Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Omgeving Frankfurt am Main door NS264
Vandaag om 18:23:03
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Sander Fondse
Vandaag om 18:20:50
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door AartvN
Vandaag om 18:19:52
Digitaliseren Trix V 120 door Bahn-AG
Vandaag om 18:15:42
De Projecten van RetroJack door Scratchbuilt
Vandaag om 17:36:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Forever Rocofan
Vandaag om 17:24:06
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 16:48:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 14:49:15
verlichting inbouwen voor beginners door Scratchbuilt
Vandaag om 14:43:28
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 13:51:49
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Configureren van YD8116 via web browser door Ben
Vandaag om 13:15:02
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door j.ossebaar
Vandaag om 12:53:03
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:42:03
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:48:11
Project seaside Germany door Wim Vink
Vandaag om 08:43:39
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door V200-G2000
Vandaag om 08:40:21
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren  (gelezen 53243 keer)

Remie_märklín

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
    • Scale engineering 3D printing
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #30 Gepost op: 28 September 2009, 14:40:57 »
Werden ze ook gespoten of blijven ze grijs?
Ik zal wel een domme vraag stellen :-\
mijn nieuwe marklin treintafel

groetjes,
Remie_Märklín

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #31 Gepost op: 28 September 2009, 15:05:17 »
Ze zijn gewoon standaard grijs. Je kunt ze er zo in plaatsten. En voor mensen die zeggen ik wil het nog schilderen kan dat ook.

je kan t ook laten gieten bij lui die kunnen vacuumgieten... misschien wat duurder, maar minder gezeik, Verder is zo'n ding met dunne rugleuninkjes altijd lastig, iets beters dan wanneer de hars nog nat is even snel met een cocktailprikkertje even in elk leuninkje peuren weet ik ook niet... Dat was altijd de beste truc die ik had, een trilplaat is ook niet zo briljant.

Ik zit te denken aan een trilplaat of een vacuum kast. Gezien ik meer in de toekomt wil gaan gieten zal de tweede optie denk ik het mooieste zijn.

Manuel

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1119
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #32 Gepost op: 28 September 2009, 15:06:30 »
Kun je het interieur wat er vanuit de fabriek in zit makkelijk uithalen? Of zit dat vast aan de bodemplaat?

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #33 Gepost op: 28 September 2009, 15:53:06 »
Deze kun je er gewoon uit halen.

Manuel

Kabouter

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #34 Gepost op: 28 September 2009, 21:15:07 »
Ik zal hier nog even wat van online gaan zetten. Ik heb ze de eerste keer met wat putty vast gezet. Maar het kan ook heel goed met dubbezijdig tape. Moet binnenkort nog een bak gaan voorzien. Dan kan ik wat foto's maken van hoe ik dit doe.

Manuel

Helemaal Top Manuel!  (y)
THX!

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #35 Gepost op: 02 October 2009, 11:57:09 »
Als er boven ook een interieur zit dan wordt het binnen ook gelijk wat donkerder
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #36 Gepost op: 02 October 2009, 13:36:49 »
Zoals iedereen wel weet zijn de bakken van de nieuwe IRM minder kort gekoppeld dan de Lima versie.

Geen gezicht :o


Dat komt door de haak die langer is dan de Lima versie.
Rechts dus de Lima haak (het vrouwtje is precies hetzelfde als de Lima versie)
het is eenvoudig om ze net zo kort te krijgen als de Lima haak.

Gewoon een gaatje boren

En een dun spijkertje erin (gelijk steviger).

Ik heb de afstand gelijk gehouden als bij de Lima IRM maar misschien kan het nog korter.

Vr. groeten,
Bob

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #37 Gepost op: 02 October 2009, 16:18:15 »
 ;) Mooi Bob,

Maar gaat ie duwend (de koppeling dan) nu ook goed door korte bochten?
Niet voor iedere baan geschikt denk ik, daarom waarschijnlijk door Rivarossi langer gekozen.

Voor de echte nerd prima denk ik maar voor 90 % van de kopers beter origineel houden voor goede rijeigenschappen.

Groet, Albert (y)
 

Overlast

  • Online Online
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #38 Gepost op: 02 October 2009, 18:00:11 »
Voor de echte nerd nog steeds niet goed. Die zou kortkoppelingmechanieken inbouwen ;).
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #39 Gepost op: 02 October 2009, 18:11:19 »
Hoe komt het dat de 2 wagens op de foto verschillen in hoogte?

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #40 Gepost op: 02 October 2009, 18:35:56 »
@Overlast
Het is al een kortkoppelmechaniek.

@Albert
De Lima ging al prima door nauwe bogen en de Rivarossi ook.
Volop getest, geen enkel probleem, ook op mijn binnenbaan.
In de bochten raken de bakken elkaar niet.

Er zitten reserve koppelingen bij dus je kunt nog altijd terug...

Hoe komt het dat de 2 wagens op de foto verschillen in hoogte?
Ligt aan het spoor, op een tafel zie je geen hoogte verschil.
Vr. groeten,
Bob

irvin

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #41 Gepost op: 02 October 2009, 19:02:31 »
Hoe komt het dat de 2 wagens op de foto verschillen in hoogte?

De wagon rechts staat op een ander stuk rails en staat daarom denk ik in zijn geheel iets lager.
Als je de daklijn en de onderste grijze lijn op de wagon bekijkt lijkt het daar iig wel op.
Ze zijn dus denk ik gewoon allebei even hoog.

Oeps laatste post niet goed genoeg gelezen, vraag was al beantwoord...

Gr, irvin
« Laatst bewerkt op: 02 October 2009, 19:04:13 door irvin »

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #42 Gepost op: 02 October 2009, 19:10:57 »
Hoe komt het dat de 2 wagens op de foto verschillen in hoogte?

Net als bij de echte spoorwegen, bij de ene wagen zijn de wielbanden al afgesleten!   :) ;)

Mvg. Marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #43 Gepost op: 04 October 2009, 21:06:22 »
En dan mijn (eerste) bijdrage hier.

De koppeling en opgevulde koppelingshouder zat mij dwars.
In het echt kijk je daar helemaal in.
Dus plaat van chassis afgesneden en 3 mm naar achteren geplaatst.
Plaat afgesneden van de koppeling en twee luchtslangen aangezet.


Nou, nu kijk je daar dus ook in ;D
En de koppeling steekt niet meer zo idioot ver uit. Boel ook donkergrijs gespoten, zoveel beter.



En de kop smoelt beter, nu er wat diepte in zit


De ruitenwissers komen van reserve onderdelen van een Class 66.
En natuurlijk met kleinspoorverf de witte led aangetipt.



« Laatst bewerkt op: 04 October 2009, 21:10:33 door Chris van Diesen »

RutgerSHM

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #44 Gepost op: 04 October 2009, 21:27:35 »
Veel beter en netter inderdaad. Vind het wel jammer dat men zoveel ingrijpingen moet doen maar ja , reden is bekend.

Zegt eerder wat over Rivarossi dan over wij creatieve lingen;)

Groeten,
Rutger 8)