Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door 741230
Vandaag om 22:02:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
Vandaag om 21:08:50
Yet Another Servo Decoder door spock
Vandaag om 21:02:54
Artitec 6300 door ModelWessel
Vandaag om 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
Vandaag om 20:35:22
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 20:29:44
Rocky Rail 6400 door W. Dagevos
Vandaag om 20:23:54
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
Vandaag om 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 20:13:43
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 19:46:22
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 19:44:52
Project seaside Germany door Frank 123
Vandaag om 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:23:43
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1 door FritsT
Vandaag om 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 19:18:31
Mijn geweatherde modellen door Casmir
Vandaag om 19:09:06
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 19:06:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 18:49:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:34:24
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 16:22:48
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:04:50
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 15:52:07
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 15:36:47
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 15:29:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 15:20:15
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:13:40
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren  (gelezen 53401 keer)

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #15 Gepost op: 27 September 2009, 20:03:21 »
beste manuel.

hoe is het mogelijk ze te bevestigen van binnen iets bijgelevert of zelf verzinnen? :P

 (y) MVG w.

Ik zal hier nog even wat van online gaan zetten. Ik heb ze de eerste keer met wat putty vast gezet. Maar het kan ook heel goed met dubbezijdig tape. Moet binnenkort nog een bak gaan voorzien. Dan kan ik wat foto's maken van hoe ik dit doe.

Manuel

W. Dagevos

  • Offline Offline
  • Berichten: 696
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #16 Gepost op: 27 September 2009, 20:05:50 »
jhaa graag  (y)

W. Dagevos

  • Offline Offline
  • Berichten: 696
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #17 Gepost op: 27 September 2009, 20:08:32 »
ik vind et wel heel netjes gedaan is dat hars wat je gebruikt om het van te maken?

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #18 Gepost op: 27 September 2009, 20:11:10 »
ik vind et wel heel netjes gedaan is dat hars wat je gebruikt om het van te maken?

Ik gebruik resin. Ik ben nu aan het rondkijken hoe ik dit nog mooier kan gieten zonder luchtbellen. Mischien iemand hier een goed idee?

Manuel

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #19 Gepost op: 27 September 2009, 20:12:09 »
Geen ervaring mee hoor, maar misschien langzaam(er) gieten ? Zodat de lucht kans krijgt weg te trekken?

Gr. Remco.

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #20 Gepost op: 27 September 2009, 20:24:11 »
Gebruik maken van een trilplaat.

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #21 Gepost op: 27 September 2009, 20:29:14 »
yep, deden we bij Railz ook.

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1119
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #22 Gepost op: 27 September 2009, 20:31:20 »
Net als bij bonbons maken ;D Leggen ze ze ook op een trilplaat zodat de lucht eruit gaat.

Ferry As

  • Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • Berichten: 1768
  • **
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #23 Gepost op: 27 September 2009, 20:35:48 »
Hallo Manuel,

Probeer eens het volgende, leg de mallen op een plaat hout, dienblad of zoiets dergelijks.

Dan met een kleine schuurmachine of iets anders dat trilt  ;D en houdt dat tegen de plaat.

Door de trillingen verdwijnen de luchtbellen. Ik doe dat ook met gipsmallen en dat scheelt een stuk.

Succes

Ferry

MichaelArends

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
  • Railrunners Groningen
    • Website Modelspoor Club Stad Groningen
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #24 Gepost op: 27 September 2009, 20:44:32 »
Ik heb ook belangstelling, gaat dit evt via een beneluxspoor actie of PB?

vr gr Michael

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #25 Gepost op: 27 September 2009, 20:46:09 »
PB.

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #26 Gepost op: 27 September 2009, 20:59:33 »
Bedankt voor de tips. Ik ga er morgen eens naar kijken wat ik kan doen.

Manuel

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #27 Gepost op: 27 September 2009, 21:33:12 »
@Manuel,

 ???  Is 1 zo'n vorm voor een hele bak genoeg, dus begrijp ik 5 eu. per bak?

Groet, Albert. (y)

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #28 Gepost op: 27 September 2009, 21:34:51 »
Je hebt 1 interieur voor de tussenbak en 1 interieur voor de kopbak. Deze zijn allebij verschillend. Dus als je een drietje hebt heb je twee interieurs nodig en bij een vriertje heb je er drie nodig warvan er twee voor de tussenbakken zijn. De motorwagen is lastig te voorzien.

Manuel

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #29 Gepost op: 27 September 2009, 21:58:44 »
je kan t ook laten gieten bij lui die kunnen vacuumgieten... misschien wat duurder, maar minder gezeik, Verder is zo'n ding met dunne rugleuninkjes altijd lastig, iets beters dan wanneer de hars nog nat is even snel met een cocktailprikkertje even in elk leuninkje peuren weet ik ook niet... Dat was altijd de beste truc die ik had, een trilplaat is ook niet zo briljant.