Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 18:41:49
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 18:39:43
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:33:51
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Dat overkomt mij niet. door Harryku
Vandaag om 18:25:36
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Raadplaatje door henk
Vandaag om 17:51:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
  

Auteur Topic: Station Arnhem jaren '80'  (gelezen 358908 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8944
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #645 Gepost op: 16 December 2016, 22:04:22 »
Hoi,

Mooie aanwinst Niels, hoort er echt bij.

Was laatst nog op Arnhem CS, onherkenbaar, maar voor deze tijd mooie architektuur.

De Plan U's kwamen ook naar Tiel toen de DE2's afgeschreven waren.

 (y) gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 16 December 2016, 22:08:28 door NS264 »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #646 Gepost op: 17 December 2016, 10:31:21 »
Hallo Niels,

Mooi te zien dat er weer wat werkzaamheden zijn verricht. En voor wat betreft de Plan U, inderdaad, meer toepasselijk kun je het bijna niet hebben en een heel fraaie gedachte bij de aanschaf van het model.

Voor wat betreft de uitbreiding waar je nog een toepassing voor zoekt, is het na bouwen van het Willemsplein niet een optie?Kun je nog een doorsteek maken naar het Gele Rijdersplein en wellicht de oude kazerne weer terug in beeld brengen. Geen kleinschalig activiteitje natuurlijk. En het moet in het tijdsbeeld passen. Die kazerne is tijdens WOII verloren gegaan. Ik dacht bij het bombardement dat aan de luchtlandigen vooraf ging.

Richard

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #647 Gepost op: 17 December 2016, 19:55:00 »
Ik ben een tijdje geleden ook eens gaan kijken. Ik vind het een mooi station geworden, het is compleet anders. Vooral het trolleyplein spreekt me erg aan. Het busstation zelf vind ik maar eeen naargeestige plek...

Het Willemsplein en Gele Rijdersplein liggen denk ik te ver om er realistisch nog aan te koppelen. Voor nu heb ik besloten niet te veel nieuwe dingen te plannen maar eerst eens wat stappen te maken.

In de Kerstvakantie hoop ik het schaduwstation af te krijgen zodat ik volgend jaar met het station zelf kan beginnen. Een plan U is leuk, maar hij moet wel langs perron 9/10 kunnen staan.

Inmiddels begint het materieel wel lekker volledig te worden:
- plan U voor de dienst naar Winterswijk
- DE II voor de dienst naar Tiel
- Plan V voor de richting Zutphen
- DDM en plan T voor de richting Nijmegen/Den Helder
- EC voor Köln
- Plan E voor de Ijssellijn

Grtz,
Niels

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #648 Gepost op: 17 December 2016, 20:32:00 »
Mooi treinstel en een hele mooi gedachte erbij.

Station Arnhem is best mooi geworden.

Maar de streekbusbunker is vreselijk inderdaad. Jammer dat daar niks mee gedaan is.
Trolleyplein is weer erg mooi geworden.



verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #649 Gepost op: 27 December 2016, 20:29:41 »
Omdat ik toch wel graag eindelijk eens met het station wil beginnen heb ik vandaag weer gewerkt aan het schaduwstation. Inmiddels is al mijn flexrail uit de vorige baan verwerkt wat toch wel een momentje is. Meer en langere opstelsporen en dangaat het behoorlijk rap, zo blijkt.



Deze vakantie wil ik het schaduwstation klaar hebben zodat ik de volgende verdieping kan gaan bouwen. Ik gebruik daar in eerste instabtie de oude baan voor zoals te zien op pagina 28 van dit draadje te zien was. Wel moet deze worden aangepast omdat er een perron bij komt. Maar goed, klusje voor volgend jaar!

Grtz,
Niels

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2697
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #650 Gepost op: 28 December 2016, 09:42:35 »
Hey Niels,

Mooie vooruitgang !
Hopelijk kan je snel terug aan je bovenbouw nu verder gaan.

Gekke vraag : maar hoelang zijn je opstelsporen nu in je schaduwstation ?
Ik had al ergens in je draadje gelezen dat je een zesje kwijt kon op je perrons op je eerste baan. Maar nu is dat toch wat meer niet ?
Want hoe groot is je treinkelder in afmetingen nu ?

