09:48:09 »
Dat vermoed ik dus ook, dat de problemen komen doordat NS het product van Siemens verregaand heeft laten aanpassen aan hun eigen wensen.  Waarom koopt NS niet gewoon iets van de plank? Ook die Duitse treinstellen waren toch wel geschikt voor het het personenvervoer per spoor? Nu loopt men tegen veel hogere kosten aan en negatieve publiciteit. Ik kan mij niet voorstellen dat voordelen van de aanpassingen daar tegen opwegen.

Groeten,

Marco


Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #17 Gepost op: 05 December 2009, 10:44:02 »
Omdat Duitsland Nederland niet is, de SLT's zijn bijna "van de plank" maar er zijn altijd aanpassingen nodig, denk maar aan b.v. de 2200en die naar Belgie verkocht werden, die zijn ook aangepast.
Vr. groeten,
Bob

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1981
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #18 Gepost op: 05 December 2009, 11:12:43 »
Hallo

@ Bert , Marco

Er zijn al wereldwijd ruim 400 GTW's gebouwd , oa voor Arriva en Veolia . Deze maatschappijen hebben de laatste uitvoering in bedrijf . Bij Arriva geplaagd door veel storingen .

Jos

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #19 Gepost op: 05 December 2009, 11:19:31 »
was het destijds met de 6400 diesels ook niet zo,dat er zo veel gewijzigd was tov. van de oorspronkelijke MAK?
Daar waren meen ik in het begin ook nogal wat kinderziektes.
Overigens is het van alle tijden hoor...,Zie de 2600 diesels en de 2801,SM 90 en ga maar door.
Groetjes Patrick

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8531
  • Spoor N
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #20 Gepost op: 05 December 2009, 15:36:45 »
Wat denken we van NU!

Het blijkt te werken, dan ga natuurlijk vooral overwegen om nieuwe treinstellen aan te schaffen, die eerst gebouwd moeten worden en daarna waarschijnlijk ook weer eens kinderziekten bevatten... Hoeveel jaar zijn we dan verder... Dit soort gedrag snap ik dus echt niet.
Het blijkt dus juist nog niet goed te werken, als dat wel zo is begint de levering weer. De rest van je bericht snap ik niet helemaal, heb je het nu over de SLT of niet?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #21 Gepost op: 08 December 2009, 22:47:36 »
Heeft Arriva ook zoveel problemen gehad bij het afnemen en in dienst nemen van hun Stadler GTW's?

Groet,

Marco

De elektrische GTW's van Arriva zijn de eerste die gebouwd zij voor 1500V en de typische eisen van het Nederlandse spoorwegnet (zoals stoorstromen).
De toelating, afname en indienststelling is nagenoeg vlekkeloos verlopen.

NS, Siemens en Bombardier kunnen hier een puntje aan zuigen.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #22 Gepost op: 08 December 2009, 23:59:05 »
Dit soort problemen komt vaker voor. Ook NMBS heeft problemen met de afname van de nieuwe reeks 18 locomotieven. En dat zijn eigenlijk gewoon 3e generatie Eurosprinters (na Taurus en 189) waar er ook al vele honderden van rondrijden.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #23 Gepost op: 09 December 2009, 00:07:44 »
En niet alleen de Reeks 18, ook de reeks 13 kampte ook met de nodige kinderziektes.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #24 Gepost op: 09 December 2009, 12:05:44 »
Alstom lukt het momenteel ook niet om de Lirex/BR 440 bij de DB aan de praat te krijgen. Bombardiers TalentII / BR 442 gaat ook al helemaal niet goed.

Dat een product ergens anders al rijdt, dat duidt precies het probleem: ergens anders, andere systemen, andere omstandigheden, andere maatvoeringen, andere eisen, andere politiek. En dan krijgt de industrie ook steeds minder tijd om de producten uit te ontwikkelingen....

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #25 Gepost op: 09 December 2009, 12:30:48 »
Als dagelijks gebruiker cq slachtoffer van de nieuwe Sprinter heb ik al menig uurtje in de trein of op het perron verspeeld, nadat deze Sprinter afgelopen november een herkansing kregen in de dienstregeling Den Haag CS-Gouda Goverwelle en Rotterdam CS-Utrecht CS.

Los van nog wat resterend klein leed, zoals slecht werkende verwarming in de 1e klasse i.c.m. een iets te sterke luchtverversing, zijn de grootste problemen met de software verholpen, m.n. het uit- en inschuivende treeplankje gaf vaak reden tot storing.

Het is nu wachten totdat de treinstellen ook gekoppeld kunnen gaan rijden, maar dat zal naar verwachting op korte termijn ook storingsvrij mogelijk zijn.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #26 Gepost op: 09 December 2009, 23:14:20 »
Vandaag was het weer feest bij Voorburg.... IC drie kwartier vertraging.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2356
  • Bnlx treinendokter.
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #27 Gepost op: 10 December 2009, 00:01:45 »
Ja, Er stond vanmorgen (09:20) een SLT zo'n 70 meter voor t begin van Station Voorburg. Alle lichten uit.
Achter de SLT had zich op dat moment al een stoet van vier andere treinen, in de voorgaande  blokken opgesteld. Vanaf de A4 (uit richting Rijswijk/ Den Haag Zuid) heb je even een zeer aaardig overzicht over t stuk spoor tussen Zoetermeer en Voorburg.

Meestal rijden de treinen daar sneller dan de auto's rond die tijd. Echter vanochtend had NSR een file na een eerder technisch mankement...

Wel erg sneu voor de mensen in de SLT en de treinen er achter. Gezien de moeite die NSR doet om ons en voornaamlijk de forens in de trein te krijgen, is dat extra wrang.

Vriendelijke groeten,
Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #28 Gepost op: 10 December 2009, 09:37:48 »
klinkt bijna dat het beter is om nieuw materieel op minder drukke baanvakken te testen...

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #29 Gepost op: 10 December 2009, 12:35:06 »
klinkt bijna dat het beter is om nieuw materieel op minder drukke baanvakken te testen...

's nachts, zonder reizigers, op een baanvak zonder goederentreinen.