Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door R1954
Vandaag om 18:32:39
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:38:27
Resin kits best met of zonder grondlaag door Duikeend
Vandaag om 17:37:14
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Steenwijk poging 2 door Duikeend
Vandaag om 17:25:22
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:01:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
  

Auteur Topic: Reserve treinkoppen  (gelezen 34605 keer)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #30 Gepost op: 29 July 2010, 08:50:17 »
Bedankt, Wim! Daar heb ik zeker wat aan, want daardoor zijn ook een paar foto's van Sobat beter te dateren. Hij dacht dat die in dec. '91 of jan. '92 in Rsd gemaakt zijn, dat is dus jan '92 omdat ze daarvoor in Lw stonden.
Wim, door jou foto weet ik nu ook zeker dat reservekop br. 30 in 1993 is gebruikt voor treinstel 479. De graffiti op de zijkant van de kop is ook op de eerder aangehaalde foto uit RM 102 te zien.

Maarten
« Laatst bewerkt op: 29 July 2010, 08:53:31 door Overlast »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #31 Gepost op: 29 July 2010, 09:06:00 »
Bedankt, Wim! Daar heb ik zeker wat aan, want daardoor zijn ook een paar foto's van Sobat beter te dateren. Hij dacht dat die in dec. '91 of jan. '92 in Rsd gemaakt zijn, dat is dus jan '92 omdat ze daarvoor in Lw stonden.

Met rode DE-stellen op de achtergrond? Grandmaster had het ook al opgemerkt: let op de achtergrond die erg tijdsbepalend is. Op het laatst zijn de foto's van begin januari 1986. Toen lag er voor het laatst sneeuw in de winter 1985/1986. De laatste rode diesels verdwenen medio april 1986 in de Koekfabriek. Vraag blijft natuurlijk of alle foto's in dezelfde periode gemaakt zijn...
« Laatst bewerkt op: 29 July 2010, 09:12:33 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #32 Gepost op: 29 July 2010, 09:37:31 »
Nee, ik bedoelde o.a. deze foto:

Te zien is dat de koppen inmiddels op andere wagens (dezelfde als op de foto van Wim) staan en de plan V en SGM-koppen vaalgroen zijn.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer deze foto's zijn gemaakt:


Afkomstig uit het draadje over Roosendaal.
Ze moeten in ieder geval tussen 1986 en 1992 genomen zijn, want de plan V-koppen zijn wit en de SGM-koppen hebben afgedekte zijruiten.

Maarten
« Laatst bewerkt op: 29 July 2010, 09:46:20 door Overlast »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

THSfan

  • Lid Houtense koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 1244
  • Steinwegsik
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #33 Gepost op: 05 August 2010, 20:53:38 »
Mooie foto's!
Waren er alleen reserve koppen aanwezig voor treinstellen of ook voor locomotieven?
En zo ja, op wat voor wagens werden deze dan vervoerd?

Groeten,
Oscar
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #34 Gepost op: 05 August 2010, 21:24:33 »
Voor zover ik weet waren er voor locs geen reservekoppen, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #35 Gepost op: 05 August 2010, 21:39:56 »
Ik heb nog nooit foto's van reservekoppen voor locs gezien. Wel van mP's geloof ik.

THSfan

  • Lid Houtense koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 1244
  • Steinwegsik
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #36 Gepost op: 05 August 2010, 21:44:23 »
Vanmiddag heb ik al mijn boeken erop nageplozen maar ik kwam ook niet verder dan een compleet casco van een mP.
Dus die dingen werden niet compleet vervoerd?
Daar hadden ze zeker platen staal en een lasapparaat voor als er een kapot was. ;D

Groeten,
Oscar
« Laatst bewerkt op: 05 August 2010, 21:50:59 door THSfan »
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3728
  • N Spoor Freak
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #37 Gepost op: 06 August 2010, 23:25:12 »
Hoi,

Of er ook reserve koppen van locomotieven werden vervoerd weet ik ook niet maar dat de treinstel koppen werden vervoerd in diepladers weet ik wel, heb dat wel eens gezien in de railhobby als ik het goed heb?
Vandaar dat ik deze een paarjaar geleden heb gemaakt een kop van een 1100 van minitrix, die van een mislukt project was en niks meer aan had.
Maar of dit dan klopt weet ik niet maar vond het gewoon leuk om te maken :)




Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

Overlord

  • Offline Offline
  • Berichten: 1583
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #38 Gepost op: 07 August 2010, 02:53:49 »
Dat ziet er toch goed uit, het is in iedergeval een uniek stuk ;)

Bouwe

  • Koekiemonster
  • Offline Offline
  • Berichten: 983
  • Nitropa
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #39 Gepost op: 07 August 2010, 09:11:09 »
Begin jij nu ook al treinmodellen te slopen Raymond?  ;D

mvg Bouwe

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3728
  • N Spoor Freak
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #40 Gepost op: 07 August 2010, 09:59:47 »
Haha ja Bouwe wacht maar af ;D
Heb nog veel meer dingen in gedachte!!!

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #41 Gepost op: 07 August 2010, 10:02:38 »
Haha, het ziet er wel heel uniek uit (y)


Begin jij nu ook al treinmodellen te slopen Raymond?  ;D

Begint een virus hier te worden ;D

Gr Bruce
Passat driver:)

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #42 Gepost op: 07 August 2010, 10:33:13 »
Daar hadden ze zeker platen staal en een lasapparaat voor als er een kapot was. ;D
Groeten,Oscar

En de vakmanschap van de mensen, die aan deze treinen en de koppen voor die treinen hebben gewerkt.


Groeten, Marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #43 Gepost op: 07 August 2010, 11:35:10 »
Leuk gedaan, Raymond.
(het is trouwens kuilwagen i.p.v. dieplader ;), Diepladers gaan over de weg)

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3728
  • N Spoor Freak
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #44 Gepost op: 08 August 2010, 11:20:47 »
Ja Maarten je hebt helemaal gelijk :-[ ;D

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!