Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 67315 keer)

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1452
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #15 Gepost op: 21 November 2009, 22:23:36 »
de Lsmodels rijtuigen van de SBB zijn al besteld.
Set 47215 (hopelijk niet telang wachten)
Nu nog ACME uitpluizen.

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #16 Gepost op: 21 November 2009, 22:43:26 »
Of het echt INT 296/297 is, weet ik niet zeker, maar hier nog een plaatje uit 1980.


Huub

rloop

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #17 Gepost op: 01 January 2010, 16:32:19 »
Was dat niet die trein waar je als tienertoerder s'morgens snel naar amsterdam reed om dan ergens na 10uur geloof ik met een internationale trein reed waar in nederland geen toeslag voor betaald hoefde te worden, die alleen in utrecht,, eindhoven en maastricht gestopt werd en waar je die franse spoorblaadjes La vie du rail uithaalde als leesvoer, ik ken hem dan als 1sbb D 1sbb AB 1fsB 1fsAB, ik praat nu over begin 70e jaren.

Maar volgens mij ging hij naar vitigimininogwat.
« Laatst bewerkt op: 01 January 2010, 18:02:17 door rloop »
Mvg Ronald

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #18 Gepost op: 01 January 2010, 17:40:49 »
In Spoorwegjournaal 172 (nov/dec 2009) een 16 pagina's tellend artikel over deze trein. Heeel boeiend.

Zelf heb ik die trein als 13 jarig jochie genomen van Amsterdam tot Bellinzona. Midden in de nacht uitgestapt en toen door naar Locarno, met de tram naar Domodossola, de trein naar Brig, met de FO naar Andermat en de Rhb naar Zernez in Graubünden...

Davy Beumer

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #19 Gepost op: 21 February 2010, 16:38:00 »
Eveneens voor omzetting van deze trein in model:

Welk type Bm rijtuig van de DB maakten onderdeel uit van de NS/DB pool?
Ofwel: welk model (merk plus catalogus) kan ik het beste gebruiken als ik een oceaan-blauw beige Bm rijtuig een D296/297 zou willen versterken?

Er zijn ook zoveel verschillende Bm's verkrijgbaar...

Alvast bedankt, Davy

mpol

  • Offline Offline
  • Berichten: 389
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #20 Gepost op: 21 February 2010, 18:54:49 »
Op site http://vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/intern4_1.php zijn onder 1978-1998/Italien/Schweiz-Benelux een groot aantal samenstellingen door de jaren heen terug te vinden.
o.a. ook een samenstelling waarbij DB rijtuig een CFL rijtuig vervangt.

grt,
Marcel

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #21 Gepost op: 21 February 2010, 18:59:03 »
En gelukkig kom LSM met het langverwachte SBB bagagerijtuig....

Gert1

  • Gast
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #22 Gepost op: 21 February 2010, 19:00:41 »
Een zeer interessante link Marcel. Hartelijk dank!

mvg,
Gert

mpol

  • Offline Offline
  • Berichten: 389
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #23 Gepost op: 21 February 2010, 21:55:33 »
En gelukkig kom LSM met het langverwachte SBB bagagerijtuig....

 ??? oei geloof dat ik wat gemist heb,dacht dat deze niet zou komen, zal site nog eens checken en in de gaten houden.....
Als dat zo is dan ben ik er voor mezelf wel uit welke samenstelling er gaat komen.....

@Gert
your welcome
Volgens mij heb ik deze site ooit eens hier op het forum opgepikt ;)
EDIT: sterker nog, staat al in eerste bericht van dit draadje :-X ;D

grt,
Marcel
« Laatst bewerkt op: 22 February 2010, 17:35:03 door mpol »

mpol

  • Offline Offline
  • Berichten: 389
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #24 Gepost op: 21 February 2010, 22:02:37 »

 ??? oei geloof dat ik wat gemist heb,dacht dat deze niet zou komen, zal site nog eens checken en in de gaten houden, maar even voor de goed orde, wat is dan art. nummer??


ging niet helemaal goed geloof ik :(
Maar als ik LSM productie aan klik vind ik geen SBB D, hopelijk zit ik er naast en dan zal D zeker aangeschaft worden.

grt,
marcel
« Laatst bewerkt op: 21 February 2010, 22:13:48 door mpol »

Gert1

  • Gast
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #25 Gepost op: 22 February 2010, 10:30:09 »
LS Models heeft op de Spielwarenmesse heel veel nieuwe modellen aangekondigd. Die staan nog lang niet allemaal op hun site. Arnold heeft zijn informatie waarschijnlijk uit de nieuwe catalogus, of ergens van internet.

mvg,
Gert

mpol

  • Offline Offline
  • Berichten: 389
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #26 Gepost op: 22 February 2010, 16:39:02 »
fingers crossed. Dat zou goed nieuws zijn (y)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #27 Gepost op: 22 February 2010, 17:22:43 »
Staat in de nieuwe katalogus van LSM waarvan een gedeelte te vinden is onder LSM 2010 op deze site. Het betreft een Dm waar ik ook al jaaaaren op zit te wachten even als een AB.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #28 Gepost op: 22 February 2010, 17:44:19 »
Het betreft een Dm waar ik ook al jaaaaren op zit te wachten even als een AB.

En dacht wachten gaat nog wel ff duren, aangezien het als een project is aangekondigd, dus niet eerder dan ergens in 2011 (of later). Maar ik wacht met je mee  :)

dirkjan

mpol

  • Offline Offline
  • Berichten: 389
Re:INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #29 Gepost op: 22 February 2010, 18:33:25 »
ik sluit me ook aan in de rij van wachtende, hopelijk sta ik niet te ver achteraan ;D

Heb inmiddels al wagens van FS en CFL, dus AB en D van SBB zijn echt de laatste die ik nodig heb voor mijn stammetje van 1985

grt,
Marcel