Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings
door
piksov
Vandaag
om 23:23:40
Sfeer op je modelbaan
door
MarcoK1999
Vandaag
om 23:20:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 23:13:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 22:53:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:46:32
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer
door
MarcoK1999
Vandaag
om 22:40:55
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 22:32:27
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 22:30:41
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
door
JoopSpoort
Vandaag
om 22:07:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 21:55:03
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
JoopSpoort
Vandaag
om 21:51:14
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:29:45
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
hmmglaser
Vandaag
om 21:24:37
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:09:11
Raadplaatje
door
GerardvV
Vandaag
om 21:05:54
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:00:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Karst Drenth
Vandaag
om 20:48:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
Vandaag
om 20:45:15
Overzicht "Het is Weekend" foto's!
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:39:54
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:32:53
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht
door
hmmglaser
Vandaag
om 20:30:09
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
JoopSpoort
Vandaag
om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Bob11
Vandaag
om 18:15:35
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 18:05:41
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 17:22:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Tjalling
Vandaag
om 16:27:55
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
dh3201
Vandaag
om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR
door
VAM65
Vandaag
om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 13:25:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Remweg verkorten 1:1.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Remweg verkorten 1:1. (gelezen 6056 keer)
DelticPower
Offline
Berichten: 249
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #30 Gepost op:
27 September 2009, 12:18:23 »
meen me te herinneren dat mat 46 en vroeger op het bedieningspaneel een drukknop "railrem" had, welke buiten dienst was. Dat zou een mechanisch systeem geweest zijn om van buitenaf de remmen in te schakelen. Misschien dat er hier op het forum iemand meer van weet.
Groeten Jan
Gelogd
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.
elt-178.516
Offline
Berichten: 341
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #31 Gepost op:
27 September 2009, 12:33:56 »
Ik heb enkele maanden een keer een enigzinds verwant gesprek gehad met een collega die spoorbruggen ontwerpt.
Kort samengevat worden de krachten benodigd om te remmen doorgegeven aan de brug. En er is een maximum aan de krachten die de bestaande kusntwerken kunnen opvangen. Op kunstwerken moet je dus een keuze maken: Of je gaat niet harder remmen en er vindt een botsing plaats. Of je gaat harder remmen, je voorkomt een botsing, maar de brug stort in.
Gelogd
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas
Yuri v L
Offline
Berichten: 321
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #32 Gepost op:
27 September 2009, 14:07:31 »
Volgens Elektrische treinstellen in Nederland deel 2 en Diesetreinen in Nederland, waren de DE5 en de ELD5 (mat '40) voorzien van railremmen. Bij de ELD5 staat ook nog een uitleg van de werking van deze elektrische railremmen.
Groeten, Yuri
Gelogd
***** ***** ***** ***
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26709
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #33 Gepost op:
27 September 2009, 14:20:23 »
Citaat van: HuubvG op 27 September 2009, 10:05:25
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet van magneetremmen gehoord had.
De stadstrams in Amsterdam hadden al railremmen toen ik nog op school zat. En dat is ruim 40 jaar geleden.
Meerdere malen als passagier meegemaakt dat die er vol op gegooid werden als er weer eens een automobilist of fietser dacht dat hij nog wel even voorlangs kon.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Yuri v L
Offline
Berichten: 321
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #34 Gepost op:
27 September 2009, 14:30:42 »
Even voor de duidelijkheid, de ELD 5 en de DE5 zijn voorzien geweest van magneetremmen. Deze werden wegens grote slijtage aan de van de sleepstukken en de spoorstaven alleen gebruikt bij noodremming.
(Bron Elektrische treinstellen in Nederland deel 2)
Mat '46 was bij de bouw voorbereid voor inbouw van magneetremmen, vandaar ook de knop "Railremmen" op de stuurstanden, maar deze zijn nooit ingebouwd geweest bij mat '46.
(Bron Elektrische treinstellen in Nederland deel 2)
Groeten, Yuri
Gelogd
***** ***** ***** ***
DelticPower
Offline
Berichten: 249
Re:Remweg verkorten 1:1.
«
Reactie #35 Gepost op:
27 September 2009, 17:47:59 »
Bedankt Yuri, ben deze middag alweer een beetje wijzer geworden.
Groeten Jan.
Gelogd
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Remweg verkorten 1:1.