Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Zoekfunctie ? door nighttrain1
Vandaag om 14:34:20
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
  

Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 6348727 keer)

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Raadplaatje
« Reactie #75105 Gepost op: 07 november 2019, 09:52:11 »
*een kleine hint,de foto stamt uit 2005 en er is 1 groot ding weg geshopt om het niet te makkelijk te maken qua herkenbaarheid*
(al blijkt deze toch lastiger dan verwacht zo merk ik  ;D )
Ik vind dat dus niet kunnen. Je plaatst de foto zoals die is of niet. Teksten mag je eventueel nog overstrepen (duidelijk laten zien en benoemen, zoals nu ook gebeurt ), maar als we gebouwen gaan weglaten, Dat kan dus niet. Dan maken we een foto van een lok in parijs en shoppen de eifeltoren weg. Probeer je foto zo te maken dat die objecten er niet zijn, snij eventueel wat weg, maar de rader mag er wel van uitgaan dat wat hij ziet, dat dat er ook is (of niet is). En ander staat je plaatje maar eventjes. Het spelletje heet raadplaatje en niet 'hoe lang kan mijn plaatje staan'

Groet,
Michel
« Laatst bewerkt op: 07 november 2019, 12:19:19 door tothebeach »

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1173
Re: Raadplaatje
« Reactie #75106 Gepost op: 07 november 2019, 11:18:45 »
Geheel eens met tothebeach!
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Daan Neijenhuis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1508
  • HCC!m-IG
Re: Raadplaatje
« Reactie #75107 Gepost op: 07 november 2019, 17:08:36 »
Ik wil dan de originele plaat wel eens zien. Kijken of hij dan echt te makkelijk was geweest ;D
Wanneer lees je nou een handleiding?   ;D

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Raadplaatje
« Reactie #75108 Gepost op: 07 november 2019, 17:17:58 »
Juist inderdaad laat de originele plaat maar zien,en by the way dan moet je ook nog bekend zijn in dat gebied wil je het vinden.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Raadplaatje
« Reactie #75109 Gepost op: 07 november 2019, 19:01:28 »
Zwijndrechtse waard?
1 oktober 2005. Ter gelegenheid van een open dag van ProRail (bron Nico Spilt)?

RHJV+PG Zwijndrecht, Nederland
Daarmee ben je er wat t mij betreft wel,de opendag op Kijfhoek,waarbij de SSN een pendeltrein verzorgde tussen station Zwd en Kfh.
Voor de mensen die t origineel willen zien,omdat men denkt dat ik heel erg heb gesjopt op die foto,hierbij die plaat van t origineel.
Die lichtmast rechts,had ik weg gewerkt,omdat dat wel erg specifiek leek voor maar 1 plek waar ik van weet dat ze worden gebruikt.

Zo zien jullie maar weer,zo ernstig is er nie gesjopt,en vele doen dat op volgens mij dezelfde manier.
Trek jullie conclusie en als men het er niet mee eens is dat ik ook heb gesjopt,dan mag wie ook (incl de winnaar) van het correcte antwoord een nieuwe raadplaat plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 07 november 2019, 19:04:05 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Raadplaatje
« Reactie #75110 Gepost op: 07 november 2019, 19:36:16 »
Die lichtmast rechts,had ik weg gewerkt,omdat dat wel erg specifiek leek voor maar 1 plek waar ik van weet dat ze worden gebruikt.
Dus??? De foto iets bijknippen had tot hetzelfde resultaat geleid. Shoppen was dus niet nodig geweest.

Zo zien jullie maar weer,zo ernstig is er nie gesjopt,en vele doen dat op volgens mij dezelfde manier.
Ik vind het dus wel kwalijk. Waar ligt de grens? En het is niet nodig. Nogmaals: het doel van het spelletje is om een plaatje te raden en niet om je plaatje zo lang mogelijk te laten staan. En door dit wegshoppen van de mast zou het misschien sneller geraden zijn, juist omdat de mast erg herkenbaar is. En dat is niet erg, dan kan je weer een volgende raden. Want dat is juist leuk.

(...) en vele doen dat op volgens mij dezelfde manier.
Daarnaast vind ik deze opmerking ernstiger. Want wie zijn dat dan, graag namen en voorbeelden? Of is dit zo'n algemene opmerking, die je niet kunt onderbouwen, maar waarmee je alleen jouw gelijk wilt claimen?

Groet,
michel

HIJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re: Raadplaatje
« Reactie #75111 Gepost op: 07 november 2019, 19:39:37 »
Ik vond het een bijzonder lastige raadplaat, maar
dan moet je ook nog bekend zijn in dat gebied wil je het vinden
...dat ben ik dus niet. Dus op deze manier is wel het speelveld geëffend voor alle spelers.
Wellicht had dan een andere uitsnede meer op zijn plaats geweest, maar dit is een keuze, daar wil ik niets over zeggen. Was de hint er direct bij gegeven, dan had hij misschien nooit zo lastig geweest.

[Terwijl ik dit typ, heeft Tijgernootje (Floris) het origineel geplaatst, er blijkt een lichtmast te zijn weggepoetst, lijkt mij niet echt schokkend..

Overigens ben ik aan de hand van de andere hints tot dit antwoord gekomen, niet door wat ik niet wist dat er miste...

