Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 23:12:53
Veevervoer ss/ ns door grossraumwagen
Vandaag om 23:11:25
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 22:54:27
6 en 7 september terug naar toen door Overet
Vandaag om 22:47:06
Minder wissels door Thom
Vandaag om 22:27:50
Stalen D 4 deurs spoor 0 door arnout
Vandaag om 21:52:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:48:22
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:46:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 21:10:00
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 20:23:33
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 19:55:37
LIMA IRM Cardanassen door Silvolde
Vandaag om 19:52:10
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:34:23
Kato 2026 door Gino
Vandaag om 19:16:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 19:14:38
Welke winkel voert deze merken? door spoorzeven
Vandaag om 18:54:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:50:20
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:32:56
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:11:57
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 18:11:31
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Wim Vink
Vandaag om 17:31:45
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 17:10:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 16:02:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 15:58:04
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 14:38:09
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 14:11:16
Waar is dit? door Eric v C
Vandaag om 12:18:17
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 11:51:21
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:43:23
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:57:52
  

Auteur Topic: Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden  (gelezen 12352 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8982
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #15 Gepost op: 13 November 2009, 23:05:10 »
Hi 2400.

De Dak koel units vallen idd onder zelf bouw. Hellaas. Als je niet kan wachten. als dak kan je het best op de beurs of Mpl opzoek gaan naar Mastica Plan E bouwsets. Het dak van een DE2 is veel plater dan van een Mat46. De deuren van het Mat46 kan je wel gebruiken, maar de wanden vallen voor gele tweetje ook onder zelf bouw. NS heeft de raam indeling voor dit tweetje ook uniek gemaakt. Voor de rode of de blouwe kan je ook het Plan E set gebruiken.

Wat ook lastig is, is het voorste raam van de cabine. Hier zijn de twee spijlen van het Mat46 stel vervallen.

Kort om, uitdagingen genoeg. (maar wel te doen ;D)



Heb je nog een detailfotootje van die units of is dat fabrieksgeheim :)?
Gr Koen

Groet.

Maurice
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

wvdm

  • Gast
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #16 Gepost op: 14 November 2009, 00:14:21 »
Toch is een Electrisch DE2tje mogelijk, DKM heeft de middenophanging van Lima exact nagemaakt, ik heb wel eens voor de lol een rode bak aan mijn mat'46 gestoken. ;D De bakindeling is natuurlijk verder totaal anders, net als de draaistellen.
Maar ik herinner me een Oostblok DE2tje van Piko in gele NS trim, die stond beslist nog verder van het origineel af als de mat'46. Dus als je geen moer geeft om de details kun je altijd een poging wagen..
En bij mij is die poging gelukt. Ze lagen voor vijf gulden op hoge stapels te koop 20 jaar geleden. Dus de zaag erin en die uitlaat van wat restjes plastic nagemaakt.
Helaas had ik toen nog geen verfspuit, dus het verfwerk had beter gekund. Maar ja, voor vijf gulden en twee gulden verf, vindt ik het nog een leuk dingetje.
Ik zal eens een fotootje opsnorren, want snel is ie wel die Piko.
En wat Lima niet kon met mat 46, lukte Piko wel, de stroom doorvoering naar de andere wagon en er zit nog standaard binnenverlichting in ook .


De echte vanaf een NMBS kalender in Limburg op de miljoenenlijn.

De mijne van Piko.

En de andere wagon.

Groetjes
Wil
« Laatst bewerkt op: 14 November 2009, 10:39:10 door I love trainz »

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #17 Gepost op: 14 November 2009, 10:40:37 »
Ja dat was grappig spul van Piko toendertijd ;D

Met wat knip-en plakwerk en een kwastje was er nog wel
een leuk treintje van te bakken (y)

Mvg,

Tis
********

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5359
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #18 Gepost op: 14 November 2009, 10:58:16 »
Behalve de al genoemde verschillen is ook de dakvorm anders (lager).
Zoveel scheelt het niet eens, de bies zit hoger maar de vorm wijkt niet veel af hoor
RETROBAHN A.G.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #19 Gepost op: 14 November 2009, 15:21:26 »
en toch vind ik het zonde van de mat 46
ik zou voor een dkm gaam
gr jan

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8982
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #20 Gepost op: 14 November 2009, 22:35:34 »
En bij mij is die poging gelukt. Ze lagen voor vijf gulden op hoge stapels te koop 20 jaar geleden. Dus de zaag erin en die uitlaat van wat restjes plastic nagemaakt.
Helaas had ik toen nog geen verfspuit, dus het verfwerk had beter gekund. Maar ja, voor vijf gulden en twee gulden verf, vindt ik het nog een leuk dingetje.
Ik zal eens een fotootje opsnorren, want snel is ie wel die Piko.
En wat Lima niet kon met mat 46, lukte Piko wel, de stroom doorvoering naar de andere wagon en er zit nog standaard binnenverlichting in ook .


