Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 23:12:53
Veevervoer ss/ ns door grossraumwagen
Vandaag om 23:11:25
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 22:54:27
6 en 7 september terug naar toen door Overet
Vandaag om 22:47:06
Minder wissels door Thom
Vandaag om 22:27:50
Stalen D 4 deurs spoor 0 door arnout
Vandaag om 21:52:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:48:22
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:46:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 21:10:00
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 20:23:33
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 19:55:37
LIMA IRM Cardanassen door Silvolde
Vandaag om 19:52:10
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:34:23
Kato 2026 door Gino
Vandaag om 19:16:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 19:14:38
Welke winkel voert deze merken? door spoorzeven
Vandaag om 18:54:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:50:20
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:32:56
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:11:57
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 18:11:31
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Wim Vink
Vandaag om 17:31:45
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 17:10:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 16:02:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 15:58:04
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 14:38:09
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 14:11:16
Waar is dit? door Eric v C
Vandaag om 12:18:17
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 11:51:21
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:43:23
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:57:52
  

Auteur Topic: Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden  (gelezen 12354 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8982
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Gepost op: 13 November 2009, 13:10:00 »
Hallo ,

Kan ik ergens ombouwsets of motorblokjes vinden voor op het dak van een Lima E-DE2 (Geel) om er een DE2tje van te maken of valt dat onder zelfbouw?
Lima H0!
Gr NS2400
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #1 Gepost op: 13 November 2009, 13:17:28 »
Had Lima een DE 2 gehad?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4227
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #2 Gepost op: 13 November 2009, 13:17:45 »
Dag,

De Lima Mat 46-2 (electrisch stel) komt alleen voor wat betreft de koppen, draaistelopstelling en functie (passagiers vervoeren) overeen De bakindeling, raamvorm etcetera is allemaal te verschillend om om te bouwen. Haal eens een leuk NS-fotoboek van de bibliotheek en ga verschillen ontdekken.

Als je toch echt een diesel-twee wilt in plaats van je electrische tweetje, zet 'm op marktplaats en koop van dat geld een diesel 2 van DKM.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #3 Gepost op: 13 November 2009, 13:22:02 »
Met een beetje geluk heeft Trawos nog DE II-kappen te koop,
die hadden in ieder geval de kappen van een gemoderniseerde
DE II (de gele variant) en voor de oude versie is idd een DKM
een prima oplossing. :)

Mvg,

Tis
********

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #4 Gepost op: 13 November 2009, 13:32:35 »
of je wacht nog een paar jaar tot artitec ermee komt, heb je een mooiere. Mag je meteen meedoen met alle 30 zeurdraadjes op dit forum waar dat ding nou blijft.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26772
    • Pagina van klaas
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #5 Gepost op: 13 November 2009, 14:26:52 »
....E-DE2....
Wa's dat? Een elektrische dieselektrische?
Zoiets heet een El2.

De ombouw van de Lima mat'46 naar een dieselelektrisch treinstel heeft heel wat voeten in de aarde.
Behalve de al genoemde verschillen is ook de dakvorm anders (lager).
Je kunt eigenlijk alleen de koppen hergebruiken, daken en wanden zul je nieuwe moeten maken of aanpassen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5359
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #6 Gepost op: 13 November 2009, 14:32:36 »
Toch is een Electrisch DE2tje mogelijk, DKM heeft de middenophanging van Lima exact nagemaakt, ik heb wel eens voor de lol een rode bak aan mijn mat'46 gestoken. ;D De bakindeling is natuurlijk verder totaal anders, net als de draaistellen.
Maar ik herinner me een Oostblok DE2tje van Piko in gele NS trim, die stond beslist nog verder van het origineel af als de mat'46. Dus als je geen moer geeft om de details kun je altijd een poging wagen..
RETROBAHN A.G.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8665
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #7 Gepost op: 13 November 2009, 14:47:19 »
De Lima Mat 46-2 (electrisch stel) komt alleen voor wat betreft de koppen, draaistelopstelling en functie (passagiers vervoeren) overeen
He Gert,

Ook de kopvorm kwam niet overeen, behalve dan qua karakter

Gr/H

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4227
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #8 Gepost op: 13 November 2009, 16:34:52 »
Inderdaad, Huibert, maar dan kijk ga je al in detail. Deze jongen heeft zo te horen beide treinstellen niet bestudeerd, dan ga je eerst even globaal overeenkomsten vaststellen voordat je de vinger legt bij het grote aantal enorm grote verschillen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Ontraxs 2009 - 2013

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #9 Gepost op: 13 November 2009, 18:24:25 »
Wa's dat? Een elektrische dieselektrische?
Zoiets heet een El2.

Nee Klaas, dit is een El2...  (y)


Bron: Wikipedia
Cheers,

Henk

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #10 Gepost op: 13 November 2009, 18:40:28 »
Hi 2400.

De Dak koel units vallen idd onder zelf bouw. Hellaas. Als je niet kan wachten. als dak kan je het best op de beurs of Mpl opzoek gaan naar Mastica Plan E bouwsets. Het dak van een DE2 is veel plater dan van een Mat46. De deuren van het Mat46 kan je wel gebruiken, maar de wanden vallen voor gele tweetje ook onder zelf bouw. NS heeft de raam indeling voor dit tweetje ook uniek gemaakt. Voor de rode of de blouwe kan je ook het Plan E set gebruiken.

Wat ook lastig is, is het voorste raam van de cabine. Hier zijn de twee spijlen van het Mat46 stel vervallen.

Kort om, uitdagingen genoeg. (maar wel te doen ;D)



Groet.

Maurice

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8982
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #11 Gepost op: 13 November 2009, 20:55:20 »
Mmmm,

Had me inderdaad nog niet zo heel erg in verdiept, met elek DE2tje bedoel ik dus het DE2 model idd van de NS Het is echt een model van Lima met pantografen. Had m ooit gekocht voor mijn project Tiel en vroeg me hardop af wat er evt mee mogelijk is. Had nog niet verder gedacht dan het dak maar je zit ook met de zijwanden, zal m van het weekend proberen te uploaden.
Bedankt voor het commentaar en begeleidende foto's. dit model is ook wel favoriet bij mij(in het geel) misschien doe ik m in de verkoop of ruil of juist een uitdaging om om te bouwen...?

Gr NS2400

Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Yuri v L

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #12 Gepost op: 13 November 2009, 21:24:27 »
Ach, je kunt hem altijd nog gebruiken om elektrisch van Tiel richting Utrecht te laten gaan!  ;D ;D

Groeten, Yuri
***** ***** ***** ***

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26772
    • Pagina van klaas
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #13 Gepost op: 13 November 2009, 21:56:56 »
...met elek DE2tje bedoel ik dus het DE2 model idd van de NS Het is echt een model van Lima met pantografen.
Ik weet niet hoe je erbij komt, maar een ding met pantografen kan geen DE zijn.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8982
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #14 Gepost op: 13 November 2009, 22:17:33 »
Ik weet niet hoe je erbij komt, maar een ding met pantografen kan geen DE zijn.

Dat was ook maar de grap, ik denk ik haal die panto's eraf dan heb ik 'm voor de helft! ;D

Groet NS2400
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.