Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
Vandaag om 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
Vandaag om 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
Vandaag om 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
Vandaag om 21:53:27
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:48:04
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:58:39
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 20:32:58
NS 1700 transfers door ES44C4
Vandaag om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 19:36:41
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
  

Auteur Topic: Station Arnhem jaren '80'  (gelezen 358594 keer)

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #690 Gepost op: 13 January 2018, 19:00:13 »
Probeer zekerheidshalve ook even wat er gebeurt met een Trix Koploper. Dat is motorisch nogal een zwakke broeder.


Steyn

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #691 Gepost op: 13 January 2018, 19:24:49 »
Maar die heb ik helaas niet.... Ik ga diverse samenstellingen testen die ik regelmatig in Arngem wil zien. Komt goed!
Grtz,
Niels

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #692 Gepost op: 13 January 2018, 22:39:10 »
Goed, dat gaat hem dus niet worden... Morgen maar eens beginnen met een extra winding in het spiraal. Hierdoor kan ik wel een helling van onder de 2 procent bereiken, eigenlijk wel beter.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12227
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #693 Gepost op: 14 January 2018, 12:27:38 »
Het is ook het behoud van je treinen.
Als die telkens tegen overbelast aan,die te steile hellingen moet oprijden,dan slijt het geheel erg snel en dat resulteert in kapotte treinen.
Met die extra tijd die je er nu in gaat steken om de helling af te zwakken,heb je later veel langer lol van je rijdende collectie  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #694 Gepost op: 24 February 2018, 17:24:36 »
Hallo,

Inmiddels ligt de extra winding op zijn plaats. Ik had gehoopt vandaag de rail ste kunnen leggen, maar dat is nog niet gelukt helaas. Wel ligt er overal foam en is de hoogteafstelling ook bijna goed:



De laatste dwarsbalk moet nog even weg en dan kan de rails worden gelegd. De helling is nu max 2,5% wat goed zou moeten zijn.

Bijzonder effectief was ik vandaag met het slopen van een 1600: doosje viel van de tafel en kwam ongelukkig terecht. Iemand nog een kap over?



Nu ja, het is niet anders, krijgt een plekje in de werkplaats zo...

Morgen weer verder!


Grtz,
Niels

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #695 Gepost op: 24 February 2018, 18:09:26 »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #696 Gepost op: 24 February 2018, 18:49:29 »
Dat is nou typisch een 1600 zonder Airco maar met Arko

Maar wel zonde....

Losse kappen kun je volgens mij gewoon bestellen bij Rock.

Groeten chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

lrrw

  • Online Online
  • Berichten: 541
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #697 Gepost op: 24 February 2018, 18:52:28 »
Hoi Niels,

Zonde, ik wil eventueel de kap wel.

Groet Cor Lageweg.

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #698 Gepost op: 27 February 2018, 16:30:42 »
Repareren die kap, plakken plamuren, spuiten en klaar is Kees.

Leuk projectje toch?


Richard

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2697
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #699 Gepost op: 27 February 2018, 21:49:29 »
Projectje van maken van een 1600 die een vrachtwagen tegenkwam op een overweg ?
Vervolgens op een opstelspoor gesleept en wachtend op verdere sleep naar de reparatie werkplaats of schroothandel ?

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #700 Gepost op: 28 February 2018, 13:09:51 »
Niels,
als dat 'niet-posten' komt door ongebreidelde activiteiten in de Hobbykelder is álles je vergeven (op het laten stuiteren van de 1600 ná dan...) Zorg inderdaad zéker als je er de ruimte voor hebt voor "comfortabele hellingen" voor je treinen: zolang de boel open is en toegankelijk gaat het immers prima, maar o wee als je de boel eindelijk naar jouw zin 'dicht hebt'...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #701 Gepost op: 28 February 2018, 14:30:13 »
Ik ben druk bezig de kap te repareren, tot nu toe ziet het er nog helemaal niet slecht uit. Met een beetje geluk heb ik zo een vervangende kap en kan deze kap op nooddraaistellen in de werkplaats gezet worden.

@Frans: het maken van de constructie en het leggen van de rails is een tijdrovend klusje en vind ik ook niet heel erg leuk om te doen. Maar het noet wel goed gebeuren voor een prettige treinenloop. Nu kan ik er inderdaad nog goed bij, beter datn straks. Dus liever nu alles goed maar langzaam dan snel en spijt...

Grtz,
Niels

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #702 Gepost op: 28 February 2018, 16:20:45 »
Ach Niels,
Werd dan ooit ergens beweerd dat het Pad van de Modelspoorbouwer 'over rozen gaat'? ::) Beschouw dat saaie en tijdrovende railsleggen maar als oefening: de bovenleiding (eerst de treintjes, daarna de waslijnen voor GVA  ;D 8) ) zullen je nog laten terugdenken aan dat "simpel rails-leggen"...
Hou dat idee: liever langzaam dan 'snel-en-spijt' maar goed vast!
Succes!

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #703 Gepost op: 16 March 2018, 21:13:00 »
Met dank aan Silvester ben ik inmiddels in het bezit gekomen van een vervangende kap. Wat me opvalt is dat Roco de kappen meer oranje is gaan maken. Hier ligt de nieuwe kap naast de gerepareerde oude kap.



Inmiddels is de helling naar boven ook gereed. Maximaal hellingsperc3ntage is nu 2,3%. De rails ligt, maar moet nog worden aangesloten. Kan ik toch echt bijna gaan beginnen met het stationscomplex....

Grtz,
Niels

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Station Arnhem jaren '80'
« Reactie #704 Gepost op: 17 March 2018, 01:37:20 »
Dat zijn niet perse de oudere kappen die oranje zijn. Ik heb nog één van de eerste 1600 met een nen-stekker en die lijkt haast een sinaasappel  :P