De echte vanaf een NMBS kalender in Limburg op de miljoenenlijn.

De mijne van Piko.

En de andere wagon.

Da's mooi gelukt, in de zijwanden hoeven dus geen uitlaten zoals bij plan u?Dus alleen op het dak. Ik heb zelf nog geen goed voorbeeld behalve in de bladen die ik heb.
Thanks NS2400, Koen

Groetjes
Wil
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8982
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #21 Gepost op: 14 November 2009, 22:38:32 »
En weer bedankt voor iedereen die dit draadje volgt.
Zal op de beurs wel eens zoeken of ik nog wat bruikbaar materiaal kan vinden, die kop van de elektrische is dus erg verschillend of valt t mee?

Groeten aan ieder, NS2400, Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #22 Gepost op: 15 November 2009, 12:20:14 »
Dat valt wel mee. Het dak is alleen iets te hoog, de rest klopt.

Heb zelf al een tijd het plan om met 2 Lima mat´46 koppen styreen zijwanden en een Mastica of Lima plan E dak een DE-I te gaan maken.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #23 Gepost op: 15 November 2009, 13:44:32 »
Dat heeft ons aller mispoes ook een keer in de RM beschreven, al ging het dan om een DE2.
En die verbouwde piko is echt gaaf!  (y) dát is modelbouw. Hebbie nog meer gemaakt in die tijd?

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8982
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #24 Gepost op: 15 November 2009, 22:19:54 »
Moet nog even prutsen met de cybershot foto die gemaakt heb om m hier op de side te krijgen, moet zeggen dat t lima model aardig gedetailleerd is. Er zit zelfs een ruitenwisser op.
Foto volgt nog.

NS2400
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #25 Gepost op: 15 November 2009, 23:12:28 »
Ooit ben ik ook begonnen aan de bouw van een gerenoveerde DE-II; treinstel lijkt bijna klaar, maar moeten nog wel een hoop details aangebracht worden.
Het dak is van plan E, onderstel en koppen en deuren van mat '46; draaistelzijkanten van KleiNSpoor en de rest is zelfbouw. De zijwanden heb ik opgebouwd uit een dunne laag styreen (waar de ramen en deuren uit gesneden zijn), met daarachter een dikkere laag styreen geplakt voor de stevigheid.
Omdat er te weinig ruimte was voor de orginele limamotor heb ik er een Tensodo (?)-motor onder gezet.

Leuk project om te doen en het hij lijkt nog ook, al zeg ik het zelf!






Groet, Edwin

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #26 Gepost op: 15 November 2009, 23:15:52 »
Citaat van: 5166
...en het hij lijkt nog ook, al zeg ik het zelf!

Euhmmm... dat lijkt *mij * nogal een understatement Edwin  :o

Zeker alstie zo uit de losse hand is gesneden  (y)


Grtzz,

Karst

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #27 Gepost op: 15 November 2009, 23:19:59 »
Fraai Edwin, zeer fraai!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8982
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #28 Gepost op: 15 November 2009, 23:22:59 »
Ooit ben ik ook begonnen aan de bouw van een gerenoveerde DE-II; treinstel lijkt bijna klaar, maar moeten nog wel een hoop details aangebracht worden.
Het dak is van plan E, onderstel en koppen en deuren van mat '46; draaistelzijkanten van KleiNSpoor en de rest is zelfbouw. De zijwanden heb ik opgebouwd uit een dunne laag styreen (waar de ramen en deuren uit gesneden zijn), met daarachter een dikkere laag styreen geplakt voor de stevigheid.
Omdat er te weinig ruimte was voor de orginele limamotor heb ik er een Tensodo (?)-motor onder gezet.

Leuk project om te doen en het hij lijkt nog ook, al zeg ik het zelf!






Mooi gedaan, wat is nou het verschil met de ramen/wanden, andere vorm ramen?
Gr NS2400, Koen


Groet, Edwin
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Electrisch DE 2 tje moet diesel elekrisch DE2tje worden
« Reactie #29 Gepost op: 15 November 2009, 23:24:35 »
errrug mooi
zo heb ik voor het plot DE 3 tijdperk er ook een gefreubeld uit een flm plan v