Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:27:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door DJV
Vandaag om 01:29:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 01:25:17
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 01:22:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 00:57:39
Duits transport, waar in NL? door Spelfaut
Vandaag om 00:54:45
Rondom Charlois door ArjanB
Vandaag om 00:32:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
25 October 2025, 23:31:58
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
25 October 2025, 23:14:28
Raadplaatje door eemstede
25 October 2025, 23:04:07
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
25 October 2025, 22:47:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
25 October 2025, 22:32:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
Camp 3 door Lucien
25 October 2025, 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
25 October 2025, 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
25 October 2025, 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
25 October 2025, 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
25 October 2025, 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
25 October 2025, 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
25 October 2025, 19:46:28
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
25 October 2025, 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
25 October 2025, 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
25 October 2025, 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
25 October 2025, 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
25 October 2025, 18:29:58
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
25 October 2025, 18:28:00
Märklin 2025 door borotof
25 October 2025, 17:19:47
  

Auteur Topic: Toch maar geen nieuwe sprinter???  (gelezen 6940 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #30 Gepost op: 10 December 2009, 12:37:40 »
Wel erg sneu voor de mensen in de SLT en de treinen er achter. Gezien de moeite die NSR doet om ons en voornaamlijk de forens in de trein te krijgen, is dat extra wrang.

Volgens mij is dit filmpje dus misleidende reclame. Heb daarover al een discussie gestart op 3-railforum. Maar daar blijkt men toch vrij mild over NS te oordelen.

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #31 Gepost op: 10 December 2009, 21:50:18 »
Maar daar blijkt men toch vrij mild over NS te oordelen.

Als je in de ochtendspits op het traject Gouda-Den Haag CS de SLT, ondanks al zijn vertragingen, vergelijkt met de auto en zijn dagelijkse file's, dan is het zeer terecht dat men vrij mild over de NS oordeelt.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #32 Gepost op: 11 December 2009, 00:28:13 »
's nachts, zonder reizigers, op een baanvak zonder goederentreinen.
Het stadium testen zonder reizigers heeft men ook allang gedaan en men test ze juist nu in de reizigersdienst.
Simpel omdat je dat op een gegeven moment moet doen omdat die reizigers ook invloed hebben op een stel zijn gedrag...

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #33 Gepost op: 11 December 2009, 21:50:29 »
Het stadium testen zonder reizigers heeft men ook allang gedaan en men test ze juist nu in de reizigersdienst.
Simpel omdat je dat op een gegeven moment moet doen omdat die reizigers ook invloed hebben op een stel zijn gedrag...


Maar niet op de software. En daar zijn nu juist de problemen mee.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #34 Gepost op: 11 December 2009, 23:03:10 »
Dat betwijfel ik. Als jij maar vaak genoeg op verschillende knopjes gaat drukken (SOS, deur openen, invalide, etc etc) dan krijg jij de boordcomputer vast wel overstuur.
EDIT: Alleen of dit echt softwarematig is of dat het gewoon met de hardware te maken heeft weet ik niet...
« Laatst bewerkt op: 11 December 2009, 23:05:36 door laurent »
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #35 Gepost op: 12 December 2009, 02:51:01 »
Maar niet op de software. En daar zijn nu juist de problemen mee.
Mja, problemen zijn er onderandere dus met de ATB software die bij SLT reageert op een bepaalde storingssituatie in de baan.

Een situatie die je op een ander alleen s´nachts en zonder goederentreinen bereden baanvak nooit gevonden had...

Testen is meer dan alleen simpelweg de fouten eruit halen, dat is ook de fouten oplossen en die oplossingen weer beproeven. Daar gaat mening meer wek in zitten dan soms weleens gedacht wordt.

Bedoel, als het allemaal zo simpel was als hier gedacht wordt, waarom steken de gespecialiseerde mensen van Bombardier er dan zo veel tijd in, terwijl hun dat bakken met geld kost...  ???

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #36 Gepost op: 12 December 2009, 22:21:07 »
Beste stuurlui staan aan wal?
Ben eigenlijk wel benieuwd of het bij die softwareontwikkeling net zo is gegaan als ons (werktuigbouwkunde studenten) tijdens een project gezamelijk met elektro zo gedrilled wordt. Voldoende overleggen (minimaal wekelijks!), herhalen, herhalen, herhalen en duidelijke afspraken die je iedere vergadering herhaalt. Hierbij mag je voor de E Bombardier neerzetten en voor de W Siemens. :P Kan me niet voorstellen dat er daar niet aan goed overleg wordt gedaan, maar toch...
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #37 Gepost op: 14 December 2009, 23:14:08 »
Mja, problemen zijn er onderandere dus met de ATB software die bij SLT reageert op een bepaalde storingssituatie in de baan.

Een situatie die je op een ander alleen s´nachts en zonder goederentreinen bereden baanvak nooit gevonden had...

Testen is meer dan alleen simpelweg de fouten eruit halen, dat is ook de fouten oplossen en die oplossingen weer beproeven. Daar gaat mening meer wek in zitten dan soms weleens gedacht wordt.

Bedoel, als het allemaal zo simpel was als hier gedacht wordt, waarom steken de gespecialiseerde mensen van Bombardier er dan zo veel tijd in, terwijl hun dat bakken met geld kost...  ???

Dan ga je die situatie dus 's nachts nabootsen, desnoods met een test goederentrein, testreizigers, etcetera.

Ik weet heel goed dat dat geen garantie is dat de storing dan ook optreedt. Heb ook wel eens spookstoringen gehad, die niet bleken te reproduceren. Uiteindelijk zijn toch alle oorzaken gevonden. Een daarvan was het nieuwe VIRM.