Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 19:16:48
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
  

Auteur Topic: Station Arnhem jaren '80'  (gelezen 319510 keer)

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #690 Gepost op: 13 januari 2018, 19:00:13 »
Probeer zekerheidshalve ook even wat er gebeurt met een Trix Koploper. Dat is motorisch nogal een zwakke broeder.


Steyn

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #691 Gepost op: 13 januari 2018, 19:24:49 »
Maar die heb ik helaas niet.... Ik ga diverse samenstellingen testen die ik regelmatig in Arngem wil zien. Komt goed!
Grtz,
Niels

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #692 Gepost op: 13 januari 2018, 22:39:10 »
Goed, dat gaat hem dus niet worden... Morgen maar eens beginnen met een extra winding in het spiraal. Hierdoor kan ik wel een helling van onder de 2 procent bereiken, eigenlijk wel beter.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #693 Gepost op: 14 januari 2018, 12:27:38 »
Het is ook het behoud van je treinen.
Als die telkens tegen overbelast aan,die te steile hellingen moet oprijden,dan slijt het geheel erg snel en dat resulteert in kapotte treinen.
Met die extra tijd die je er nu in gaat steken om de helling af te zwakken,heb je later veel langer lol van je rijdende collectie  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #694 Gepost op: 24 februari 2018, 17:24:36 »
Hallo,

Inmiddels ligt de extra winding op zijn plaats. Ik had gehoopt vandaag de rail ste kunnen leggen, maar dat is nog niet gelukt helaas. Wel ligt er overal foam en is de hoogteafstelling ook bijna goed:



De laatste dwarsbalk moet nog even weg en dan kan de rails worden gelegd. De helling is nu max 2,5% wat goed zou moeten zijn.

Bijzonder effectief was ik vandaag met het slopen van een 1600: doosje viel van de tafel en kwam ongelukkig terecht. Iemand nog een kap over?



Nu ja, het is niet anders, krijgt een plekje in de werkplaats zo...

Morgen weer verder!


Grtz,
Niels

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #695 Gepost op: 24 februari 2018, 18:09:26 »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #696 Gepost op: 24 februari 2018, 18:49:29 »
Dat is nou typisch een 1600 zonder Airco maar met Arko

Maar wel zonde....

Losse kappen kun je volgens mij gewoon bestellen bij Rock.

Groeten chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

lrrw

  • Offline Offline
  • Berichten: 477
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #697 Gepost op: 24 februari 2018, 18:52:28 »
Hoi Niels,

Zonde, ik wil eventueel de kap wel.

Groet Cor Lageweg.

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #698 Gepost op: 27 februari 2018, 16:30:42 »
Repareren die kap, plakken plamuren, spuiten en klaar is Kees.

Leuk projectje toch?


Richard

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2659
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #699 Gepost op: 27 februari 2018, 21:49:29 »
Projectje van maken van een 1600 die een vrachtwagen tegenkwam op een overweg ?
Vervolgens op een opstelspoor gesleept en wachtend op verdere sleep naar de reparatie werkplaats of schroothandel ?

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2158
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #700 Gepost op: 28 februari 2018, 13:09:51 »
Niels,
als dat 'niet-posten' komt door ongebreidelde activiteiten in de Hobbykelder is álles je vergeven (op het laten stuiteren van de 1600 ná dan...) Zorg inderdaad zéker als je er de ruimte voor hebt voor "comfortabele hellingen" voor je treinen: zolang de boel open is en toegankelijk gaat het immers prima, maar o wee als je de boel eindelijk naar jouw zin 'dicht hebt'...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #701 Gepost op: 28 februari 2018, 14:30:13 »
Ik ben druk bezig de kap te repareren, tot nu toe ziet het er nog helemaal niet slecht uit. Met een beetje geluk heb ik zo een vervangende kap en kan deze kap op nooddraaistellen in de werkplaats gezet worden.

@Frans: het maken van de constructie en het leggen van de rails is een tijdrovend klusje en vind ik ook niet heel erg leuk om te doen. Maar het noet wel goed gebeuren voor een prettige treinenloop. Nu kan ik er inderdaad nog goed bij, beter datn straks. Dus liever nu alles goed maar langzaam dan snel en spijt...

Grtz,
Niels

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2158
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #702 Gepost op: 28 februari 2018, 16:20:45 »
Ach Niels,
Werd dan ooit ergens beweerd dat het Pad van de Modelspoorbouwer 'over rozen gaat'? ::) Beschouw dat saaie en tijdrovende railsleggen maar als oefening: de bovenleiding (eerst de treintjes, daarna de waslijnen voor GVA  ;D 8) ) zullen je nog laten terugdenken aan dat "simpel rails-leggen"...
Hou dat idee: liever langzaam dan 'snel-en-spijt' maar goed vast!
Succes!

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #703 Gepost op: 16 maart 2018, 21:13:00 »
Met dank aan Silvester ben ik inmiddels in het bezit gekomen van een vervangende kap. Wat me opvalt is dat Roco de kappen meer oranje is gaan maken. Hier ligt de nieuwe kap naast de gerepareerde oude kap.



Inmiddels is de helling naar boven ook gereed. Maximaal hellingsperc3ntage is nu 2,3%. De rails ligt, maar moet nog worden aangesloten. Kan ik toch echt bijna gaan beginnen met het stationscomplex....

Grtz,
Niels

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #704 Gepost op: 17 maart 2018, 01:37:20 »
Dat zijn niet perse de oudere kappen die oranje zijn. Ik heb nog één van de eerste 1600 met een nen-stekker en die lijkt haast een sinaasappel  :P