Een evenement, pendeltrein, 2005 en de 01 1075 (die volgens de website van Nico Spilt in dat jaar ook van nummer is veranderd, dus moest het ook weer daarna zijn.. )
brachten mij tot het antwoord:
Rotterdam Kijfhoek, 1 oktober 2005. Ter gelegenheid van een open dag van ProRail... pendelde de SSN tussen Zwijndrecht en de Kijfhoek...Op kop loc 01 1075...   Ergens halverwege de pagina.
Daarna was het zoeken tussen Zwijndrecht en de Kijfhoek naar de exacte locatie van waar de foto genomen was.
Volgens mij Hier

P.S. ik claim niet het goede antwoord gegeven te hebben :angel:

Dus met uw permissie plaats ik de volgende plaat  ;)



Waarbij ik er maar gelijk bij vermeld dat de bedrijfsnaam is weggepoets, anders is hij wel heel makkelijk...

Waar staat deze combinatie?
« Laatst bewerkt op: 08 november 2019, 19:22:40 door Bert van Gelder »
Mvg, Eric

Daan Neijenhuis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1508
  • HCC!m-IG
Re: Raadplaatje
« Reactie #75112 Gepost op: 07 november 2019, 22:08:17 »
Fraaie lantaarnpaal  ;D  Had ik niet direct de Kijfhoek bij bedacht, maar was wel een uitdaging geweest om te vinden.
De rest van de plaat deed zo landelijk aan, dat je het niet op een rangeerterrein zou gaan zoeken.

voor de verssche plaet: Kein Ahnung  :)

ondertussen de spullen voor Houten Digitaal klaarzetten, morgenmiddag opbouwen en dan twee volle dagen ergens op het HCC!m eiland te vinden (ze zeggen dat ik op m'n Avatar lijk)
Wanneer lees je nou een handleiding?   ;D

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Raadplaatje
« Reactie #75113 Gepost op: 07 november 2019, 23:10:26 »
Die lantaarn viel mij dan niet op.of beter gezegd dan had ik het ook niet gevonden,want ik was  nog altijd platteland het zoeken maar goed.

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Raadplaatje
« Reactie #75114 Gepost op: 08 november 2019, 10:04:55 »
Tagesrestaurant Goodies, Zeughausstrasse 37, Sursee, Schweiz
Jeanne Kok

HIJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re: Raadplaatje
« Reactie #75115 Gepost op: 08 november 2019, 10:07:10 »
Correct en tevens juist! (y)

Toch makkelijker dan ik dacht... Hoe heb je dat gevonden?
Mvg, Eric

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Raadplaatje
« Reactie #75116 Gepost op: 08 november 2019, 10:20:15 »


Nog nooit er geweest en toch gemakkelijk nee, maar wel toevallig de combinatie op de Zwitserse tv gezien waar vanuit dit restaurant in voor kwam en herkende direct de aanbouw maar niet de kleuren. Overigens staat rechts er ook nog een goederenwagen. Verder mag wat mij betreft een ander een voor een nieuw plaatje zorgen.
Jeanne Kok

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Raadplaatje
« Reactie #75117 Gepost op: 08 november 2019, 18:22:21 »
Dus??? De foto iets bijknippen had tot hetzelfde resultaat geleid. Shoppen was dus niet nodig geweest.

Ik vind het dus wel kwalijk. Waar ligt de grens? En het is niet nodig. Nogmaals: het doel van het spelletje is om een plaatje te raden en niet om je plaatje zo lang mogelijk te laten staan. En door dit wegshoppen van de mast zou het misschien sneller geraden zijn, juist omdat de mast erg herkenbaar is. En dat is niet erg, dan kan je weer een volgende raden. Want dat is juist leuk.
 
Daarnaast vind ik deze opmerking ernstiger. Want wie zijn dat dan, graag namen en voorbeelden? Of is dit zo'n algemene opmerking, die je niet kunt onderbouwen, maar waarmee je alleen jouw gelijk wilt claimen?
Om bij je 1ste vraag te beginnen,om het niet al te moeilijk te houden,wilde ik die prorail auto waar die 2 mensen bij staan erin houden,bijsnijden had dat onmogelijk gemaakt.

Het doel(bij mij in elk geval) is niet om te zorgen dat 1 plaatje van mijn kant in ongeveer 3jaar zolang mogelijk zal staan,ik heb er geen baat bij,t dwingt me enkel tot frequenter bezoek van dit draadje/BNLS omdat je minstens 1x per dag moet reageren,en daar heb ik niet veel tijd voor en vaker nog geen zin in.

Ik heb foto's voorbij zien komen waarbij al dan niet openlijk werd toegegeven dat er zaken waren weg geshopt,stationsborden,namen op items al dan niet op t spoor staande.
En gelijk wil ik niet hoor,ik heb een schurft hekel aan t woord vanuit prive sferen.
Enkel het feit dat als een ander iets mag wegwerken,ik dat ook mag mits niet te ernstig,is de drijfveer geweest,en als dit teveel was,dan was dit hier ook mijn laatste plaatje vanwege de on nodige commotie.
Ik heb geen zin in gezeur,ik kom hier(op de site) voor "ontspanning" en daar horen zulke over en weer dingen om iets onnozels niet bij wat t mij betreft.

Goed tijd voor een nieuwe raadplaat,ik ben dr klaar mee/voor  :P
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

HIJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re: Raadplaatje
« Reactie #75118 Gepost op: 10 november 2019, 10:42:29 »
Om de vaart er in te houden een makkelijke:

Welk station wordt hier binnengereden?

Mvg, Eric

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Raadplaatje
« Reactie #75119 Gepost op: 10 november 2019, 11:00:14 »
Bovenkarspel-Grootebroek
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.