Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 16:37:13
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 16:05:50
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 16:03:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 15:56:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Rudy0907
Vandaag om 13:42:57
Sfeer op je modelbaan door Bouwer
Vandaag om 13:41:19
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:35:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
  

Auteur Topic: Toch maar geen nieuwe sprinter???  (gelezen 6647 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #15 Gepost op: 05 December 2009, 09:25:46 »
Sicco,

Ik wist het, gelukkig iemand die er iets meer verstand van heeft! Dat bedoelde ik, de SM90.  (y)

@Marco: ik weet het antwoord niet, maar die Stadlers reden er toch al, bij een ander bedrijf. Terwijl de NS Duitse treinstellen aangepast heeft naar eigen NS-wens, dus eigenlijk weer 'storingen' inbouwt omdat het deels nieuw is. Maar..., nu moet ik toegeven dat deze info uit diverse bladen komt, en het best wel eens iets anders in elkaar zou kunnen zitten, dus ik laat me graag verbeteren.

Gr, Bert

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #16 Gepost op: 05 December 2009, 09:48:09 »
Dat vermoed ik dus ook, dat de problemen komen doordat NS het product van Siemens verregaand heeft laten aanpassen aan hun eigen wensen.  Waarom koopt NS niet gewoon iets van de plank? Ook die Duitse treinstellen waren toch wel geschikt voor het het personenvervoer per spoor? Nu loopt men tegen veel hogere kosten aan en negatieve publiciteit. Ik kan mij niet voorstellen dat voordelen van de aanpassingen daar tegen opwegen.

Groeten,

Marco


Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #17 Gepost op: 05 December 2009, 10:44:02 »
Omdat Duitsland Nederland niet is, de SLT's zijn bijna "van de plank" maar er zijn altijd aanpassingen nodig, denk maar aan b.v. de 2200en die naar Belgie verkocht werden, die zijn ook aangepast.
Vr. groeten,
Bob

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #18 Gepost op: 05 December 2009, 11:12:43 »
Hallo

@ Bert , Marco

Er zijn al wereldwijd ruim 400 GTW's gebouwd , oa voor Arriva en Veolia . Deze maatschappijen hebben de laatste uitvoering in bedrijf . Bij Arriva geplaagd door veel storingen .

Jos

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #19 Gepost op: 05 December 2009, 11:19:31 »
was het destijds met de 6400 diesels ook niet zo,dat er zo veel gewijzigd was tov. van de oorspronkelijke MAK?
Daar waren meen ik in het begin ook nogal wat kinderziektes.
Overigens is het van alle tijden hoor...,Zie de 2600 diesels en de 2801,SM 90 en ga maar door.
Groetjes Patrick

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #20 Gepost op: 05 December 2009, 15:36:45 »
Wat denken we van NU!

Het blijkt te werken, dan ga natuurlijk vooral overwegen om nieuwe treinstellen aan te schaffen, die eerst gebouwd moeten worden en daarna waarschijnlijk ook weer eens kinderziekten bevatten... Hoeveel jaar zijn we dan verder... Dit soort gedrag snap ik dus echt niet.
Het blijkt dus juist nog niet goed te werken, als dat wel zo is begint de levering weer. De rest van je bericht snap ik niet helemaal, heb je het nu over de SLT of niet?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #21 Gepost op: 08 December 2009, 22:47:36 »
Heeft Arriva ook zoveel problemen gehad bij het afnemen en in dienst nemen van hun Stadler GTW's?

Groet,

Marco

De elektrische GTW's van Arriva zijn de eerste die gebouwd zij voor 1500V en de typische eisen van het Nederlandse spoorwegnet (zoals stoorstromen).
De toelating, afname en indienststelling is nagenoeg vlekkeloos verlopen.

NS, Siemens en Bombardier kunnen hier een puntje aan zuigen.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #22 Gepost op: 08 December 2009, 23:59:05 »
Dit soort problemen komt vaker voor. Ook NMBS heeft problemen met de afname van de nieuwe reeks 18 locomotieven. En dat zijn eigenlijk gewoon 3e generatie Eurosprinters (na Taurus en 189) waar er ook al vele honderden van rondrijden.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #23 Gepost op: 09 December 2009, 00:07:44 »
En niet alleen de Reeks 18, ook de reeks 13 kampte ook met de nodige kinderziektes.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #24 Gepost op: 09 December 2009, 12:05:44 »
Alstom lukt het momenteel ook niet om de Lirex/BR 440 bij de DB aan de praat te krijgen. Bombardiers TalentII / BR 442 gaat ook al helemaal niet goed.

Dat een product ergens anders al rijdt, dat duidt precies het probleem: ergens anders, andere systemen, andere omstandigheden, andere maatvoeringen, andere eisen, andere politiek. En dan krijgt de industrie ook steeds minder tijd om de producten uit te ontwikkelingen....

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #25 Gepost op: 09 December 2009, 12:30:48 »
Als dagelijks gebruiker cq slachtoffer van de nieuwe Sprinter heb ik al menig uurtje in de trein of op het perron verspeeld, nadat deze Sprinter afgelopen november een herkansing kregen in de dienstregeling Den Haag CS-Gouda Goverwelle en Rotterdam CS-Utrecht CS.

Los van nog wat resterend klein leed, zoals slecht werkende verwarming in de 1e klasse i.c.m. een iets te sterke luchtverversing, zijn de grootste problemen met de software verholpen, m.n. het uit- en inschuivende treeplankje gaf vaak reden tot storing.

Het is nu wachten totdat de treinstellen ook gekoppeld kunnen gaan rijden, maar dat zal naar verwachting op korte termijn ook storingsvrij mogelijk zijn.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #26 Gepost op: 09 December 2009, 23:14:20 »
Vandaag was het weer feest bij Voorburg.... IC drie kwartier vertraging.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #27 Gepost op: 10 December 2009, 00:01:45 »
Ja, Er stond vanmorgen (09:20) een SLT zo'n 70 meter voor t begin van Station Voorburg. Alle lichten uit.
Achter de SLT had zich op dat moment al een stoet van vier andere treinen, in de voorgaande  blokken opgesteld. Vanaf de A4 (uit richting Rijswijk/ Den Haag Zuid) heb je even een zeer aaardig overzicht over t stuk spoor tussen Zoetermeer en Voorburg.

Meestal rijden de treinen daar sneller dan de auto's rond die tijd. Echter vanochtend had NSR een file na een eerder technisch mankement...

Wel erg sneu voor de mensen in de SLT en de treinen er achter. Gezien de moeite die NSR doet om ons en voornaamlijk de forens in de trein te krijgen, is dat extra wrang.

Vriendelijke groeten,
Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #28 Gepost op: 10 December 2009, 09:37:48 »
klinkt bijna dat het beter is om nieuw materieel op minder drukke baanvakken te testen...

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:Toch maar geen nieuwe sprinter???
« Reactie #29 Gepost op: 10 December 2009, 12:35:06 »
klinkt bijna dat het beter is om nieuw materieel op minder drukke baanvakken te testen...

's nachts, zonder reizigers, op een baanvak zonder goederentreinen.