Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
trein of metro naar Hoek van Holland
door
R1954
Vandaag
om 13:17:00
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 13:06:45
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:53:11
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 12:44:13
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
MikeMike
Vandaag
om 11:55:27
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
Joz
Vandaag
om 11:16:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 11:07:13
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
Vandaag
om 10:58:21
Fleischmann Anna ombouw.
door
orientexpress
Vandaag
om 10:29:03
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
AlbertG
Vandaag
om 10:25:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 10:24:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:23:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:03:48
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 08:52:06
Line-up foto's van modellen
door
1200blauw
Vandaag
om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
StefanNL_Plays
Vandaag
om 05:54:25
Artikelen "Het matblad"
door
ES44C4
Vandaag
om 00:27:57
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen
door
Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht
door
Overet
31 July 2025, 20:43:51
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur
door
Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen
door
Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025.
door
nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer
door
Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Het begin van het ..................
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Het begin van het .................. (gelezen 1806 keer)
Martijn Hendriks
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Het begin van het ..................
«
Gepost op:
21 October 2009, 22:50:01 »
Na wat puzzelen moet dit hem worden...........hier de eerste indrukken zonder hoogteverschillen (maximale hoogte wordt 20cm)
Ben alleen nog niet tevreden over het station en rangeerdeel, wellicht toch nog maar een extra tafel bouwen voor een kopstation.
Als iemand ideeën heeft die zijn welkom
Gelogd
Sander
Offline
Berichten: 4670
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #1 Gepost op:
21 October 2009, 23:29:49 »
Je gaat niet wegkomen met de hoogtes.
Rechtsonder waar de trafo staat heb je een probleem....
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
Martijn Hendriks
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #2 Gepost op:
21 October 2009, 23:41:15 »
te stijl als ik in de bocht begin?
Gelogd
Menno
Offline
Berichten: 3450
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #3 Gepost op:
21 October 2009, 23:56:06 »
Ja. Een oplossing kan zijn om het ene spoor wat verdiept te leggen en het andere te verhogen.
Gelogd
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2355
Bnlx treinendokter.
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #4 Gepost op:
21 October 2009, 23:58:21 »
Hallo Martijn,
Klimmen in een bocht is voor marklin locomotieven geen enkel probleem.
Je moet echter wel proberen te voorkomen dat wissel erg schuin komen te liggen. C-rails is wat vergevings gezinder, maar t is niet 'handig'.
Je kan als grove brekening aanhouden dat je voor elk stuk standaard rechte rail (18cm/19cm) slechts 1 cm omhoog of omlaag kan.
Voor diesel loks heb je minimaal 8 cm nodig, plus evt de rails. Dat betekend 8 stukken rails.
Dit mag natuurlijk in 2 richtingen. Dus t ene spoor 4cm omhoog, de ander 4cm omlaag.
Wil je met electrische lokomotieven (bovenleiding) rijden dan heb je al snel 10/11 cm minimaal nodig, met de extra lengte die je nodig hebt om te klimmen dalen.
Je kan dus deze max. stijging gebruiken, maar dat doet nogal pijn aan de ogen.
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #5 Gepost op:
21 October 2009, 23:59:30 »
Zo te zien kun je de beide rechte sporen met 19cm verlengen. Daarmee win je 38cm, wat overeenkomt met 11mm extra klim (bij 3%).
Sander
Gelogd
jeepney
Offline
Berichten: 410
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #6 Gepost op:
22 October 2009, 11:01:18 »
In zijn algemeenheid opgemerkt: je legt je baan nu precies passend plat neer, maar past alles nog in elkaar als je straks daadwerkelijk de hoogte in gaat?
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #7 Gepost op:
22 October 2009, 11:08:14 »
Waar komt je station? Wordt het een kopstation bij de drie doodlopende sporen? Dan zijn die wel erg kort. Er zitten ook nogal scherpe bogen in je opzet en dat oogt vaak niet zo fraai. Die zou je moeten camoufleren. Dat wordt het moeilijkst aan de linkerzijde, waar het spoor naar de L-poot gaat.
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Martijn Hendriks
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #8 Gepost op:
22 October 2009, 11:25:06 »
@ Santerdam --> da idee had ik gisteravond ook al, dus meteen ten uitvoer gebracht :-)
@ Jeepney --> dat had ik al gechecked en voorzie daar geen problemen
@ Ruud K --> Er komen 2 grote bergen aan de achterzijde van de tafel, die zullen wel een en ander verdoezelen, krijg steeds meer het idee dat ik voor een verkeerde opstelling heb gekozen, als het om een kopstation gaat zou ik het via de bocht aan de voorzijde naar een aparte tafel laten lopen, maar ik twijfel enorm.
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #9 Gepost op:
22 October 2009, 11:47:14 »
Hoi Martijn,
Twijfel is helemaal niet erg, dat kennen we - denk ik - bijna allemaal als we een baan gaan opzetten. Het is van belang goed in gedachten te visualiseren waar je wat wilt hebben, zoals een station, een goederenloods, e.d. en hoe je treinenloop er uit zal zien. Je kunt daar het best behoorlijk wat tijd aan besteden voordat je echt gaat bouwen. Veel succes!
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Martijn Hendriks
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #10 Gepost op:
22 October 2009, 11:56:54 »
Ik heb ook al de nodige wijzigingen doorgevoerd de afgelopen weken, ga vanavond maar weer eens aan de knutsel
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Het begin van het ..................