Ben zelf nog steeds aan het plannen voor mijn baan, en oa het schaduwstation geeft me menig hersenbrekers ivm de lengte van men treinen die ik erop kwijt wil : 8 wagons + lok.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #651 Gepost op: 28 December 2016, 11:16:15 »
Hallo Niels,
Heb je al een sporenplan voor het station Arnhem ?
Ben erg benieuwd. Zelf heb ik een vereenvoudigd plan gemaakt voor dit station anno 1995.
Wordt het bij jou  ook zoiets , of wordt het een geheel eigen plan ?
Groeten ,
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #652 Gepost op: 28 December 2016, 17:13:36 »
Hoi,

Dank!
Klopt, ik kan op mijn nieuwe baan veel meer kwijt. Mijn schaduwstation heeft als kortste spoor nog drie meter lengte. Dat is dan ook zo'n beetje wat je nodig hebt voor 8 wagons en een lok. Ik ben van plan om nog een lan omloopspoor te maken voor een lange goederentrein ( een lange ertstrein is nog een grote wens). Mijn perronnen worden langer, een meter of zes. Ik vind het mooi als de trein niet het hele perron afdekt. Ik heb dike ruimte want de ruimte is bijna 10 meter lang. Met zes meter zou ik 17 wagons kunnen plaatsen in theorie.

Het sporenplan is grotendeels get originele plan, in ieder geval de oostzijde. De westzijde is meer een vrije invulling. Het wordt het sporenplan rond 1980 dus met een omloopspoor tegen de bekende muur aan. Dit omloopspoor is ergens in de jaren 90 komen te vervallen ten gunste van een breder perron.
Grtz,
Niels

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #653 Gepost op: 28 December 2016, 19:16:50 »
Hallo Niels ,
Tja ,jij hebt ook leker veel plaats voor station Ah.
Ik heb het idee uit de Rh wat betreft het bovenste deel  overgenomen ,met daarin de situatie van 1990 ongeveer.
Ik speel de simulatie van de Electronische bedienpost Arnhem  en heb dat als uitgangspunt gekozen ,na weglating van een paar parallel lopende sporen ,en van het toenmalige 3e perron.
De schaduwstations zijn helemaal anders,met Utrecht ,Nijmegen ,Emmerich+Zwolle als kopspoortjesen keerlussen.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #654 Gepost op: 28 December 2016, 22:37:51 »
Dat plan uit de Railhobby wat op de 2e pagina in dit draadje staatt? Leuk! Heb je daar foto's van?
Modelbouw is de kunst van het weglaten, ben benieuwd wat je gedaan hebt.

Klopt dat ik veel ruimte heb, maar ook dan moet ik nog concessies doen. Ik wil geen volgepropte ruimte maar een realistische weergave. Nu ja, eerst het schaduwstation nog afmaken....

Grtz,
Niels

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #655 Gepost op: 28 December 2016, 23:11:30 »
Hallo Niels ,
Ik kan je citeren uit dat eerste draadje :
   "Ik ben nog niets aan het bouwen...." :)
Ik heb vorig jaar mijn plan in Anyrail gezet ,in stukjes en beetjes,
 Het emplacement met de perrons en "Berg "  staat dus alleen nog  op (Printer) papier .Afgelopen vacantie ben ik weer aan het puzzelen geweest hoe en waar de twee keerlussen (Utrecht en Emmerich ) komen  ,de hellingen zijn een beetje te steil eigenlijk (3 % ).
 Ook moet ik onder de perrons door duiken om bij de baan en mijn werktafel te komen.(Hoogte ca 130 cm )
Zover ben ik dus. ;)
 Groeten ,
Peter

NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #656 Gepost op: 22 April 2017, 18:36:45 »
Even de stof van dit draadje blazen...

Volgende week krijg ik hopelijk vakantie en dan ga ik weer stappen maken. Inmiddels is het schaduwstation af en ga ik naar de bovenverdieping. Ook elektrisch is het een en ander inmiddels aangesloten.

Vanochtend 25% korting bij de Praxis, tijd om dus hout in te slaan:


Volgende week laat ik zien wat ik er mee gedaan heb!

Grtz,
Niels

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2484
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #657 Gepost op: 22 April 2017, 18:51:54 »
Oei oei.....ik heb nu hoge verwachtingen natuurlijk Niels. En banen naar Nederlands voorbeeld hebben altijd extra aandacht bij mij. En als jij de jaren 80 uit gaat beelden kun je alle kanten op; rood, bruin, groen, blauw en geel reedt allemaal door elkaar toen. Ik heb een boek over de NS uit de periode 1978-1985 toen de serie 1000 eruit ging en de eerste 1600's op de baan kwamen en de gele plan V's rondreden tussen rode DE2's en groene hondekoppen. Ben dus echt benieuwd hoe het bij jou wordt.

Ik blijf je volgen. Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #658 Gepost op: 22 April 2017, 22:26:04 »
Dat is exact waarom ik de jaren 80 zo boeiend vind. Lekker veel materieel in veel verschillende kleuren. Nu ben ik geen purist en zal ik ook af en toe de Lint inzetten en zelfs ook mijn vooroorlogse DE III.
Van mij mag de vakantie beginnen!

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #659 Gepost op: 23 April 2017, 20:55:45 »
 ;D Succes met de 'houtverwerking'! (y)

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...