Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
Vandaag om 13:46:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door henk
Vandaag om 13:45:35
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
PB Models, ICR-rijtuigen door Hans Kl
Vandaag om 13:21:36
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 13:20:33
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 13:08:17
Project seaside Germany door Scratchbuilt
Vandaag om 13:04:53
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 12:50:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:41:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 11:59:12
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 11:52:49
Op Zuid (NL H0) door NS264
Vandaag om 11:49:53
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:40:04
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:02:16
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:55:40
De projecten van Ruben (NL H0) door Martijn193
Vandaag om 10:48:25
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 10:01:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:47:25
Een leuke vrachtwagen door barry1972
Vandaag om 01:25:16
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
10 October 2025, 23:20:05
Tickets Modelspoordagen 2026 door Seinhuis
10 October 2025, 22:34:58
11 en 12 oktober SSN stoomtreindagen door Seinhuis
10 October 2025, 22:19:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
10 October 2025, 22:04:12
Wat herkent AI van onze hobby? door hervé
10 October 2025, 21:42:28
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
10 October 2025, 21:27:01
Project X...... door Ivo tB
10 October 2025, 21:21:35
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
10 October 2025, 20:32:34
  

Auteur Topic: Grote ruimte, toch ontwerpproblemen  (gelezen 20451 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #45 Gepost op: 20 October 2009, 12:42:40 »
Goed kijken. Volgens mijn kun je niet aan de rechterkant het station in en aan de rechterkant er weer in.

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1065
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #46 Gepost op: 20 October 2009, 13:34:33 »
Je vergeet de wissels in het zichtbare gedeelte  ;)
« Laatst bewerkt op: 20 October 2009, 14:58:16 door Sander Lageveen »
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #47 Gepost op: 20 October 2009, 14:57:23 »
Sorry maar ik zie het niet. Heb je een route of zoiets dat het me duidelijk wordt?  :-[ ::)

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1065
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #48 Gepost op: 21 October 2009, 11:27:28 »
Sorry maar ik zie het niet. Heb je een route of zoiets dat het me duidelijk wordt?  :-[ ::)

Ik bedoel zo:

:)
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #49 Gepost op: 21 October 2009, 12:05:52 »
Iemand nog tips of ideeën?

Ja: vermijd zoveel mogelijk het gebruik van meegebogen wissels.

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1065
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #50 Gepost op: 21 October 2009, 12:12:16 »
Ja: vermijd zoveel mogelijk het gebruik van meegebogen wissels.

Vanwege ontsporingen ofzo? Ik weet dat ze in het grootbedrijf eigenlijk niet voorkomen, daarom heb ik ze alleen in het verborgen gedeelte gebruikt
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #51 Gepost op: 21 October 2009, 12:22:54 »

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1065
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #52 Gepost op: 21 October 2009, 14:28:31 »
Precies.

Hmm, dat wist ik niet... Zijn er bepaalde merken die hier extra gevoelig voor zijn?
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #53 Gepost op: 21 October 2009, 14:53:39 »
Dat weet ik niet precies, laten we daarvoor andere reacties ook afwachten, zelf heb ik last met Roco Geoline, met name wanneer ik met 2400's vanuit de buitenbocht naar de binnenbocht wil rijden, komt de flens vaak tussen de rail en de wisseltong terecht.

Gerard

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #54 Gepost op: 21 October 2009, 15:53:17 »
Ja: vermijd zoveel mogelijk het gebruik van meegebogen wissels.

Welk merk doel jij op Gerard ? Is dat Geoline ? Daar heb ik ook met de rechte wissels wel eens een probleempje....

Mijn ervaringen met PIKO A-Gleis boogwissels zijn uitermate positief... zelfs met RP 25 wielstellen ( Model Loco locs ! ) en de 'scherpe' R2/R3 wissels.

Grtzz,

Karst

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #55 Gepost op: 21 October 2009, 16:15:03 »
Heb met gebogen wissels ook nooit problemen.

Gebruik zelf de heerlijk ouderwetse messing Fleischmannetjes!

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #56 Gepost op: 22 October 2009, 08:38:39 »
JA, zo wel, maar zo heb ik het niet getekend, want ik heb de binnenste spiraal niet verbonden met het spoor richting het station aan de linkerkant ;)

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #57 Gepost op: 22 October 2009, 08:48:46 »
Geen enkel probleem met de meegebogenwissels. Heb ze in gebruik van Fleischmann (N), Roco, en Marklin (M en K)

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1065
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #58 Gepost op: 22 October 2009, 08:59:55 »
Bedankt allemaal voor de tips! :)

Ik ga er in ieder geval rekening mee houden als ik ga shoppen op Eurospoor.  8)
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

wvdm

  • Gast
Re:Grote ruimte, toch ontwerpproblemen
« Reactie #59 Gepost op: 22 October 2009, 10:50:44 »
Hoi,

Ipv railspiralen omhoog, zou je ook railspiralen omlaag kunnen maken.
Een grote stalen U-balk omgekeerd over de sporen op de grond met twee schuine platen eroverheen en de cv ketel is ten alle tijden bereikbaar./| ..  .. |\ De schuine stukken wat schuiner. De schuine platen aan de grond vast schroeven met verzonken schroeven.
Voordelen, je zit niet tegen de spiraal torens aan te kijken en de spiralen zijn lager 70 a 75 cm ipv 180 cm hoogte verschil.

Net schiet me nog wat te binnen. je kan ook een schaduw station op de grond maken.
De loopplaat over de sporen van staal of nog mooier dik glas, waar je over kan lopen, (Zie in het spoorwegmuseum het model van de 1100 in de vloer) wegneembaar maken.
Voila, men loopt over je treinbaan en men hoeft niets weg te halen om bij de CV ketel te komen, een vorkheftruck kan er over rijden, jij kijkt niet tegen spiraal torens aan en omdat de sporen zakken heb je meer ruimte voor scenery.

Groetjes
Wil